• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

usch. mina töser har åkt på förkylningen som grabben haft och har.
    hosta o snuva.  stora tjejen har retlig slemhosta och lillan på 2v har grön gegga i näsan, nyser, hostar lite och kass mage. tyckte att hon såg hängig ut innan.
    hon äter sämre med  

• EQ85
    tilj75 skrev 2012-12-22 20:29:05 följande:
    EQ, samma här, killarna är oxå förkylda, men så länge de inte har kräksjukan så står jag ut med mycket. Länge leve alvedon, bisolvon, ipren och nässpray!
    tycker det är jobbigt med sjuka spädbarn.
    är så rädd att hon ska äta för lite, få svårt o andas osv  
  • EQ85

Min tös hade blod i sitt bajs igår.1177 tyckte v skulleg kolla upp det men vi avvaktade. Hon har blod nu igen. Små prickar o strimmor. Hon är dålig diarree. Hon är snart 3v gammal.

Ska in o kolla upp det.

Kanske bara en spricka men med mjölkproteinallergio morbus crohn så e d bäst o kolla

• EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-26 11:17:57 följande:
    Hej
    Jose
    tack, ja vi kommer snart få tid till gastoskopi och koloskopi tarm undersökning och mag undersökning, så ska han bli sövd. orolig, men skönt han börjar få hjälp.
    ja man får stå på sig.

hoppas det blir bättre, är väl lite så i perioder, finns det någon filt eller kläder som luktar dig som du kan somna henne med, amma till sömns där hon ligger kanske? fungera för oss, hoppas något hjälper

EQ85
    kolla upp det.
    ja det kan ju vara någon spricka om det inte är så mycket blod, kan ju vara allergi också, eller infektion.
    styrkekramar till er!

va inne igår, läkaren kollade rumpan o såklart såg han inget sår. jag såg det när hon bajsade vid undersökningen med sköterskan.
    läkaren sa att antingen är det en infektion som påverkar = diarre 
    eller så kan det vara mjölkallergi.

vi ska avvakta till söndag o se om hon blivit bättre.
    dock är hon sämre idag. knappt sovit ngt. max 2h sedan kl 7 och gråter jättemkt.
    säkerligen är vi uppe i iaf 8 bajsblöjor, minst.
    en med synbart blod i.

ringde bvc o hon sa att hon tyckte man skulle byta till mjölkfritt redan nu... det är så svårt vem man ska lysna på. men får lyssna på läkaren.
    men blir hon minsta lilla sämre så köper jag mjölkfritt. 
  • EQ85
    Jose skrev 2012-12-25 20:07:32 följande:
    Oh era stackare! Hoppas ni får någon slags rätsida på dessa problem snart. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt och tär något extremt på er. Stå på er! Ni kommer få hjälp inom kort hoppas jag på!

Jag kikar in lite snabbt för att be om råd (även om jag just nu känner att de inte är så mycket problem om man jämför, men för oss är detta jobbigt.).
    Vår äldsta har alltid haft mer eller mindre problem att komma till ro, men nu blir det mer och mer ohållbart och jag får nästan panik. Det kan ta flera timmar med nattning och vi har försökt det mesta (vad vi kan komma på). Snart är det dags för att dela rum, men lillis somnar oftast själv och det gör ju alltså inte stora.

Det stora probleemet är ju inte för oss att hon inte kan somna själv. Men vi vill inte behöva ägna hela kvällarna åt att sitta där inne, eller springa med henne fram och tillbaka till sängen. Jag tyckker det skulle kännas bra om nattning tog ungefär 10 minuter, från det att man lagt sig. Nu kan man ju inte bestämma klockslag exakt, men ni förstå rkanske hur jag menar?
    Snälla någon, har ni några ideer? Jag mår verkligen inte bra av detta. Jag och sambon kan ju aldrig umgås.

vår ettåring får flaska med välling. sen har vi en liten babyvakt med nattlampa igång och den spelar musik.
    sen är det mörlt i rummet, en förälder sitter bredvid sängen helt tyst.
    är hon mkt trött somnar hon direkt. annars vaggar jag henne i sängen (med händerna på rygg och rumpa. )
    det kan ta upp mot 1h om hon haft knepiga rutiner på dagen.
    ni får ställa in er på att det kan ta en vecka innan det ger resultat, hon behöver vänja sig och att va konsekvent i rutinen inger trygghet. sen kommer ni kunna umgås  
  • EQ85

Min tös bara skrek o skrek igårkväll.

Börja 22, Somna 00.30. Sen vakna hon 03.45 & 06.15. hon är oxå trött från gråtet.

Jag både ser ut o känner mig överkörd, manglad och bakfull som in i %#+¥?^¡

Detta kan ju inte vs ".normalt", att gråta så fort hon r vaken'

• EQ85

Inne på akuten igen. 1177 kolla om d lite här o d e d.

Kanske ta crp o få hem burk.

Får se.

• EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-28 08:29:07 följande:
    Ronjas mamma
    piller kan han inte svälja gör ont säger han, finns flytande form att svälja? men det måste ju ge mer biverkningar.

ja det känns inte bra-

EQ85
    ska ni prova mjölkfritt? stackarn ha så ont i magen.  
    jag fick ju höra på barnakuten att vi skulle komma dit på måndag o hämta en burk om hon ej va bättre på söndag.
    jag åkte dit igår för att få en burk...och 1177 sa att d va lite patienter där.
    när vi kommer dit e d typ ingen där. blir inskrivna efter 15-20 min.
    sen sitter jag i  3h o kollar på en vägg i rummet med lillan i famnen....frågar flera ggr om de har mkt o göra. "nää" ... men sista gången "ja jo d e mkt idag.."
    då gick jag hem. orkade fan inte. sovit 4h, inte ätit på 5h... sa att vi kommer idag istället...
    sen va lillan mkt lugnare igår kväll. somnade tyst bredvid mig...

men natten va ett helvete... skrik från 01,45-04,30 
    så idag köper vi mjölkfritt o testar själva.
    vägrar en till dag på akuten. orkar inte.
  • EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-30 14:12:04 följande:
    EQ85
    första dagen på akuten med vår son tog över 7 timmar med allt den dagen, vi var hemma sent typ 00.30 på natten
    de andra dagarna har det tagit några timmar, man kan få vänta länge, men vi var tvungna få hjälp 

tips. ta med mat och dricka till er, det har jag gjort sedan alla gånger och blir bättre då.
    hoppas ni också får hjälp snart,
    ja prova mjölkfritt. hoppas ni får sova bättre .

kramar 
    än är den enda skillnaden att hon inte bajsat mer än pyttelite i morse. vanligtvis har det varit 5 blöjor vid denna tiden.
    skrek gojrde hon som en besatt igår ändå..
    frågan är hur länge man ska prova pepticate. Obestämd
  • EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-31 08:10:35 följande:
    EQ85
    Hoppas hon får må bättre snart

vår son mår mycket bättre nu med kortisonet, så det är skönt, men är fortfarande jobbigt att ge på kvällen.

vad gör ni på nyår? 
    vi är hemma med vänner.

Babydoll
    så kan det bli, vill han ha mer uppmärksamhet.

Gott nytt år!

skönt att han mår bättre.

nu har vi kört pepticate i 2½ dag till vår 3 veckors tös, hon skrek ingenting i natt, bajsar mindre, innan va det 10ggr/dag, nu 1 gång/dag. hon verkar lugnare helt enkelt.
    köpte en till burk idag och hoppas vi får recept på det på onsdag.

ikväll är vi hemma, bara familjen. jag sov 3h i natt & är helt slutkörd med huvudvärk.
    har sovit i 30 min nu när stora tjejen sov. det behövdes.
    vi ska äta lite gott, kolla på tv och bara ta det lugnt.

gott nytt år! 
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)