Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Nåja millan den glömde jag ; Ska ni fortsätta till där kommer en pojke..

• Ronjas mamma

Jag sitter och trampar och väntar på att sjuklingen ska vakna så jag kan hämta äldsta eftersom där inget personal var på dagis i dag med två sjuka på varje stuga var där en kvar på varje till att ta sig av barnen så jag lovade hämta så snart de sovit middag men självklart sover mellan tjejen längre i dag var hun är sjuk..

• Ronjas mamma

Grattis babydoll hoppas allt gått bra och att hun har det ok

Tja det ekonomiska betyder lite här eftersom  att man i dk inte får helt barnbidrag vid tredje barnet och inget där efter desutom så är dagis svindyrt här dok lite billigare efter 3 år.
    Men vi har inga dyra utgifter ingen bil eller hus och inga stora lån så vi klarar oss ok men självklart kommer det bli lite stramare när jag inte längre får föräldra pening.

• Ronjas mamma

Uch Madde stackaren och få det så tidigt men om han nu ska få det är det anske bättre nu än i tonåren det tog min lillebror många år att acceptera att han är sjuk.
    Min äldsta har jätte ofta tunn mage och jag blir så orolig att hon också ska ha det.
    Min bror, är så dålig nu att de inte kan operera men ingen medicin fungerar nu har han börjat på cellgift igen

Jag och de två minsta har influensa och är helt färdiga ont i kroppen minsta får näsblod hela tiden för hon kliar och river i näsan, jag skulle ut och handla det sista i dag tror jag väntar till maken kommer hem och gör det då orkar inte nu..

• Ronjas mamma

Ligger vanen med sjuka barn snuviga och hög feber. Vi missade lillejulafton mys för min mamma tyckte att vädret var för blåsigt så de blev hemma och skulle ha haft halva maten med skulle haft Svensk julmat i dag slutade med tacos och 2 barn med 40 graders feber. Jag har tre täta snitt men skriver om det en dag jag inte är från telefonen. Ha en riktigt fin jul allihopa hoppas att vi kommer till farmor och farfar imorgon

• Ronjas mamma

Uch Tilj jag tänker i bland på det vi får nog få ta oss samman och köpa ett medicin skåp, har inga våldsamt starka mediciner men starka nog säkert. De står i en av de höga malm byråer i de två små översta lådorna med barnsäkring men R har börjat kunna öppna barn spärarna andra ställe så kan hon ju nog snart där också.

Madde skönt han snart får komma in och bli kollad hoppas det visar sig vara milt.

Marsbarn vi har ju tjejer men de har haft det med att de tog av sig blöjan så bjöja på, trosa på , pyjamas den omvända vägen..

Jose har ni försökt att ligga hoss henne til hon somnar här lägger vi oss alla samtidigt (vi samsover) så somnar alla barnen med lite mellan rum de är olika snabba på att somna om vi så har energi stiger vi upp igen men om vi vet det är en jobbig nat i väntan brukar vi bara sova med, men när vi bara hade två så steg vi nätan alltid upp

Hoppas ni haft en bra jul allihopa, vi har haft sjuka barn genom hela julen R spydde upp slem i nat i flera omgångar för hon inte får snutigt sig nog och inte förstår hur hun ska få upp bara slemmet så det den står på tvättdag i dag med tre sjuka barn och maken har kört till jobb.

• Ronjas mamma

Men gud Madde kan han inte få det i pille form det vet jag min lillebror har fått tidigare. Tänker att det måste vara lättare att ge honom.
    Vi har svårt nog att få ta tempen på mellersta känns som ett övergrepp varje gång.

• Ronjas mamma

Madde Jo det var faktiskt också det min lillebror sagde han har vist också fått den som spruta men hans hållning till korticon är att det är råttgift
    Men där är bara inte så mycket annat till att ta inflamation, vet faktiskt inte om det finns i flytande form.

Jose sikken energi jag skulle inte orka med barnne om jag inte några dagar varje vecka inte gik i seng med dem men så har vi så också tre som inte sover igenom och har aldrig gjort..
    Vad med om hun fik en fin nattlampa? E fik en från CloudB i julklapp en sköldpadda som visar stärnhimmel på taket kanske ville hjälpa att ligga och titta på??

• Ronjas mamma

Minimillan kør enbart med vävd nya favoriten är min Natibaby Mea den är med merioull och bred så lätt att binda stora barn också.
    Var i Kbh centrum hela torsdagen vid middagstid binde jeg mellersta upp på ryggen tanken var att minsta skulle få sova i fred i vagnen men hun höll sig vaken och mellantjejen sov i två timmar på min rygg

Jag har bara minsta hemma nu för tiden hade alla tre hemma til största var tre och et halvt så började hon dagis,
    mellan tjejen började ca et halv år efter nar hun blev tre så är planen att minsta blir hemma till minst tre hun också sen har de varsin hemma dag på dvs stora om tisdagen och mellan om torsdagen.

Här är maken och jag sjuka barnen har det bra men fy hvad jag har huvudvärk läkaren trodde det var bihulebetændelse men det gör så jäkla ont i pannan hela tiden och mina öron är ömma..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)