• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Linnea H skrev 2012-12-03 18:06:43 följande:
    Hann inte skriva klart, det jag är orolig för är storebrors mat, han äter dåligt, vi har dietistkontakt för hans vikt och jag känner att jag behöver lägga tid och kraft på det och att vi ska kunna komma hemifrån och göra annat än vara hemma/inne på dagarna. Hur fasen får man på båda kläder och kommer ut när lillebror bajsar mer än 12 gånger per dygn?

Nåja jag har i alla fall fått massor med tips i den här tråden och det är jag glad och tacksam för! 
    grattis till den lille.
    det där med hur man ska hinna med... ooh vet vad du känner.
    har en 5åring, en ettåring och kommer ha en bebis, SJÄLV då sambon ska på utbildning som innebär att han är iväg mån-fre 06-17.i ett års tid..
    min dotter som är ett ligger under i kurvan och har också varit hos dietist med henne och ska remitteras till barnkliniken för en utredning.
    hon va mkt dålig i magen i 2 v. men hon börjar öka nu och magen är bra igen.

det är så mkt man ska hinna med. man önskar ofta att man kunde klona sig själv för en sån här tid. 
  • EQ85
    imorgon har jag hela dagen uppbokad. dietist med lillan och sen provtagning för misstänkt komjölksprotein allergi.
    ska även testas för glutenintolerans, sköldkörteln och infektionsvärden.
    fick först ngt som liknade blöjeksem, behandlade det men så dök en flammighet upp på kroppen på ringde bvc. kollade även vikten...................................

.....hon hade gått ner?! 20 gram... men inte dålig i magen, äter jättebra.
    hon ringde läkare som kom upp o kollade.
    fick direkt avbryta all användning mat med mjölk i...  köpte mjölk fritt igår kväll.

så nu får vi se vad provsvaren visar. hoppas de hittar orsaken, resten löser sig ju, men tråkigt är det

• EQ85
    MiniMillan2011 skrev 2012-12-05 19:31:43 följande:
    Eq: jobbigt! Hoppas det blir bra!

Själv kommer man hem till rosor och dukat i finrummet :D
    mysigt
    Jose skrev 2012-12-05 19:41:29 följande:
    Hoppas inte det är allergi. Det är så psykiskt påfrestande när ens barn far illa. Båda mina har farit in och ut på sjukhus hela sommaren/hösten. Man blir matt av det.

Men mjölkfri mat är himla enklet efter ett tag, tyckte det var lite svårt och jobbigt i början. Allt innehåller ju mjölk... typ. Det är ju också lite svårt att ställa om sig, men det tar, som sagt, bara ett tag.
    Hur gammal är din lilla? När vi tog prover sa de att inget var säkert eftersom hon var för liten. Att om det visar Ja - så är det ett ja, men visar det Nej så behöver inte det stämma.

Lycka till!

hon är lite över 1 år gammal. väger 8100 gram och 72 lång.
    hennes utslag på benen är redan bättre.
    fick ditt/dina med utslag? 
  • EQ85

såhär såg benen ut igår. ben mage och lite rygg

• EQ85
    Jose skrev 2012-12-05 20:36:14 följande:
    De har hfat torra fläcker, och kräkset luktar. Men hos oss verkar det vara mer en överkänslighet än allergi. Stora undviker vi laktos till (i "direkta" mjölkprodukter - som mjölk, yoghurt osv).

Lilla verkar inte heller ha någon allergi, men nu är vi fast i havrgräddeträsket i allafall ;)

Men när du visar utslagen så känner jag igen dessa, då lilla har haft liknande. Fast jag tog det inte som utslag då. Är det mer rött och flammig i verkligheten eller? Annars kanke vi också borde kolla upp... Hmmm.
    mm mer flammigt i verkligheten. på rumppan o ljumsken va det ilsket rött och delar sig med "kanter".
    här syns i knäveck,

och här hur röda hela benen var. ser liksom svullen ut.

när du skriver KRÄKSET, vad menar du då? kräket? min tös kräker inte men har detta

diarre förtoppning, nässelutslag, eksem överaktivitet, dålig viktuppgång.

AV

Diarré, förstoppning, kräkning, kolik, nässelutslag, eksem, läpp- och ögonsvullnad, astma, slöhet, överaktivitet, otillräcklig viktökning och i värsta fall anafylaktisk chock. 
  • EQ85

E d normalt för en ettåring att vakna 7, sova max 1,5 h på dagen o sen somna 22???

• EQ85
    den 6e dec 19.02 kom vår dotter till världen.  

vi fick åka in den 5e efter mys då jag fick värkar direkt vid 23.15. 
    Ringde in och fick först beskedet att ringa tillbaka, hon var upptagen?
    Samtal 2, nja vänta lite och se hur det utvecklar sig, om det håller i sig.
    samtal 3: men hur räknar du värkarna? de verkar ju inte progressera/gå framåt?
    men vi ordnar en säng åt dig då. (vad är det för människa TYP?)

Jag höll mig hemma till 02 då mina föräldrar kom och hämtade mig, körde mig till förlossningen.
    När jag fick veta där att jag va öppen 3 cm så körde de tillbaka hem till mig och sambon.
    Sambon fick sova lite så han kunde va extra pigg IFALL det nu va på G, vilket det tydligen var  

De kör ctg och ser att jag har regelbundna värkar. Jag får petidin så att jag kan sova. Hann vara vaken i 22 h. Vi vaknade vid halv 8 tiden och de gjorde en ny undersökning, fortfarande 3 cm. Fan tänkte jag.. varför har det stannat? En läkare, Dag, säger att vi får ut och promenera, sen får vi se, antingen ny promenad, ta hål på hinnorna eller åka hem. Fastän det var snöigt och kallt så var det en av de mysigaste promenaderna jag haft med min kärlek. 
    Vi gick och åt en lunch på restaurangen sen promenerade vi tillbaka. Vi pratade om att vi gärna ville få mig igångsatt.

Väl tillbaka, ny undersökning, 4cm. BM säger att det bästa är att låta naturen ha sin gång. Jag blev helt nollställd.
    4cm, skicka hem mig? till ett hem med två barn som behöver och förtjänar uppmärksamhet och en utvilad förälder utan smärta. Bm tittade på mig och sa att de skulle ut och se vad läkaren sa.
    Jag lutade mig mot sambon och kände hur hela hoppet försvann. Bm kommer in och säger att ni får stanna, vi tar hål på hinnorna.

Kl 13 tog de hål på hinnorna. Jag fick lite starkare och regelbundna värkar och de satte en skalp-elektrod på Annabelles huvud. Sambon fick åka iväg, käka lite och få en paus.
    Värkarna blir mer och mer intensiva och jag får först TENS och sen lustgas. Jag ringer tillbaka sambon och nu kan jag inte stå upp, bara viker mig på smärt-toppen. Nu kommer sambon tillbaka.
    Jag ringer på klockan vid 16.45 ungefär.. och säger att jag måste ha en epidural. De kommer och undersöker mig, jodå 6 cm. 
    Men.. från 16.45 till 17.20 då de satte epiduralen så gick smärtan till en heeeelt ny nivå. Jag bad om att få svimma, att de skulle döda mig för jag ville bara fly från smärtan.
    Hann knappt vila innan nya värken kom.
    Lyckades vara enormt elak mot en undersköterska där. Hon försökte lugn mig och sa att "jo du klarar det  "
    "HAR DUUUU FÖTT BARN?!"
    -eh nej men vill gärna i framtiden. (säger hon snällt tillbaka)
    "KOM TILLBAKA NÄR DU GJORT DET DÅ!

bad om ursäkt när epiduralen satts och jag var mig själv igen   

Epiduralen sattes klart 17.20 ungefär. klockan 18 frågar jag undersköterskan om när testdosen slutar fungera, hon svarar att jag fått hela dosen och den ska hålla i sig i några timmar.
    Hmm.. men jag har ju sån tryckande känsla? Ja men det har man säger hon, den tar ju epiduralen inte bort. Nej nu mindes jag den biten.  
    Men så hårt tryck? aja. inget krystande än iaf  

18.20.
    säger till min  3e BM att jag behöver nog skita, inte gjort det på hela dagen. Hon säger okej, gå på toa sen kollar vi dig om du öppnat dig mer.
    Jag går in på toa, sätter mig ner i 2 sek, sen skriker jag till BM att DET GÅR INTE!!! INTE EN CHANS FÖR DET TRYCKER JÄKLIGT NU.
    Både hon och kandidaten hämtar mig och hjälper mig till sängen, de får sätta kateter sen kollar hon..
    Jo du, 10 cm Hojtar BM!.. VAAA säger jag. Fan va coolt!
    Jag tog djupa andetag och andades ut och tryckte samtidigt. Jag kände hur lillan sjönk djupare ner i bäckenet. Ashäftig känsla! BM tyckte jag kunde fortsätta med det för det funkade och lillan mådde bra. Knappt påverkad alls.
    Sen fick jag ta tag i benen och hakan i bröstkorgen och krysta. Det va häftigt det med, för BM va den bästa man kunde ha, hon guidade mig genom allt, när jag skulle flämta/flåsa och tryck osv.
    Det tog 20-30 minuter sen kom hon ut. Ingen spricka, bristning eller reva.  

underbar va hon. 50 cm lång och vägde 3750 gram. beräknad vikt på bf den 20e va 3800 gram.
    Så hon kom i rätt tid  

Sambon åkte hem till våra kids där hemma som passades av mormor & morfar och jag och lillan åkte till patienthotellet och va där över natten. vi gjorde läkarkollen 10.30 sen åkte vi hem 

nu försöker jag få alla rutiner att sitta. har lyckats bra både igår och idag då jag är själv med alla kidsen.
    MEN, ryggen värker enormt, har megamkt mjölk i brösten så de ser ut som en deformerad Pamela Andersson och att bära kan göra rätt ont.
    Lillan på 1 år är mega svartis, inte på ett argt sätt utan ett ledsamt.
    gråter över allt, vägrar äta vanliga maten, tittar på mig som att jag är världens sämsta människa.
    det är ju naturlig reaktion men fy fan... mitt hjärta gråter när hon gör så
    och nu när hon vägrar äta vanliga maten så är det inte så bra heller ju med tanke på hennes mkt troliga allergi tog prover igår på henne.... 4 rör klämde de ur hennes lilla finger!!!!!!!?! hon grät o grät.. hennes underbara brorsa kom och mötte oss sen i hallen och han och syrran kramades massor. Hjärta 
  • EQ85

Jag får fan spel!!! Lillan har bajsat, sen ätit,.svalt luft, hicka, ätit, kissat,hicka, . Nära att somna o nu hicka igen... 1,5 h vaken. Jag ska tydligen inte sova alls

• EQ85

Jag somna 03.40. Minsta vakna 04.45 för mat. storasyster vaknade vid 04.50 o ville ha välling. Sambons mamma e här o hjälper mig.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)