• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • EQ85
    Jose skrev 2013-01-14 20:04:35 följande:
    Du är inte hemsk! Du är fullkomligt normal och det är nog inte så att du inte har känslor för henne. Men du är ju utmattad. Fy, vem har koll på tankar/känslor då??? Jag tycker du är himla bra som erkänner detta och står för det. Mycket modigt och bra gjort!!

Mina barn har sovit dåligt (jag också, även om de somnat) ett bra tag nu och jag mår himla dåligt ibland. Känner mig fullkomligt urpumpad! Jag kan förstå att du tycker detta är galet tufft, för det är det ju! Men det kommer ju bli bra också.

Jag tycker du verkar vara en himla fin mamma och du kommer få en fin relation till din dotter!
    Jag, och fler med mig tror jag, hejar på dig!

Heja alla oss tröttisar!
    gudars. nu rinner tårarna. tack.Hjärta
  • Ronjas mamma

Självklart är du en god mamma du ska bara ha lov att hitta dig själv och din lilla tjej i all utmattelse, det är jobbig  att vänja sig vid at där är ett litet barn till attt ta sig av inte alla får lyckokänsla med en gång.

När vi fik S så kunde jag nästan inte amma henne i samma rum som R för jag kände mig som värdens hemskaste mamma. Svärmor hade gått fullständigt mot allt vi hade bett om, så första gången R såg sin lilla syster var när jag satt och ammade och inte alls var förbered på att hun kom in.
    Resultatet blev att hun skrek det första dygn när jag rörde vid henne.
    Som jag grät och så mycket jag gråtit över det sedan.

Tänk på er mysiga stund och försök njuta de goda stunderna. Kram

• EQ85

Två nätter nu om varit ok har tänkt mkt på stunden och det verkar funka.

Mannen o jag turas om att hålla henne och avlastar varandra.

• tilj75
    EQ85 skrev 2013-01-16 13:15:59 följande:
    Två nätter nu om varit ok har tänkt mkt på stunden och det verkar funka.
    Mannen o jag turas om att hålla henne och avlastar varandra.
    Så härligt att höra =)
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Zargenta

Livet flyter på smidigt här hemma tack vare maken som är så hjälpsam! Vi får sova mer än vi trott, storebror sover 19.30-09 ca och bebis sover 01-05 ammar och sover vidare till 8-10 med ev amning mellan :) mitt snitt har en glipa som läckt blod pga hematom men har inte ont alls. Dock åkt på inflammation i tandköttet vid visdomstand som ev måste opereras bort pga knasig rot... Så där har jag ont istället trots penicillin och Alvedon

• MiniMillan2011

Imorgon är det dop å så klart börjades det spyas här igår... Fast tror på matgörgiftning...
    Vi va ute å åt lunch sen spydde de med fem min mellanrum...lilla spydde bara en gång å sen va det klart men storasyster höll på tills i fm men bara precis efter hon druckit nått...
    Men nu mår jag as illa....spyr jag så får vi ju ställa in...trist!!
    Men sen har jag ju löss så fort nån annan har det så det kan ju va hjärnspöken!

• MiniMillan2011

Ni som samsover: vid vilken ålder har ni lixom nattat barnen å gått där ifrån? Asså tänker på att större barn kan råka lägga sej på ett mindre å så...

• ojsanojsan

Vi samsover med våra 3, vi  nattar dem samtidigt, nödvändigt för pappan jobbar ofta kväll, de är nu 11 mån, 2 år, 3 år. Sen får man ha olika med dagsömn istället så funkar det med lagom sömn åt alla. Hmm... undrar hur gammal lillen var nu när vi började lägga honom med de andra? Borde ju komma ihåg det var ju inte såå länge sen! Kanske när han var 5-6 mån?? Innan låg han i soffan hos oss o ammade o sov... det kommer liksom naturligt när det är dags! Har säkert gjort olika med alla barnen, de är ju olika, det är som med blöjslut o nappslut o allt annat, plötsligt en dag vet man att nu är det dags o kommer att gå bra!

Vi har en mycket bred säng och lillen ligger i ena änden mot väggen o i början byggde vi nog en "rullmur" av något täcke eller så innan vi kom o la oss, men nu är de ju så stora o vill gosa så även om man lägger de o varsitt hörn så ligger de ju kors o tvärs över varandra i en lite goshög när man kommer upp o ska lägga sig

• Liila

Hej hej här har vi två syskon till som det är ganska tätt mellan. Har inte läst alla inlägg nu men tror våra skiljer sig lite då dom är halvsyskon. Fick min son Ian 100917 och var ensam sedan graviditeten. Träffade min nuvarande man när Ian var några mån och vi fick lillasyster Neomi 120229 (skottdagenbebis) Ian var ca 17 mån när han blev storebror❤ det kan absolut vara påfrestande med barn så tätt men vi tycker det är mest till fördelar:) här hemma rullar det på ganska bra, vi får sova om nätterna. Snart blir Neomi 1 år och inskolning närmar sig och vi hoppas på samma fs som Ian. Kommer kännas väldigt konstigt att komma in i en normal vardag efter att har varit hemma från jobb närmre 3 år..känner lite stress inför hur man ska få ihop allt osv. Men kommer säkert gå bra:)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)