• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Zargenta

Det har tagit 39 veckor men så kom det, vätskan runt ben och fötter, ser ut som en stoppad korv :/

• EQ85

Min tös bara skrek o skrek igårkväll.

Börja 22, Somna 00.30. Sen vakna hon 03.45 & 06.15. hon är oxå trött från gråtet.

Jag både ser ut o känner mig överkörd, manglad och bakfull som in i %#+¥?^¡

Detta kan ju inte vs ".normalt", att gråta så fort hon r vaken'

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    piller kan han inte svälja gör ont säger han, finns flytande form att svälja? men det måste ju ge mer biverkningar.

ja det känns inte bra-

EQ85
    ska ni prova mjölkfritt? stackarn ha så ont i magen.  

• Ronjas mamma

Madde Jo det var faktiskt också det min lillebror sagde han har vist också fått den som spruta men hans hållning till korticon är att det är råttgift
    Men där är bara inte så mycket annat till att ta inflamation, vet faktiskt inte om det finns i flytande form.

Jose sikken energi jag skulle inte orka med barnne om jag inte några dagar varje vecka inte gik i seng med dem men så har vi så också tre som inte sover igenom och har aldrig gjort..
    Vad med om hun fik en fin nattlampa? E fik en från CloudB i julklapp en sköldpadda som visar stärnhimmel på taket kanske ville hjälpa att ligga och titta på??

• EQ85

Inne på akuten igen. 1177 kolla om d lite här o d e d.

Kanske ta crp o få hem burk.

Får se.

• Jose
    Ronjas mamma skrev 2012-12-28 08:40:17 följande:
    Madde Jo det var faktiskt också det min lillebror sagde han har vist också fått den som spruta men hans hållning till korticon är att det är råttgift
    Men där är bara inte så mycket annat till att ta inflamation, vet faktiskt inte om det finns i flytande form.

Jose sikken energi jag skulle inte orka med barnne om jag inte några dagar varje vecka inte gik i seng med dem men så har vi så också tre som inte sover igenom och har aldrig gjort..
    Vad med om hun fik en fin nattlampa? E fik en från CloudB i julklapp en sköldpadda som visar stärnhimmel på taket kanske ville hjälpa att ligga och titta på??
    Ja fast egentligen borde jag också göra som du. Kanske ska börja med det någon dag varje vecka? Lägga mig tidigt med barnen.

Nu håller vi på att försöka fylla frysen med diversa rätter, så när tiden är knapp, vi ska kunna ta fram middag/lunch i vår. Det är jobbigt tycker jag, när man stressar med maten och barnen inte kan vara med, eller man blir irriterad för man är stressad för man har glömt att planera mat hehe. Någon som gör likadant, eller har tips på liknande "underlättning" i vardagen?

Madde - jag lider med er!!! Idag hade min lilla (6 månader) ont när hon skulle bajsa. Kanske för att hon inte är van vid den slags konsistensen det blibit,. Men nu ska vi ge henner lösande pureer och så efter varje måltid. Kankse introducerade vi för fort. Isch, man får så dåligt samvete över sånt här.
  • EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-28 08:29:07 följande:
    Ronjas mamma
    piller kan han inte svälja gör ont säger han, finns flytande form att svälja? men det måste ju ge mer biverkningar.

ja det känns inte bra-

EQ85
    ska ni prova mjölkfritt? stackarn ha så ont i magen.  
    jag fick ju höra på barnakuten att vi skulle komma dit på måndag o hämta en burk om hon ej va bättre på söndag.
    jag åkte dit igår för att få en burk...och 1177 sa att d va lite patienter där.
    när vi kommer dit e d typ ingen där. blir inskrivna efter 15-20 min.
    sen sitter jag i  3h o kollar på en vägg i rummet med lillan i famnen....frågar flera ggr om de har mkt o göra. "nää" ... men sista gången "ja jo d e mkt idag.."
    då gick jag hem. orkade fan inte. sovit 4h, inte ätit på 5h... sa att vi kommer idag istället...
    sen va lillan mkt lugnare igår kväll. somnade tyst bredvid mig...

men natten va ett helvete... skrik från 01,45-04,30 
    så idag köper vi mjölkfritt o testar själva.
    vägrar en till dag på akuten. orkar inte.
  • FruMadde4barnTätt

Jose
    vi har 2 barn som är hårda i magen de har movicol som hjälper bra, sen har de mjölkfritt och vi ger mycket dricka och lösande mat , kiwi, russin, katrinplommonjuice och  proviva och bär och havregrynsgröt och frukt och så mycket grönsaker det går och sånt.
    köttfärs och kyckling är bra mat 
    viktigt laga egen riktig mat - ingen färdigköpt mat med tillsatser och smakförstärkare och konstigt i.

vår minsta son 1,5 år nu, var på väg att bli hård i magen, men när vi ändrade kosten till honom, vi lagade bara riktig mat ingen färdig mat, inga konstiga tillsatser i maten, vi hade lite gluten och mjölkfri kost ett tag till honom, och gav mer fibrer, havre eller glutenfritt bröd och kiwi, russin. katrinplommonjuice så blev han bra i magen.
    proviva är bra med.
    nu äter han gluten ger lingongrova bröd och han äter mjölkprodukter men inte ren mjölk. 
    Han är aldrig mera hård i magen - han är helt bra. 

hoppas hon blir bättre

EQ85
    första dagen på akuten med vår son tog över 7 timmar med allt den dagen, vi var hemma sent typ 00.30 på natten
    de andra dagarna har det tagit några timmar, man kan få vänta länge, men vi var tvungna få hjälp 

tips. ta med mat och dricka till er, det har jag gjort sedan alla gånger och blir bättre då.
    hoppas ni också får hjälp snart,
    ja prova mjölkfritt. hoppas ni får sova bättre .

kramar 

• EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-30 14:12:04 följande:
    EQ85
    första dagen på akuten med vår son tog över 7 timmar med allt den dagen, vi var hemma sent typ 00.30 på natten
    de andra dagarna har det tagit några timmar, man kan få vänta länge, men vi var tvungna få hjälp 

tips. ta med mat och dricka till er, det har jag gjort sedan alla gånger och blir bättre då.
    hoppas ni också får hjälp snart,
    ja prova mjölkfritt. hoppas ni får sova bättre .

kramar 
    än är den enda skillnaden att hon inte bajsat mer än pyttelite i morse. vanligtvis har det varit 5 blöjor vid denna tiden.
    skrek gojrde hon som en besatt igår ändå..
    frågan är hur länge man ska prova pepticate. Obestämd
  • Baby Doll

Oj, här har jag "lite" att läsa ikapp! :)
    Hur mår ni allihopa?

Här hemma flyter allt på med 5 småttingar, fast Danilo 2.5 år har blivit bäbis igen efter att lillsyrran flyttat in... :-/
    Passar på att önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!

www.mybabydolls.blogg.se

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)