EQ - HA INTE DÅLIGT SAMVETE! Lägg den energin på att fortsäta myspyssla inne med dina små. Ibland kommer inte vi heller ut, JAG klättrar på väggen då, men har bestämt mig för att lägga fokus på annat. Och barnen tar inte skada. Den här tiden går så fort:)
Vår etta var inte planerad, men vi hade oskyddat så för mig kom det inte som någon chock. Men sambon blev väldigt chockad först. Tog ungefär en vecka sen var han jätteglad! Tvåan var planerad. Jag ville ha tätt. Och jag vill, på ett sätt, fortsätta. Men vår ekonomi tillåter inte riktigt det nu - tyvärr. Hur resonerar ni kring sånt? ( är det en ofin fråga?) Jag hatar kommentarer som "Så har ni det färdigt sen" - folk är så inrutade i sitt tänk.
Ang julbudget så tänkter vi som såhär; barnen får något litet av oss att öppna. Sen sätter vi in pengar på sparkonton. Så gör vi vid födelsedagar också. I alla fall till de blir äldre. Förra året fick vår äldsta (yngsta låg ju i magen då) SJUKA mängder julklappar. Så himla mycket!! Så jag tycker att pengar gör mer nytta för de senare:)
Jag har en fråga: Era 6 månaders - hur sover de? Min har börjat krångla jättemycket och hinner knappt somna förrens hon vaknar och hinner knappt vakna förens hon blir övertrött... Det är jättejobbigt för jag kan inte lägga fokus på något annat känns det som. Och jag vill gärna ha lite tid med stora själv som vi kan mysa eller så när lilla sover. Nu är jag så trött så jag inte vet var jag ska ta vägen så att ta läggning klarar jag knappt av ( då den stora busar då)... Pust;)
Sen har jag en fråga till er med lite äldre barn, som "hunnit" få lit perspektiv på det här med småbarnsåren. Jag gillar det skarpt, men känner att det här med att "fördela" tiden kan vara lite svårt. Lilla är frustrerad (kanske därför hon inte sover) och kan inte göra så mycket själv än sitta osv... Stora vill jag också hinna hitta på lite med. För mig är det viktigt att vi gör saker tillsammans, men den speciella tiden på tu man hand med var och en är också viktig. Tips, tankar??
Ha en fin dag allihop! Nu ska jag slänga i mig lite kaffe innan båda vaknar ( de har ju sovit i 10 minuter tillsammans nu;) )