Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Så skönt med blöjfri S kör varannan dag typ så vil hun utan så när det det inte lyckas helt vägrar hun gå ut utan så nu tar vi det lugnt hun får lov att bestämma.

S har ju börjat dagis nu en vecka imorgon så ska hun prova att sova middag där nere hun blev jätte sur när jag hämtade i dag eftersom storasyster inte skulle hem, tyckte att hon var stor nog att bli hon också.

Napp har vi bara haft till den största de andra två har vägrat napp.

Vi har varit utan duch nu en vecka och med bygg stök på badrummet eftersom de missade at fallstammen läckte när de ordnade badrummet så nu får vi enmassa bök IGEN..

Just nu sitter ungarna vid barntv och jag får lite lugn då K är på dagis till betsyrelse møde.

• Ronjas mamma

Så mysigt en liten en hoppas baby har det bra.

Uch burde också göra lite de två stora är på dagis men E har nästan inte sovit i natt så jag är bara så trött att jag nästan inte orkar..

• Ronjas mamma

Ja välkommen til Elwen.

Så kanske du kan få lite avlastning nu under graviditeten Tilj

Här har det gått kanon med inskolning av S på dagis de säger de inte kan märka att det fått ett barn till till gängäld känns det som vi fått fem.
    Omvältningen i vardagen är inget mina barn är bra på att takla så här är skrik och skål hela tiden arghh.
    Men men just nu sover alla tre och jag är ensam hemma saknar bara en kall coca det är min last i vardagen som inte är ekologisk

• Ronjas mamma

oh mys jag nattar ofta tre själv för att slippa bråkiga ungar, meeen nu har minsta tjejen börjat acceptera att pappa nattar.
    Nej nu ska jag i säng sitter och gäspar sov gott

• Ronjas mamma

Elwen jag blir hela tiden frågad om jag inte ska börja jobba nu..?? har fortfarnde E hemma ju.. Mina mellersta har precis börjat dagis och älskar det stora började som tre och et halvt så vi hade ett halv år var jag gick hemma med alla tre.
    Men jo alla har sina åsikter men tror inte jag bryr mig så mycket utöver de dagar man är trött poch mera sårbar.

Jose bygg koja , hinderbana inne , fingerfärg, ¨stämplar, lera , dvd för de värsta dagarna så kan du också slappa lite.

• Ronjas mamma

Vet inte om jag skrivit jag har fått ryggskott.. det gör mest ont när jag sitter så i dag har jag hunnit med hur mycket som helst så länge jag inte ska bicka mig så går det bra så jag har gjort en massa til vinterförrådet, tomat marmelad, pikles , rødbetor kokat hönsfond.
    Tänkte om jag har det bättre imorgon cykla ut med ungarna och plocka hyldebær til nat torka och göra saft.

Någon som provat att sylta hela plommon tänkte prova om jag hittar ett bra plommonträd.

• Ronjas mamma

Nix ingen stor trädgård bara en lägenhet men det område vi bor på finns massor av fruktträd och nere vid hamnen massor av b¨r och faktiskt också pepparrot.
    Sedan har vi en gammal dam som sälger en del av det hon odlar ekologiskt en liten bit här ifrån ( hon har stor trädgård och är billig)

Vi bor en liten bit utanför Köpenhamn i en förstad, i fredags åkte vi upp til en gård  butk och köpte två stora lådor grönt jätte billigt.

• Ronjas mamma

Nöj tjata på du tilj jag njuter att höra om alla era liv och vardagar, känns lite som jag fått en hel del nya vänner även om det er på nettet.

Ja jag har lite svårt att sitta still desutom så gör det som sagt mest ont när jag sitter still.

Idag hade vi plötsligt en elefant mellan husen, visade sig vara en födelsedagsfest

• Ronjas mamma

Babydoll hur gamla är pojkarna?
    Du får tänka på att det är bäst för babyen och för dig och så kan pojkarna få en lite piggare mamma som orkar mer när de väl
    ar hemma.

Tilj skönt att ni hann göra nya höns huset hoppas det blev en bra dag i dag med gäster och födelsedag.

Jose vågar nästan inte säga det men mina har inte sovit bra förens de blivit omkring året men min vagga har avlastat mig om dagarna.

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)