• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • h8him
    SeTa skrev 2011-09-16 23:34:22 följande:
    Min Egen Bubbla: Du har gjort min kväll! Underbart! Att ts inte själv har förstått att SCHÄFERN och kolikbebisen är i MASKOPI!
    Klart de är i maskopi! SCHÄFRAR är allmänt kända, bland hundfolk, för att älska att hata barn men ändå kunna smyga sig in och låtsas vara snälla! Så SCHÄFERN har säkert snappat upp detta och kommit på en plan för att reta upp ts och hela grannskapet maximalt! Alla vet väl att SCHÄFRAR är smarta?...
  • SeTa

Åh, jag har själv varit utrustad med en SCHÄFER under en herrans massa år och den var, i sanning, i MASKOPI med VARENDA unge (kolik eller ej) som han stötte på! Inte nog med det! Han FÄLLDE dessutom jämnt! I poolen, på grannarnas gräsmatta osv. HOPPLÖS!

• jollan61
    SeTa skrev 2011-09-16 23:34:22 följande:
    Min Egen Bubbla: Du har gjort min kväll! Underbart! Att ts inte själv har förstått att SCHÄFERN och kolikbebisen är i MASKOPI!
    ABSOLUT! Dom väsnas i skift! Givetvis är det uppgjort dom emellan:))
  • ForReal
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 16:49:07 följande:
    Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           
    Du kan inte anmäla "detta jäkla liv". Jag kan inte se att något är fel, hundar skäller ibland och ägaren är ju tydligen med och tränar den osv. Det enda rätta är väl att du flyttar om du inte tål det, tyvärr. Du kan inte begära att ingen får låta så att ditt barn som redan är utomhus blir stört. Flytta till landet eller lär dig leva med ljud är mitt råd.
  • ForReal
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 20:25:10 följande:
    Oavsätt alla kommentarer om hur mkt man skall acceptera, så kommer jag att anmäla.

Ingen chans i världen att hundträning skall ske på min gata. oavsätt om man är polis eller ej. Som hundförare grannen är. Man skaffar sig helt enkelt skog och mark att träna på. INTE i centrala delar där det finns  småbarn. 
    Varför lägga tid på att anmäla något du inte kan göra något åt? Vad ska du anmäla dem för? Bara nyfiken.
  • Nutta
    ForReal skrev 2011-09-16 23:52:18 följande:
    Varför lägga tid på att anmäla något du inte kan göra något åt? Vad ska du anmäla dem för? Bara nyfiken.
    Detta är FL. ALLT kan anmälas vet du väl?
    självklart kan man anmäla en SCHÄFER också. På ett sätt eller ett annat...
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • Pussesnuttan

Har bara läst Ts.
    Har katterna egen bostadsparkering?

• Anonym (ARG)
    Han den där skrev 2011-09-16 23:01:01 följande:
    Men det förstår ni väl att trådstartaren bara skojar, för så kan ju ingen fullt fungerande människa någonsin klara sig i samhället - Ni är lurade allihop (hoppas jag Tungan ute)

Bo på min gata 1 vecka och du kommer få spader...
  • Anonym (lyx för katt)
    Pussesnuttan skrev 2011-09-17 00:08:24 följande:
    Har bara läst Ts.
    Har katterna egen bostadsparkering?
    Precis vad jag också tänkte.

Cool katt med egen bil och egen bostadsparkering!  Solig

Undrar om den är kompis med SCHÄFERN? För i så fall kanske det är en KATT!
  • Nutta
    Anonym (SCHÄFER) skrev 2011-09-17 00:10:03 följande:
    Jag hade en gång en schäfer, men jag har aldrig haft en SCHÄFER - de verkar riktigt läskiga.........särskilt den SCHÄFER som är i maskopi med spädbarn.

Tacka vet jag schäfrar och inte SCHÄFRAR

Drömmer
    HAHAHAHAHAHAHAHA 

Måste läsa igen...
    HAHAHAHAHAHAHAHA
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?