• EQ85

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

vid frukosten i morse så pratade jag och mannen om hur tuffa nätterna varit nu med flickorna.
    och jag sa att det blir ju inte lättare med en till sen, då får vi ju dela upp så vi tar några barn var på natten.
    men mannen sa att han klarar inte av att ha fler vakna nätter med en liten. och så sa jag att vi bestämt att han skulle ha halva pappaledigheten, men detta ändrades idag.
    så nu ska vi inte ha fler. mitt hjärta går just nu i tusen bitar. Gråter förlorat två pyren två månader i rad. 
    har ägglossning om ca 7 dagar och känner att jag förlorade detta pyret som kunde bli till nu.
    rent logiskt är detta det bästa, måste byta bil och måste flytta bor i en 3,5a på 75kvm) och har inga pengar riktigt till flytta.
    så logiskt är det bäst såhär.
    men jag bara gråter.. Gråter jag ville verkligen ha en bebis till, jag ville känna sparkarna, föda. jag vet inte om jag liksom ska gå med på att ta alla nätterna i två år till bara för att få min bebis.
    fan detta låter som att min man är helt knasig men jag förstår honom med, han fixar inte va uppe på nätterna som jag gör. han blir som en zombie när han måste va uppe på nätterna och ränna runt.
    om vi är vi 5 kan vi spara till större hus, ha kvar bilarna och bo kvar här längre. 
    kanske åka på semester.. men jag mår skit just nu

• EQ85

Vi pratade ggenom allt o sambon sq att jag inte lyssnat riktigt. Han vill ha fler. Vi la upp en plan för nätter/mornar osv. Så vi försöker fortfarande. Skönt när man kan lösa saker fort

• EQ85
    Zargenta skrev 2013-10-01 12:42:01 följande:
    Och på vårt håll efter 3 år ihop 1½år som gifta och två barn, så ska vi separera(skilja oss). Mitt liv har blivit förstört och jag är så sönderstressad just nu. 
    usch vad tråkigt har det varit mindre bra en längre tid eller kom det plötsligt?
  • EQ85
    Zargenta skrev 2013-10-08 13:03:44 följande:
    Jag kom ju på honom för ett år sen med att ha sexchattat med en massa tjejer under ett halvår sedan. Vi har sen dess gått i parterapi och enskilda samtal för att "försöka" iom att jag då var gravid och vi hade ett litet barn sen tidigare. 
    stor kram
  • EQ85

jag lever i en bergodalbana just nu.
    blivit gravid. 5+2 idag. lycklig men vet också att det är nu hjärtat ska börja slå på den lille... det kan gå fel då.
    sen får lillan tänder och det är väldigt besvärligt, hon äter inte ordentligt, skriker och gråter och sover extremt dåligt. storasyster gick upp 05.30 i morse. så totalt sov jag 3,5 h i natt.
    jag är så färdig.. vill sova men kan inte riktigt på dagen när d e ljust.

tog bort skötbordet idag trots att lillan bara är 10 mån.. hon sparkade mig rakt i magen, och det gjorde rätt ont.
    så nu ska jag byta på golvet istället. vill inte riskera ngt med lille pyret i magen 

• EQ85
    Emelie 1987 skrev 2013-10-15 11:39:42 följande:
    Grattis till lilla pyret i magen!  
    tack =) blir ett junibarn. vill att tiden ska gå liiiite fortare bara till november, då ska vi på vul o kika så allt e som d ska.
  • EQ85
    Emelie 1987 skrev 2013-10-15 11:52:24 följande:
    Här funderas det på vad lilla pyret ska få heta.

Elina, Estella eller Julia. 
    jag älskar namnet julia. =)
    Emelie 1987 skrev 2013-10-15 11:57:44 följande:
    Mysigt med ett junibarn, min dotter är född i juni.  
    Ta det dag för dag så kommer november rätt som det är. Det ligger ju precis runt hörnet så att säga.  
    ja man får försöka göra så. mannen tycker att magen redan putar ut. den är rätt svullen. riktigt mysigt.
    vilken vecka är du i nu?

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-10-20 08:53:09 följande:
    -8.4 när jag kom ner i morse, jag och irja satt framför köksspisen och värmde oss med en kopp kaffe en lååångbstund.

Jag tror jag blir tokig snart. Jag försöker städa men hinner ju aldrig nånting. Försöker rensa bland alla våra saker. Men jag hinner typ köket innan det är dags för mat eller bajsblöja eller nåt annat. Eller så måste jag hinna vika all tvätt och då kommer jag efter nånannanstans. Har börjat plocka ner rubb som stubb i flyttkartonger som jag tänkte ta hand om nån annan gång.
    Hur fixar ni andra vardagen?
    Jag vill inte att killarna ska minnas att mamma städade jämt. Men det gör jag ju. Hade jag råd skulle jag ta hit en städfirma. Fast det skulle ju inte heller gå för det behöver rensas bland alla saker.

Jaja, på'n igen ba
    jag tycker ofta att jag bara

tar disken
    tvättar
    lägger undan leksaker
    lagar mat
    byter blöjor

men däremellan leker vi och har mysiga stunder. och känner jag att näää nu är jag bara husmor...
    då skiter jag i allt här hemma.
    lite skit mår ingen dåligt av.

"hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete"

• EQ85
    ungmammatillflera skrev 2013-10-22 04:19:14 följande:
    kan säga att nu är barn nr4 född kom den 30/9 en flicka till så har nu 3 flickor och en pojk och vill ha fler barn nu efter förlossningen då den gick hur underbart som helst :)

Förra förlossningen skrämde upp mig och gjorde mig rädd för att våga föda igen .. 
    grattis!!! både till flickan och till den fantastiska förlossningen. =)
  • EQ85

Hej tjejer. Behöver råd o hjälp.

Min minsta på 11 mån har alltid sovit oroligt. Vaknat 1-2 ggr oftast de senaste 3 månaderna.

Men nu äter hon 2*200 ml/natt och vaknat o är ledsen 2-3 ggr utöver maten...

Vad kan jag göra? Jag orkat inte detta i längden. Bbehöver vila då jag.e i v 9 nu. Hon somnar 20 vaknar 05...

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)