Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Mh här är nya favo leken att torka golv en lit fuktigt golv trasa och så blir här fläckvis tvättat golv, noja och fönster putsning.

Joda ha altid din skötväska klar det är a och o så kan man låamna hemmet om allt känns apa där hemma

• Ronjas mamma

Mandelas ritböcker är en favorit just nu..

Tänkte prova och se om de vilel damsuga i dag tyv¨rr brukar de bara tycka den är för tung, kunde vara man skulle få en mindre ;-D

• Ronjas mamma

Snowinsommer jag säger du får lära dig att använda sjal kanske en Mei Tai til ryggen så kan du slänga upp den äldsta baby på ryggen,
    Våran äldsta knäckte tråden med att gå och springa samma helg som hun blev stora syster för första gången så skönt.

• Ronjas mamma

Tilj så er jeg kommet lidt længere nu er den pakket og med adresse på. Ungerne undrede hvor du boede så måtte vi lige finde kortbogen frem og det

• Ronjas mamma

Ho trodde inte det kom iväg ungarna pillade og så gav jag upp ville skriva att det roliga var att jag trodde ni bodde längre norr om har en kusin som bor i Rimbo.

Puha altid jobbigt de sista veckorna om man så heller inte kan röra soig ordentligt. Hur har det gått för maken har det hjälpt något att han fik komma iväg och få hjälp med ryggen?

Här har jag haft mega sump dag satt och käkade chips i soffan och drak coca medan den minsta sov och de stora var i dagis. Sover så dåligt för jag hostar en massa for tiden. Imorgon kommer min mamma och hennes man på besök har inget sagt til ungarna för det har hänt så många gg att hon aflyst.

• Ronjas mamma

Vad ni har varit aktiva

EQ så skønt att minsta har kommit över dte hoppas det lugnar ner sig lite där hemma nu så.

Vi är inte anti socker de får ibland men är väldigt strikt med at det som handlas hem är ekologsikt utan onödiga tillsätningar, speciet kött handlas enrbart ekolgiskt. Sen får de gärna en kaka eller vi bakar bullar ofta på fredagen eller lördagen äter vi hemma gjord glass mm

Kommer inte ihåg vem som frågade om sur deg men försök igen det är värt det jag passar på min som kört i snart 20 månader var tvungen att starta upp en ny efter vi fik E då jag inte hann baka och glömde passa dne så den dog i kylen..

Här är jag ensam hemma med ungarna i dag och imorgon ska jag iväg själv med några kompisar til choklad mässa mmm..

• Ronjas mamma

Så ligger pakken i lådcykelen Tilj og kommer på posthuset i dag trodde jag skulle kunna skicka den i brevlådan det gik så inte Försökte annars men det gik bara inte..

Jag tar också nätterna själv därför samsover vi, när jag bara hade två barn sov de på var sin sida om mi.g
    Nu sover stora tjejen ytters ihop med häst,vår jättestora hund, dvs tyghund vi får inte ha husdjur men hon vill inte sova ensam .
    Så sover mellan tjejen och så jag och så minsta tjejen inne vid väggen, de nätter maken sover där inne har han en säng vid sidan av stora tjejen altså klods op og ner så vi har en jätte säng .. men han sover ofta på soffan pga av tinitus.
    Men det jag vill fram till är att vi går i säng samtidigt allihopa kl 20 annars hänger jag inte ihop blir väkt MÅNGA gånger varje natt. Så de kvällar jag är pigg smyger jag upp igen efter. Men om dinman ändå är ivägg och jobbar natt kan du ju bara sova vidare du har nog behov för det.

• Ronjas mamma

Välkommen till alla nya.

Tilj Baby väntar bara på att sjalen ska komma sådan att det ska bli lättare för dig ;-D

eQ85 skønt med at få grejor som gör att hemmet fungerar bättre här hemma försöker vi göra lite varje dag.
    I dag ska vi ordna balkongen och få planterat lite som kan stå och för gro i fönsteret och så ska vi se om vi inte kan hitta et väggväxthus till den ena väggen där ute.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)