• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • FruMadde4barnTätt

Hej
    Jose
    tack, ja vi kommer snart få tid till gastoskopi och koloskopi tarm undersökning och mag undersökning, så ska han bli sövd. orolig, men skönt han börjar få hjälp.
    ja man får stå på sig.

hoppas det blir bättre, är väl lite så i perioder, finns det någon filt eller kläder som luktar dig som du kan somna henne med, amma till sömns där hon ligger kanske? fungera för oss, hoppas något hjälper

EQ85
    kolla upp det.
    ja det kan ju vara någon spricka om det inte är så mycket blod, kan ju vara allergi också, eller infektion.
    styrkekramar till er!

• tilj75

Jaha och dagens uppmaning: Kolla över era mediciner och starka saker så ungarna inte kommer åt dem. Jag har precis hämtat grannen och hennes autistiska femåring som i morse drack sömnmedel. Hon mår bra och verkar inte ha fått några men, men usch så läskigt. Hon (mamman) ringde mig vid halv elva för att förvarna att ambulansen var på väg och jag sprang dit för att hjälpa henne innan ambulansen kom. De visste inte hur mycket barnet fått i sig så de fick åka in för säkerhets skull. Har hämtat dem från akuten nu. Stackars mamman, vilken pers!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Ronjas mamma

Uch Tilj jag tänker i bland på det vi får nog få ta oss samman och köpa ett medicin skåp, har inga våldsamt starka mediciner men starka nog säkert. De står i en av de höga malm byråer i de två små översta lådorna med barnsäkring men R har börjat kunna öppna barn spärarna andra ställe så kan hon ju nog snart där också.

Madde skönt han snart får komma in och bli kollad hoppas det visar sig vara milt.

Marsbarn vi har ju tjejer men de har haft det med att de tog av sig blöjan så bjöja på, trosa på , pyjamas den omvända vägen..

Jose har ni försökt att ligga hoss henne til hon somnar här lägger vi oss alla samtidigt (vi samsover) så somnar alla barnen med lite mellan rum de är olika snabba på att somna om vi så har energi stiger vi upp igen men om vi vet det är en jobbig nat i väntan brukar vi bara sova med, men när vi bara hade två så steg vi nätan alltid upp

Hoppas ni haft en bra jul allihopa, vi har haft sjuka barn genom hela julen R spydde upp slem i nat i flera omgångar för hon inte får snutigt sig nog och inte förstår hur hun ska få upp bara slemmet så det den står på tvättdag i dag med tre sjuka barn och maken har kört till jobb.

• FruMadde4barnTätt

Tilj
    ja det med starka mediciner har vi lås på vårt skåp men det står några mediciner ibland ute i ett annat skåp. ja värt att tänka på så inte barnen får tag i det, är ju inte alls bra...

Vår son har fått kortison medicin nu, inte det lättaste att spruta in i ändtarmen när han inte vill, hemskt, men hoppas det hjälper mot inflammation borde det göra, jag har haft samma medicin.
    han får vänta några veckor på undersökning, fanns inte personal till det med sövning och så..

krya på er!

kramiz 

• FruMadde4barnTätt

Ronjas mamma
    tack hoppas det.

krya på er!  

kramiz 

• Ronjas mamma

Men gud Madde kan han inte få det i pille form det vet jag min lillebror har fått tidigare. Tänker att det måste vara lättare att ge honom.
    Vi har svårt nog att få ta tempen på mellersta känns som ett övergrepp varje gång.

• EQ85
    FruMadde4barnTätt skrev 2012-12-26 11:17:57 följande:
    Hej
    Jose
    tack, ja vi kommer snart få tid till gastoskopi och koloskopi tarm undersökning och mag undersökning, så ska han bli sövd. orolig, men skönt han börjar få hjälp.
    ja man får stå på sig.

hoppas det blir bättre, är väl lite så i perioder, finns det någon filt eller kläder som luktar dig som du kan somna henne med, amma till sömns där hon ligger kanske? fungera för oss, hoppas något hjälper

EQ85
    kolla upp det.
    ja det kan ju vara någon spricka om det inte är så mycket blod, kan ju vara allergi också, eller infektion.
    styrkekramar till er!

va inne igår, läkaren kollade rumpan o såklart såg han inget sår. jag såg det när hon bajsade vid undersökningen med sköterskan.
    läkaren sa att antingen är det en infektion som påverkar = diarre 
    eller så kan det vara mjölkallergi.

vi ska avvakta till söndag o se om hon blivit bättre.
    dock är hon sämre idag. knappt sovit ngt. max 2h sedan kl 7 och gråter jättemkt.
    säkerligen är vi uppe i iaf 8 bajsblöjor, minst.
    en med synbart blod i.

ringde bvc o hon sa att hon tyckte man skulle byta till mjölkfritt redan nu... det är så svårt vem man ska lysna på. men får lyssna på läkaren.
    men blir hon minsta lilla sämre så köper jag mjölkfritt. 
  • Jose
    Ronjas mamma skrev 2012-12-27 08:09:32 följande:
    Uch Tilj jag tänker i bland på det vi får nog få ta oss samman och köpa ett medicin skåp, har inga våldsamt starka mediciner men starka nog säkert. De står i en av de höga malm byråer i de två små översta lådorna med barnsäkring men R har börjat kunna öppna barn spärarna andra ställe så kan hon ju nog snart där också.

Madde skönt han snart får komma in och bli kollad hoppas det visar sig vara milt.

Marsbarn vi har ju tjejer men de har haft det med att de tog av sig blöjan så bjöja på, trosa på , pyjamas den omvända vägen..

Jose har ni försökt att ligga hoss henne til hon somnar här lägger vi oss alla samtidigt (vi samsover) så somnar alla barnen med lite mellan rum de är olika snabba på att somna om vi så har energi stiger vi upp igen men om vi vet det är en jobbig nat i väntan brukar vi bara sova med, men när vi bara hade två så steg vi nätan alltid upp

Hoppas ni haft en bra jul allihopa, vi har haft sjuka barn genom hela julen R spydde upp slem i nat i flera omgångar för hon inte får snutigt sig nog och inte förstår hur hun ska få upp bara slemmet så det den står på tvättdag i dag med tre sjuka barn och maken har kört till jobb.
    Jaja det har vi alltid gjort. Sen började hon superkrångla (igen) för ett par månader sedan. Efter det har vi testat attt gå ut ur rummet efter lite mys och saga. Och nu sitter någon av oss bredvid på stol. Det tar uppåt några timmar, emellanåt. Inte önskvärt. Att gå och lägga oss vid 19 känns inte aktuellt, jag har företag och pluggar så det hinner inte jag  om jag ska sova tidigt;)
    Vet inte riktigt vad vi ska göra.

• EQ85
    Jose skrev 2012-12-25 20:07:32 följande:
    Oh era stackare! Hoppas ni får någon slags rätsida på dessa problem snart. Förstår att det är fruktansvärt jobbigt och tär något extremt på er. Stå på er! Ni kommer få hjälp inom kort hoppas jag på!

Jag kikar in lite snabbt för att be om råd (även om jag just nu känner att de inte är så mycket problem om man jämför, men för oss är detta jobbigt.).
    Vår äldsta har alltid haft mer eller mindre problem att komma till ro, men nu blir det mer och mer ohållbart och jag får nästan panik. Det kan ta flera timmar med nattning och vi har försökt det mesta (vad vi kan komma på). Snart är det dags för att dela rum, men lillis somnar oftast själv och det gör ju alltså inte stora.

Det stora probleemet är ju inte för oss att hon inte kan somna själv. Men vi vill inte behöva ägna hela kvällarna åt att sitta där inne, eller springa med henne fram och tillbaka till sängen. Jag tyckker det skulle kännas bra om nattning tog ungefär 10 minuter, från det att man lagt sig. Nu kan man ju inte bestämma klockslag exakt, men ni förstå rkanske hur jag menar?
    Snälla någon, har ni några ideer? Jag mår verkligen inte bra av detta. Jag och sambon kan ju aldrig umgås.

vår ettåring får flaska med välling. sen har vi en liten babyvakt med nattlampa igång och den spelar musik.
    sen är det mörlt i rummet, en förälder sitter bredvid sängen helt tyst.
    är hon mkt trött somnar hon direkt. annars vaggar jag henne i sängen (med händerna på rygg och rumpa. )
    det kan ta upp mot 1h om hon haft knepiga rutiner på dagen.
    ni får ställa in er på att det kan ta en vecka innan det ger resultat, hon behöver vänja sig och att va konsekvent i rutinen inger trygghet. sen kommer ni kunna umgås  
Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)