• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

jag fick göra ett besök på gyn-akuten igår. haft lite jobbiga SD i några dagar men igår kom det rosa.. och sen mensvärk och sen lite mer rött blod.
    så åkte in. fick dock vänta 2-3 h. så blödningen stannade av som tur var.
    De kollade noga och tappen va hela 4,8 mm toppen ju!!
    min blödning berodde antingen på att moderkakan ligger lite för modermunnen eller att jag haft mina SD.
    så idag är alla barnen iväg på skola och fsk, och jag har VILAT  

• EQ85

Jobbig sits du är i.

Stor kram

Justi skrev 2014-02-05 18:58:35 följande:
    Här går de inget vidare :( pappan står fast vid att jag ska göra abort och min mamma sa förut att hon inte ville veta av mig med för hon inte orkar.. Tack för den. Nu står ja helt ensam me 2 småbarn å en till på väg som ingen annan verka vilja ha.. Hemskt!! Ja älskar ju redan de lilla pyret! Ensam e stark lr va säger ni? Tur att ja har fantastisk släkt å vänner som stöttar mig iaf

• EQ85

Mina töser är 26 mån och 14 månader.

Min äldsta har trotsen blommat ut ordentligt på. Hon demonstrerar, skriker i ilska, kniper mig, slår. Men när hon inte trotsar är hon nyfiken busig omtänksam gosig generös och gudasnäll.

Lillan har börjat skrika när hon inte får sin vilja genom. Annars är det lugnt.

Nu kommer nästa tös i juni. Blir 1år 2v mellan 1an & 2an och 1 år 5 mån månader mellan 2an & 3an. =)

• EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-07 11:17:43 följande:
    Min son och dotter är nästan 5.33 och 3.67 år gamla, det vill säga 5 år och snart 4 månader respektive 3 år och snart 8 månader. Min andra dotter väntas titta ut när som helst nu (en vecka kvar till BF), men ingenting tycks hända. Det kommer i alla fall att vara 4 månader mellan alla barnens födelsedagar.
    Båda två är riktiga busfrön som älskar att driva mamma till vansinne, otroligt trotsiga båda två. Men så var nog både jag och deras pappa själva en gång i tiden. Men också alldeles underbara när de är snälla. 
    jag tror barnen har fått trotsen från sin fader haha. jag trotsade inte som barn konstigt nog.
    allt kom i tonåren....och vi kommer ha 3 flickor...hoppas de inte får den delen av mig hahaha
  • EQ85
    tilj75 skrev 2014-02-07 14:52:00 följande:
    Jag tycker synd om mina ungar och om oss föräldrar om de har ärvt våra humör. Tänk om de har fått det värsta av mig och det värsta av maken (som är finne). Det märks redan och jag hoppas att det inte blir värre men jag befarar det värsta :)

Trots och bråk har vi gott om i detta hus, syskonkärlek på hög nivå!

Pappan här är polsk och dansk. :)
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-17 13:56:07 följande:
    Förvärkar hela morgonen.
    det är väl dags snart??
    Baby Doll skrev 2014-02-17 13:28:48 följande:
    Vecka 27 + 5 med 6:e barnet Hjärta

På onsdag ska vi på TUL, jag längtar!!

www.mybabydolls.blogg.se

fin bild =)
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-17 18:16:06 följande:
    Japp! Vattenavgång vid 16! Jag ska in till förlossningen vid 20. 
    men ååååååååååååååh!!! sitter o stor ler här!!!! wiiiI! bebis på G!!!!!
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-17 18:32:57 följande:
    Hihi. Ja nu händer det äntligen.

Fy vad roligt!!! Finns inget coolare och mer fantastiskt än att föda

Själv.sitter jag o.klappar min mage. V 24 nu.
  • EQ85
    Justi skrev 2014-02-17 21:17:54 följande:
    Själv håller man på att få ett mf :(

Beklagar
  • EQ85
    Justi skrev 2014-02-18 09:41:39 följande:
    Ni som e experter! Igår fick jag en klarröd blödning, rann till rejält men inga klumpar å ingen smärta. Va i v 6+2.. Åkte in till gynakuten å hon sa att man ser ingen gulesäck å inga hjärtslag, fostret såg ut att va i v 5.. Jag förberedde mig på att ja hade fått MA.. Nu när ja tänker efter.. Ja hade sex den 18 jan, men fick mensvärk den 23 jan, precis som ja fick me dom andra när ägget fäste. Altså om ägget fäste 5 dagar senare än ja trodde så va ja i v 5+4 igår.. Kan de vara så att blödningen berodde på annat å att de e för tidigt för att se hjärtslag? finns de hopp?

Kolla igen om 1v. Då borde det synas ngt
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-21 00:02:01 följande:
    Ja, då har vi fått vår tredje bebis. Estella tittade ut på tisdagsmorgonen den 18/2, klockan 01:20. Hon vägde 3758 g och var 52 cm lång.

Vi kom hem idag från BB, vi är alla så otroligt lyckliga.

Stort grattis!!!!
  • EQ85

Åååh vad underbart!!!!!! Grattis

Justi skrev 2014-02-24 18:59:18 följande:
    Gud så fin hon är!!

Här har de skett ett mirakel! Va på ul idag för ja kunde inte hålla mig tills på torsda.

En läkare tittar me ul å säger att hon inte ser något alls för mina snittärr e ivägen så hon ringer efter överläkaren som kommer å kollar, efter typ 5 min hittar hon hjärtslag!!! Gissa chocken! Haha ja va säker på att ja hade fått mf!!

• EQ85
    Emelie 1987 skrev 2014-02-24 12:27:50 följande:
    Det här är Estella!  

Aw gudars vad söt!!

Nu längtar jag ännu mer =)))
  • EQ85
    haft mkt sd så va hos bm i onsdags o tog u-prov. det visade lite vitablodkroppar, men odling negativ
    igår va sd lugnare, men idag har jag haft några hårda igen och tryck neråt när jag går eller sitter på huk. känner att det trycker neråt, dock utan smärta, lite öm i magen bara.

pratade med FL och hon va supertrevlig. hon sa att det är svårt o avgöra, jag ska vila nu i en timme lite mer, känna efter hur det känns. känner jag minsta orolig så ska jag ringa igen o komma in.
  • EQ85
    Justi skrev 2014-03-14 20:32:20 följande:
    Eq85 vilken vecka e du i? Så jobbigt me SD hade oxå massa i förra graviditeten. Hoppas ja slipper nu

27+0 igår. Jag åkte in o kollades. 3,5 cm o stängd =) för några v sedan va den dock 4,8 cm. Men hon sa att det va bra. Lugnade mig och vet nu att trycket ner inte gör ngt. Hennes huvud som trycker bara =) de tog ett prov från tappen o har jag inte hört ngt inom en vecka så är allt bra =)
  • EQ85

Här är det lite trots med. Dock lyssnar dottern oftast när jag talar lugnt och förklarar och vi hittar en lösning tillsammans.

• EQ85

hej allihop.
    behöver tips om nattning.
    min minsta tös kom den 1 juni. är idag 7 v gammal. hon är gudasnäll.
    min mellersta på 1,5 är en ångvält. hon klättrar på allt, är en fara för sig själv.
    största tösen är 2,5 nu och är lugn men fått trotsutbrott.
    jag fick sätta en grind till deras rum, de bor i samma. så att jag kunde ha nattning o sen gå ut..
    men detta blev kaos.
    jag har ibland nattning m tjejerna o lillan i sele undertiden. 
    jag brukar läsa en bok eller två och sen mysklia största då hon älskar det.
    mellersta VÄGRAR lägga sig, vägrar sova. och tillslut orkar jag inte mer o går ut.
    då blir båda ledsna, speciellt största som tyvärr inte får mer mys pga att jag blir för trött på att tjata på mellersta. mellersta blir jätteledsen o får tillsut somna i vagn, jag får stå o gunga henne..
    jag har så dåligt samvete, jag räcker inte till

• EQ85
    Ronjas mamma skrev 2014-07-21 19:02:58 följande:

EQ jag kunde ha skrivit det för tre år sedan, vi valde och gör fortfande att vi samsover nattade alla samtidigt låg mellan minsta og mellan og så vid sidan av mellan låg storasyster.. Iblkand tog det evigheter og jag blev sur men som regel hjälpte det att jag låg där vid sidan av til hun somnade hälst med attt jag sjöng två svenska godnatt sånger och en dansk om och om igen.. Hun har fortfande svårt att somna på kvällen och skal helst kramas hållas om till hun mitt i en mening somnar..

Ikväll testade vi att natta 1,5 åringen 18.30 i vsyn. Sjöng o gungade henne. Hon somnade gott.

Vår 2,5 åring 19.30.. Det tog till 21 =(

Minsta ligger här på mig o vill ingenting!!!
  • EQ85
    MiniMillan2011 skrev 2014-07-26 08:09:16 följande:

EQ grattis till minstingen :)

tack =) hon är nu redan 8 v =) helt galet
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)