• Linapina

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Hej på er,

Idag blir min lilla kille 18 månader och min lilla tjej 2 månader. Solig

Jag tänkte om vi med barn tätt kan samlas här och peppa varann.

Dela med dig om du har något bra tips på t.ex. snabb matlagning, om du hittat den ultimata vagnen eller hur man löser vardagen med två små.

Skriv om du har något roligt att berätta, eller om det känns tungt och jobbigt.

Välkommen! Glad             

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-30 19:57
    Linapina: Edvin född 100326 och Milla född 110726
    linaloo: Freja född 110407 i v.34+5
    Carlhammar: Lea född 090910, Elsa född 101030 och Kasper född 111003
    Ronjas mamma: R född 080614, S född 090903, E född 110622
    TeresaBeth: Morten & Vidar födda 091029 & Knut född 110531
    med mirakel i magen: Nova född 101105 & BF 120313
    Lore86: Nathalie 100520 & Elias 110727
    mogen: Hampus 080718 & Lova 091111
    Zippo: Love 090228 & Alfred 100616
    cocos87: Nathalie 090607, Leo 101105 & BF 120503
    BrunoBus: Maxx 090409 & Amalia 100515

• Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)
  • tilj75
    MiniMillan2011 skrev 2013-01-30 07:41:11 följande:
    Tilj: va det värkar på g? Eller dåligt med rörelse eller vad? Hur långt är det kvar?
    Blödde lite så de ville kolla upp det. 33+5 idag.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • Linnea H

Hej alla, jag har inte skrivit på länge, det har varit lite intensivt med jätteförkyld storebror och en lillebror som bara vill amma hela tiden men idag är storebror tillbaka på förskolan så jag hoppas få lite egentid ett par timmar (ska gå och hämta strax före kl 14). 

Grattis till er som har fått småsyskon och lycka till Tilj och om det är någon mer som väntar, jag har inte riktigt hunnit läsa igenom. Jag var inlagd i två omgångar med blödningar när jag var gravid med lillebror, andra gången  i v 33 trodde de att det skulle bli kejsarsnitt då men det behövdes inte alls utan jag fick åka hem, och bara ta det lugnt och allt gick bra. Hoppas det går bra för dig också och ta det lugnt!

Jag ska få träffa en psykolog i morgon, fått kontakt via Bvc, det var Bvc sköterskan som frågade om jag ville, hon märkte att jag var rätt sliten när vi var där för ett par veckor sedan. Det ska bli intressant. Men jag tycker inte jag är deprimerad alls, bara sliten och och stressad. Men det kan ju vara bra ändå. 

• Linnea H

EQ85 hoppas det blir bättre snart för er. Jag ska verkligen inte klaga, lillebror här mår väldigt bra och det är skönt att slippa det magonda storebror hade (också gaser osv). Men han vill helst äta en timme i taget med en timme emellan och den timmen vill han inte sova själv någonstans utan vill bara vara i famnen. Sjal går vissa dagar men inte alltid. Vagn går inte alls bra, det är tråkigt för jag gillar att vara ute och gå och det finns rätt mycket bra lugna vägar häromkring. Hoppas det ändrar sig framöver.

Vi var på tvåmånaderskontroll igår på BVC och allt såg bra ut förutom att han snörvlar mycket. Läkaren lyssnade extra noga på lungorna därför men det var ingen påverkan där, tack och lov.

Sommar08, vi har en Donkey och är jättenöjda, hur bra som helt. Den är smidig i snö, funkar bra att packa ihop och skön att köra. Mannen är också mycket nöjd. Enda nackdel är väl att jag är van vid större/mer lätttillgänglig varukorg men vi hade en Brio Go innan och den är exceptionellt bra på den punkten. Du får jättegärna inboxa mig om du vill fråga/veta mer.

• Ronjas mamma

mh om ni känner er slitna så prova att få tagit blodprov,
    jag fik tagit ett för vi har diabetes 2 i familien, det såg fint ut men jag hade jätte lågt d vitamin så nu äter jag rikligt ekstra av det och nu en vecka efter börjar jag faktiskt känna mig lite piggare och mindre öm i kroppen

Ja tilj just nu kämpar jag med en hemma gjord gåva som visade sig vara lite bökigare än jag trodde.
    Send mig din adress i et pm så jag får skickat sjalen tänk om du föder för tidigt så behöver du ju den

• EQ85
    Linnea H skrev 2013-01-30 12:09:30 följande:
    EQ85 hoppas det blir bättre snart för er. Jag ska verkligen inte klaga, lillebror här mår väldigt bra och det är skönt att slippa det magonda storebror hade (också gaser osv). Men han vill helst äta en timme i taget med en timme emellan och den timmen vill han inte sova själv någonstans utan vill bara vara i famnen. Sjal går vissa dagar men inte alltid. Vagn går inte alls bra, det är tråkigt för jag gillar att vara ute och gå och det finns rätt mycket bra lugna vägar häromkring. Hoppas det ändrar sig framöver. Vi var på tvåmånaderskontroll igår på BVC och allt såg bra ut förutom att han snörvlar mycket. Läkaren lyssnade extra noga på lungorna därför men det var ingen påverkan där, tack och lov. Sommar08, vi har en Donkey och är jättenöjda, hur bra som helt. Den är smidig i snö, funkar bra att packa ihop och skön att köra. Mannen är också mycket nöjd. Enda nackdel är väl att jag är van vid större/mer lätttillgänglig varukorg men vi hade en Brio Go innan och den är exceptionellt bra på den punkten. Du får jättegärna inboxa mig om du vill fråga/veta mer.

Min lilla tös låter mkt när hon andas o speciellt när hon sover. Men de säger att det inte är ngt. I natt va hon lugn. Vaknade 4ggr.åt.somna. Koliken e hemsk när den kör igång. Påverkar alla att se lillan ha ont & skrika. =( Undrar hur mornarna kommer bli sen. 5åringen har dagis 5dagar i veckan, stora tjejen 3dagar i veckan. Ska lämna dem och ha med mig lillan med. Lär bli sulkyn för stora tjejen o bärsele med lillan.
  • tilj75

EQ85, kan du inte få samma tider för 5 och 3 åringen?

• EQ85

5 & 1 åringen.

5 åringen är inte min biologiska pojke så han får gå på pappas schema.

Vår ettåring får gå 15h eftersom jag är mammaledig.

Igår somna 1an 18.30. Tyckte hon va varm men hade "bara" 37,7 i temp.

Det brukar dock va ett tecken att ngt e på gång.

Hon vaknade många ggr o kändes mkt varmare. Så blev Alvedon och krypa ner hos mig en stund.

Hon somna 21.30.

Sen har 8v tjejen hållit mig vaken mkt i natt. Är rätt sliten idag.

Ska strax upp, köra igång kaffet, göra frukost sen lämna grabben på förskolan.

Hur mår ni idag? Har ni samma skitväder som jag?

Regn och hård blåst.

• MiniMillan2011

Tilj: ok. Vilken tur det såg bra ut!
    Eq:Super trist väder här med!!

Lilleman va på extra vägning på BVC igår...40 g på två veckor är inte mycket å hänga igranen...

• Zargenta

Collyn var också och vägde/mätte sig igår, gått upp 600g på 2 veckor och totalt 4cm sen födseln :)

• tilj75

Skulle ni kunna tänka er att köpa ett sånt här smycke? Vad är fint, vad är inte fint. (säg till om ni inte vill ha sånt i tråden, vill inte starta en egen tråd men luskar efter lite konstruktiv kritik)

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)