• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • Nikkig

Jag hänger gärna på lite här i bakgrunden.

Fick vår första 20120711 och väntar nu vår andra i mittan av agusti 2013.

Om det är någon här som har erfarenhet av hur det är att få två så tättvia kejsarsnitt så tar jag tacksamt emot info.

• Ronjas mamma

Ligger vanen med sjuka barn snuviga och hög feber. Vi missade lillejulafton mys för min mamma tyckte att vädret var för blåsigt så de blev hemma och skulle ha haft halva maten med skulle haft Svensk julmat i dag slutade med tacos och 2 barn med 40 graders feber. Jag har tre täta snitt men skriver om det en dag jag inte är från telefonen. Ha en riktigt fin jul allihopa hoppas att vi kommer till farmor och farfar imorgon

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    stackars din bror.

krya på er!

det är jobbigt är hemma, mycket oro för min son då vi inte fått någon diagnos vad det är, och ingen medicin, vi ska bara avvakta och se om han blir bättre....
    får han mycket blod och ont i magen så får vi väl åka in igen, vi får stå på oss.
    han behöver kanske göra en undersökning , dock måste han vara sövd då.
    kalprotektin prov på 1000 så inflammation har i allla fall.
    de tror det kan vara någon infektion.

jag ska skicka imupro prover på bakterier, mikroogranismer och parasiter för både mig och min son snart.
    och kolla vatten prov här hemma.
    provar att ge probiotika och skonkost.

min man har börjat få njur problem igen....

annars är det väl bra. God Jul! 

kramiz

• Jose
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-24 18:02:18 följande:
    Ronjas mamma
    stackars din bror.

krya på er!

det är jobbigt är hemma, mycket oro för min son då vi inte fått någon diagnos vad det är, och ingen medicin, vi ska bara avvakta och se om han blir bättre....
    får han mycket blod och ont i magen så får vi väl åka in igen, vi får stå på oss.
    han behöver kanske göra en undersökning , dock måste han vara sövd då.
    kalprotektin prov på 1000 så inflammation har i allla fall.
    de tror det kan vara någon infektion.

jag ska skicka imupro prover på bakterier, mikroogranismer och parasiter för både mig och min son snart.
    och kolla vatten prov här hemma.
    provar att ge probiotika och skonkost.

min man har börjat få njur problem igen....

annars är det väl bra. God Jul! 

kramiz

Oh era stackare! Hoppas ni får någon slags rätsida på dessa problem snart. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt och tär något extremt på er. Stå på er! Ni kommer få hjälp inom kort hoppas jag på!

Jag kikar in lite snabbt för att be om råd (även om jag just nu känner att de inte är så mycket problem om man jämför, men för oss är detta jobbigt.).
    Vår äldsta har alltid haft mer eller mindre problem att komma till ro, men nu blir det mer och mer ohållbart och jag får nästan panik. Det kan ta flera timmar med nattning och vi har försökt det mesta (vad vi kan komma på). Snart är det dags för att dela rum, men lillis somnar oftast själv och det gör ju alltså inte stora.

Det stora probleemet är ju inte för oss att hon inte kan somna själv. Men vi vill inte behöva ägna hela kvällarna åt att sitta där inne, eller springa med henne fram och tillbaka till sängen. Jag tyckker det skulle kännas bra om nattning tog ungefär 10 minuter, från det att man lagt sig. Nu kan man ju inte bestämma klockslag exakt, men ni förstå rkanske hur jag menar?
    Snälla någon, har ni några ideer? Jag mår verkligen inte bra av detta. Jag och sambon kan ju aldrig umgås.

• marsbarn84

Ni som har pojkar!! Vad ska jag göra? Han ska ha snoppen hängandes utanför blöjan jämt:( när han ska sova så lyckas han igenom pyjamasen att få ut den..

• Sommar08
    marsbarn84 skrev 2012-12-25 22:49:12 följande:
    Ni som har pojkar!! Vad ska jag göra? Han ska ha snoppen hängandes utanför blöjan jämt:( när han ska sova så lyckas han igenom pyjamasen att få ut den..

Hej :) Pojkar säger jag bara ;) när våra små var Mindre så fick vi vända Pyjamasarna bak och fram ( onpice varianten) sen kom dom på att dom med knappar räckte att dra i så då fick det bli dragkedja ;) Lycka till :)
  • tilj75

Jag har med mina fyra pojkar inte haft det problemet tack och lov. Så jag har inga tips.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • EQ85

Min tös hade blod i sitt bajs igår.1177 tyckte v skulleg kolla upp det men vi avvaktade. Hon har blod nu igen. Små prickar o strimmor. Hon är dålig diarree. Hon är snart 3v gammal.

Ska in o kolla upp det.

Kanske bara en spricka men med mjölkproteinallergio morbus crohn så e d bäst o kolla

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)