Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
Jag somna 03.40. Minsta vakna 04.45 för mat. storasyster vaknade vid 04.50 o ville ha välling. Sambons mamma e här o hjälper mig.
Jag somna 03.40. Minsta vakna 04.45 för mat. storasyster vaknade vid 04.50 o ville ha välling. Sambons mamma e här o hjälper mig.
här hemma syns ljuset i tunneln.
grabben har fått plats på förskola och börjar efter nyår.
rutinerna har börjat klarna.
frukost vid 7.00
matar oftast bebis först, sen sätter jag fram till mig, grabben och tjejen.
efter frukost får grabben leka fritt och tjejen kolla teletubbies på min telefon undertiden jag städar/plockar undan frukosten. finns det tid förbereder jag middagen då med. t ex som idag, biffar.
sen brukar vi gå in på tjejernas rum och leka. säkrare för tjejen, hon får inte va i grabbens rum.
vi leker fram till 10 då jag börjar med maten och tjejen får sin lära gå hjälm på sig och får strosa runt i köket.
kl 11 äter vi sen blir det vila efteråt. då kollar grabben film.
när tjejen vaknar leker vi eller ritar vid bordet. grabben pysslar/ritar han med.
kl 14.00 är det mellanmål.
17.00 kommer sambon hem och då äter vi eller lagar maten.
19-19.30 är det läggdags för barnen.
bebis har vant sig att stanna uppe till 22-22.30. sen vaknar hon 02, 05 och 07 för mat.
skäms för o säga det men vi är inte ute alls just nu.
nyfödd bebis, en ettåring som inte går än och en 5 åring.
så jag lägger krut på att leka roliga lekar, pyssla och ha lite miniröris inne på tjejernas rum.
vår ettåring är ju svartsjuk som sjutton och är lite i obalans nu. så sambon får sova med henne och jag med bebisen. annars väcker lillan sin storasyster.
storasyster har slocknat här i famnen nu hos mig vilket hon inte brukar. så blir nog lite senare vila idag.