Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Tja som de gamla i tråden vet ni ju att jag gärna såge en til liten här i huset men är glad för mina fyra härliga flickor minsta har äntligen knäckt koden och börja prata. Tösabiten88 tycker faktiskt inte du har något att be om ursäkt för. Som sagt så er detta en lång och gammal tråd det enda som kan få mig att tappa glöden och lusten att vara här inne, är ständig reklam och skryt/tävling. Vi har barn tätt om vi tycker det, och söker denna gemenskap om vi har två eller tio barn tätt. Har läst med på sidlinjen et tag eftersom jag inte haft så mycket or eller lust att skriva men mysigt att följa med allihopa hur det går hos er.

• Ronjas mamma

Nej här har vi "bara" tre tjejer men elsker att vara mamma åt dem och trivs jätte bra att vara familj, trodde inte dte inna vi fik barn men så rätt det kåandes när vi fik första Mysigt med stugan Tilj har lärt känna en tjej som har en liten stuag här i dk som vi ska låna i slutet av sommaren glädjer mig sån. Typiskt en vaknar hej e

• Ronjas mamma

Vi har fått en trädgårdslott kommer inte ihåg om jag skrivit om det förr, men den har tagit en del tid denna sommaren inte minst för att den var gömnd under et berg av ogräs när vi övertog den. Det var meningen att de stora skulle börja dagis igen efter att ha haft en tre veckor hemma, men vi var ute på kanalrundfart med svärfamilien igår kväll en special runda med jazz. Så nu sover alla tre fortfarnde och jag tänker de får lov att bli hemma i dag också ;-D Trodde jag skulle kasta svärfar över kanten i går när han för jag vet inte vilken gg erbjöd denna gg vårminsta att dricka vin, fyra gg fick jag säga nej var till svaret var att det var ju bara lite til sist röt jag till att jag skiter i hur lite mina barn ska inte ha alkohol, vet han tycker jag är fjantig. Men fan så arg jag blir det är inte hans val inte hans barn. Den generationen i DK tycker tyvärr att det är helt ok pårecis som att man kan väl lätt köra bil och dricka två grunder til att de tyvärr inte passar våra barn. Hade ju annars varit perfekt när de bor tätt på, men när vi inte kan lita på att de lyssnar när vi säger det så kan de tyvärr bara se barnen med oss. Min man har tagit snakken med dem om det och gud så arg jag blir när det inte blir respekterat. Garhh nå det blev en halv novell ;-D Vi har myst de tre veckor här, varit en vecka i Sverige och annars bara cyklat runt till jazz festival och njutigt av sommaren i Kbh. Älskar att ha våra barn med mig i vardagen även om det är hårdt så ger det så mycket tillbaka, vår äldsta är lite känslig och sköplig och det har varit skönt att kunna ge henne all denna tid. Vår mellersta är familiens klown så har skratttat så och minsta tjejen har bara haft så skoj med sina systrar hemma..

• Ronjas mamma

Trist med et missfall men när det nu ska vara är det ju klart skönast att det är tidigt i graviditeten. Jag fik ett för många år sedan det jag tyckte var jobbigast var att det inte pratas om det och hur vanligt det ändå är.

• Ronjas mamma

Tilj så känner man av hur långt vi är från varandra imorgon har de lovat 18 plusgrader här Som tilj redan vet trodde vi att vi skulle ha en nr fyra men så blev det inte det har gjort att det kändes lite jobbigt att skriva här inne. Men jag börjar tänka att det är ok det var ju inte planerat så det kanske bara var så livet skulle vara här hemma. Vi har ju tre fantastiska flickor vår minsta har precis lagt blöjan nästa sommar ska den stora börja skolan så här är full rulle. Men tanke på städning så kör jag strikt husmoderrunda varje morgon tvättar bara söndag, måndag ,tirsdag så vi inte ska ha tvätt hängande hela veckan eller på helgen då vi är mest tid hemma. Men jag sorterar också ut enormt mycket, har inte mycket grejor varken jag eller barnen dok har maken lite svårt att inte samla. Jag orkar inte när här är för mycket och så står ungarnas leksaker inte så de kan få tag i allt själva.. Kläder har jag en låda til varje storlek så det är lätt att flytta runt på vem som har vad nu och så har jag tre stora bedrollers oppe i et högt skåp som alla ytterkläder till ungarna är i.

• Ronjas mamma

Stormen jo tak var glad för att jag har värdens snällaste svåger som körde och hämtade mina trötta ledsna barn som var på besök hos faster för ingen av oss trodde det skulle bli så våldsamt. Tilj var i Dk har han flyttat hän?

• Ronjas mamma

Tilj vi har också massor av trots här stora tjejn blir sex til sommar och stampar iväg surande så snart man inte förstår hvad hun säger och minsta blir tre til sommar och hun skriker så snart hun inte får sin vilja. Mellan tjejn hun slår så snart de andra två irriterar henne... garrrr men just nu ser de børne mgp så nu är de vänner och sjunger medan jag sitter vid datorn och maken med telefonen.. Vi har haft vår denna veckan letade fram vårkläderna

• Ronjas mamma

EQ jag kunde ha skrivit det för tre år sedan, vi valde och gör fortfande att vi samsover nattade alla samtidigt låg mellan minsta og mellan og så vid sidan av mellan låg storasyster.. Iblkand tog det evigheter og jag blev sur men som regel hjälpte det att jag låg där vid sidan av til hun somnade hälst med attt jag sjöng två svenska godnatt sånger och en dansk om och om igen.. Hun har fortfande svårt att somna på kvällen och skal helst kramas hållas om till hun mitt i en mening somnar..

• Ronjas mamma

Sherly kan tyvärr inte hjælpa dig eftersom vi inte har bil men grattis.

Vi väntar också fjärde barnet är i vecka 28 nu.

• Ronjas mamma

Vi bor centralt och har en lådcykel det enda är att det blir svårt när vi ska längre ut på landet där bussarna inte alltid kör.. Vi kan ju inte längre bara låna en bil.

• Ronjas mamma

Vi bor centralt och har en lådcykel det enda är att det blir svårt när vi ska längre ut på landet där bussarna inte alltid kör.. Vi kan ju inte längre bara låna en bil.

• Ronjas mamma

Hur går det för alla här inne tänker en del måste ha börjat sjkolliv precis som oss.
    Hur får ni andra vardagarna till att fungerna med barnen tätt några i skola andra inte och bebisar?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)