• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Ronjas mamma

Minimillan kør enbart med vävd nya favoriten är min Natibaby Mea den är med merioull och bred så lätt att binda stora barn också.
    Var i Kbh centrum hela torsdagen vid middagstid binde jeg mellersta upp på ryggen tanken var att minsta skulle få sova i fred i vagnen men hun höll sig vaken och mellantjejen sov i två timmar på min rygg

Jag har bara minsta hemma nu för tiden hade alla tre hemma til största var tre och et halvt så började hon dagis,
    mellan tjejen började ca et halv år efter nar hun blev tre så är planen att minsta blir hemma till minst tre hun också sen har de varsin hemma dag på dvs stora om tisdagen och mellan om torsdagen.

Här är maken och jag sjuka barnen har det bra men fy hvad jag har huvudvärk läkaren trodde det var bihulebetændelse men det gör så jäkla ont i pannan hela tiden och mina öron är ömma..

• Ronjas mamma

Skönaste är doble hammok men den kommer jag aldrig ihåg när jag står där och ska binda på frihand så för mig blir det alltid knut fram och så kryss på ryggen..
    Annars älskar jag Robinshippcarry som jag också kan amma i

gjorde också en var man band bara över en axel åt gången som jag hittade på nätet som the most comfterbell carry tror jag nog den var jätte skön men har inte använt den så mycket eftersom vinteren kom och gjorde det svårare att binda utanpå och med vinter kläder

• EQ85

Jag blir så galen...... lillan har nu varit vaken i 2h...vaknar o skriker så fort jag lägger henne .

Jag är så trött på att alltid va trött. Får aldrig sova ut.

Visst, ngn gång på dagen kan det klaffa m 1h sömn. De dagarna e få. :-/

• EQ85

Jag blir så galen...... lillan har nu varit vaken i 2h...vaknar o skriker så fort jag lägger henne .

Jag är så trött på att alltid va trött. Får aldrig sova ut.

Visst, ngn gång på dagen kan det klaffa m 1h sömn. De dagarna e få. :-/

• tilj75

EQ85, åh, så jobbigt, jag vet hur galen och arg man blir. Du har ingen skön fåtölj eller nåt som du kan sova halvsittande i med lillan i knät?

Jag var förresten på UL i fredags igen, men det gick inte att se vad det var för lårbenet var i vägen. Alla tror att det är en tjej den här gången men jag tror det är en kille till. Har inte ett enda namn som jag vill ha. Jo, OM det blir en tjej ska hon heta Irja. Vad tycker ni om det? Om det blir en kille får han väl heta femman, eller sexan blir det väl, det är ju makens sjätte son. Junior kanske.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • tilj75

Jag frågade just Jack vad bebis ska heta och han tycker att bebis ska heta Susanna, ja, men om bebis är en kille då? Då ska han ändå heta Susanna!

• EQ85
    tilj75 skrev 2013-01-13 10:09:09 följande:
    EQ85, åh, så jobbigt, jag vet hur galen och arg man blir. Du har ingen skön fåtölj eller nåt som du kan sova halvsittande i med lillan i knät?

Jag var förresten på UL i fredags igen, men det gick inte att se vad det var för lårbenet var i vägen. Alla tror att det är en tjej den här gången men jag tror det är en kille till. Har inte ett enda namn som jag vill ha. Jo, OM det blir en tjej ska hon heta Irja. Vad tycker ni om det? Om det blir en kille får han väl heta femman, eller sexan blir det väl, det är ju makens sjätte son. Junior kanske.
    nej tyvärr inte. i natt fick jag sova hela 3 h. barnen avlöste varandra med skrik, rastlöshet, mardrömmar, gråt och hunger. 
    jag har nog aldrig mått såhär dåligt någonsin. är på gränsen till depressionför har sovit ca 4 h/natt i 5 v tid nu.
    så nu ska min mamma ta lillan över en natt så vi kan sova ut här hemma. aja någorlunda iaf.

• tilj75
    EQ85 skrev 2013-01-13 19:05:37 följande:
    nej tyvärr inte. i natt fick jag sova hela 3 h. barnen avlöste varandra med skrik, rastlöshet, mardrömmar, gråt och hunger. 
    jag har nog aldrig mått såhär dåligt någonsin. är på gränsen till depressionför har sovit ca 4 h/natt i 5 v tid nu.
    så nu ska min mamma ta lillan över en natt så vi kan sova ut här hemma. aja någorlunda iaf.

Men fy så jobbigt. Har du nån kompis (eller din mamma) som kan ta ut barnen på promenad så du kan sova nån timme på dagen? Ta ALLA chanser du får att sova, OM barnen sover samtidigt så SOV, gör inte allt som man "ska bara", låt bli tvätten, låt bli disken, strunt i ALLT som kan struntas i för att få sova!
    Samma med din man, kan ni turas om att sova? Kan du ta ut ungarna (vagn eller bil) så han får sova och tvärtom.
    Önskar jag hade nåt supertips att ge dig.
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)