Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Bara lite snabbt boob har en ullbh och jag har en ullfleece jacka som jag kan amma i det funkar fint var på backen igår med alla tre, ammade och åkte kälke dok inte samtidigt

• Ronjas mamma

Åh vad mysigt Tilj. Altså stugan inte snöstorm jag skrattar alltid åt hur allt går i stå här så snart det är lite snö..

Har fått bakat lite i dag och tömt lite på balkongen och så gjorde jag en halv liter nypon sirap det är det ända min mamma önskar i julklapp.
    Betsällde strumpor till tjejerna på nätet i dag hade behov för lite ullstrumpobyxor.
    NU ska jag vika tvätt, bada ungarn asen ska vi göra vår julkalender som er en slags pysselkalender man bygger en figur varje dag och så är där en historia om den figuren ungarna älskar det och E är mest i vägen ;-D

Mh har föresten äntligen det ok med att vi inte ska ha fler barn, och så är min mens 5 dagar försenad???

• Ronjas mamma

Så kom den ändå, men jo Tilj du har så rätt jag villegärna ha en till men inte maken. Eftersom vi har så många som går från varandra i desa dagarna har jag blivit klar på att det är viktigare för mig at vi har det bra ihop än om vi får ett barn till.

Men ak jo vissa dagar är kaos. I dag ska jag till tandläkaren har ordnat barnvakt till minsta tjejen, så i går kväll spydde stora tjejen så nu är hun hemma maken har lämnat mellan på dagis planen är nu att stora får följa med och spela på min telefon medan jag är i tandlåäkarstolen..

Och igen välkomna alla nya så stor vår tråd har blivit.

• Ronjas mamma

Min räddning är alltid packad skötväska första jag gjorde när jag kom hem var att packa om den, och göra matlåda till alla i familien varje morgen incl oss som "bara " är hemma, som tilj skriver byta blöja på alla på en gång.

Här hemma har vi också den varianten av att ingen dör av att äta rågbröd till kvällsmat om det har varit en jobbig dag

Och så får mina stora tjejer lov at se en halv timme til en time morgon tv så jag hinner röja lite innan vi går i dagis så jag slipper komma hem till det efter att ha lämnat..

• Ronjas mamma

Vi har två i veckan för allihopa onsdag går vi till cirkusträning där får alla barnen vara med och om söndagen går vi till rytmik också med alla barnen. Det är väldigt billigt begge delar annars kan jag tycka det är lite jobbigt med att aktiviteter är så dyra och att barnen lätt blir stressade om det blir för många.
    Hörde en barn psykolog säga att upp i det första klasser ska barn helst inte ha mer än enfast aktivitet i veckan som de går till vet inte om det stämmer men vi brukar ha svårt att hinna med om sönadagen..

• Ronjas mamma

EQ kommer ihåg när vi fik andra barnet min lilla på 13 månader skrek varje gg jag provade röra vid henne så uch ja det kan vara hårt och hemskt men det går över och hun ska bara lära sig att hon inte mist mamma utan att hun ska dela dig med en til och´det kan ju ta lite tid.

Tilj tänker på först att om det inte fungerar med bvc ska du ha en ny, men så tänker jag också om du sagt till henne tänker att om det är så att hun inte tycker hon kan göra sitt jobbupptimalt när du har barnene med? Vet en jag gik till med ultra första gg tyckte jag hun var jätteotrevlig men vi fik pratat om det och det vosade sig att hun inte kunde kopl från och koncentrar sig när barnen var med och efter den snakken var hun faktisk jätte trevlig och har visat sig att vi är på samma nätforum och faktiskt blivit bra vänner nu. Men som sagt fungerar det inte ska du ha en annan du ska inte behöva bli klankad på när du kommer där.

Mini mina tre gör det också ,stora syster så snart hun lägger sig och ser film men då får hun att veta hun gärna får gå in på sin egen säng(vi har en stor vi samsover i) mellan brukar själv dra sig bort och minsta är visst så liten endu att vi bara säger till henen att det gor man när man är ensam.

• Ronjas mamma

Tilj så sant jag hade som tur var en kompis som bara jobbar 20 timmar i veckan på kvällar så hon kom och hjälpte med de stora annars hade jag nog fått göra på samma vis. Dessutom tycker jag nog att när du har pratat med henne skulle hun ta sig samman det är ju bvc som ju är för barnen ;-D

• Ronjas mamma

Så skickade E iväg det ville bara skriva EQ jag brukade låta etåringen somnaintill min rygg medan jag lågg och ammade minsta det gav lite kroppskontakt och trygghet, skönt att hon ville äta i ditt knä..

• Ronjas mamma

Tilj det har vi också och det är snartt ett år sedan varav 3 av dem står i hallen... mindre skoj.

Här har vi bråk med stora tjejen varje dag för tillfälligt kan hun ingenting själv vill ha hjälp med allt och vägrar flytta sig ur fläcken, värst är nar vi ska ut ur huset..

• Ronjas mamma

Vi samsover så här får de behålla natblöjan till det känns säkert..

Jag har alltid tidigare när alla tre var hemma hållt hårt på ut om förmiddagen, gjorde allas lunchlådor tidigt så vi hade dom klara. Men efter att jag bara har minsta hemma som helst sover 10-13 så brukar vi först komma en tur på eftermiddagen eller dvs en snabb runda för att lämna och så en stund ute när vi hämtar.

BabyDoll ingen budget men vi har det så att barnen får en sak var från oss, på när att i år hittade jag ett feland till ok pris på blocket så då köpte jag det också men det får de ihop.
    Vi går mera upp i att försöka att hitta leksaker som är fylda med parfymer och usund kemi så får det kosta lite mera och så får de bara inte så mycket.

Nå ja våra är alla planerade men får ofta frågorna ah men då slutar ni nu eller när kommer fyran??

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)