• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • MiniMillan2011

Här hade vi den värsta natten vi vatt med om....lilleman har vaknat stup i ett sen suttit fast i tutten...stora storasyster har vatt uppe på toa tre ggr å tyckte sen det skulle tjatas å lekas å lilla storasyster allmänt orolig...suck hoppas verkligen på bättre natt i natt...
    Allt med jul å nyår har pajat rutinerna....jaja vi kommer in i det igen!

• Baby Doll

Halloj!
    Hur mår ni?
    Jag undrar lite hur ni gör med syskonen när ni har bebis hemma. Har ni syskonen hemma med er, eller går dom på förskola?
    Vi har haft våra 4 barn (2, 2, 3 och 4 år gamla) hemma med oss i nästan 3 veckor när bebis kom, imorgon är det dags för dagis och det känns skönt, samtididgt som jag får lite dåligt samvete...
    Hur har ni gjort??

www.mybabydolls.blogg.se

Me & My 5 Baby Dolls - www.mybabydolls.blogg.se -
  • Louwa

Hej, får man hänga på här? Jag har 15 månader mellan ettan och tvåan, och 19 månader mellan tvåan och trean. (Barnen är födda feb-10, maj -11 och lilltjejen kom 1:a januari 2013). Skulle vara kul att snacka av sig med andra som har tätt. Är ju så härligt men samtidigt riktigt tufft.

Liam 100212 ♥ Elliot 110525 ♥ Lillasyster bf 130110 ♥ louise.brickarp.se
  • Jose
    Baby Doll skrev 2013-01-06 21:34:27 följande:
    Halloj!
    Hur mår ni?
    Jag undrar lite hur ni gör med syskonen när ni har bebis hemma. Har ni syskonen hemma med er, eller går dom på förskola?
    Vi har haft våra 4 barn (2, 2, 3 och 4 år gamla) hemma med oss i nästan 3 veckor när bebis kom, imorgon är det dags för dagis och det känns skönt, samtididgt som jag får lite dåligt samvete...
    Hur har ni gjort??

www.mybabydolls.blogg.se
    Vi har äldsta på dagis (fyller två nu i januari). Hon skolades in när lilla var ett par månader, för sin egna skull. Hon är den typen av person som behöver det och älskar att vara på dagis. Jag har såklart haft dåligt samvete ibland, men det är nog för min egna del mest.

• FruMadde4barnTätt

välkommna ni nyaGlad

här trivs barnen på  dagis, och behöver komma till dagis för att leka och träffa andra barn osv...
    jo de gillar vara hemma också. men de är alltid glada på dagis. det blir nog bra

vårs son är medicinfri och mår bra nu, men han tar lång tid på sig äta och dricka och har speciell mat, gutenfritt och mjölkfritt, får nog ta med hans mat till skolan...lite orolig hur det ska gå med skolan, men det löser vi hoppas jag.

• tilj75

Första dagisdagen efter jul. Somnade i soffan när jag kom hem och sov i två timmar, kravlade mig upp till fåtöljen och har suttit här sen dess. Nu börjar jag bli hungrig så jag måste nog ta tag i dagen innan det är dags att hämta på dagis. Ska förbereda middagen och försöka städa lite. Lite julsaker som ska bort. Slängde äntligen ut julgranen igår, barr överallt!

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Tösabiten88

Grattis till Lillebrodern.. Hoppas det gick bra :)

Här var det första skoldagen på det nya året. Flickan ar längtat så efter sina kompisar.
    Julen är dock kvar ännu i stugan och förbli till helgen. Jag städar ett rum från golv till tak i taget.
    Granen åkte redan någon dag efter nyår.

babydoll: här är mina hemma förutom hon som går i skolan.          

* Stolt mamma till 4 Töser och 1 Pojke*
  • ojsanojsan

mina äldsta 2, 3 har börjat dagis före jul, 3 dgr vecka. De måste aldrig gå men älskar det. men lilleman nu får stanna hemma tills kommande lillasyster börjar om 2 år kanske?

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)