• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • h8him
    Diabla skrev 2011-09-16 21:27:22 följande:
    med tanke på hur ett kolikbarn låter så tycker jag jävligt synd om din grannhund, eftersom hundar har mycket bättre hörsel än vad människor hör så förstår jag att den stackarn skäller för att upplysa dig om att minska hans lidande.

Vilken enormt underhållande tråd!

Tycker det borde finnas en omröstning på fl om årets tråd. Jag skulle lätt nominera denna!
  • Anonym

Så du menar att det är helt okay att klaga på hundar som skäller, men inte på ungar som för ett jävla oväsen?? Bara för att BAAAARN är NATURLIGT??? Jo men tjena!

• Nutta
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 22:31:20 följande:
    Faktan: hunden skäller  och ylar. När den ser andra hundar och katter. Störningsmoment.
    Ägaren nonchalerar detta och går/rycker med sig sin äckelhund utan och säga ifrån.
    Jag hör hunden skälla varje dag.

Detta stör min dotters sömn!!    

Sen på köpet göra övningar så det låter ännu mer på min gata är förkastligt 
    Underbart !!!
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • h8him
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:58:08 följande:
    Du borde
    Sessie82 skrev 2011-09-16 21:53:11 följande:
    En hund skäller för den kan inte prata människospråk :/ Tyvärr.
    Jag störs ju inte av enstaka skall. Varför först¨r ni inte mitt missnöje?
    Sitta och försvara en hund med dennes ägare uten mer fakta än att jag ogillar hund skall? 
    Det är ju just enstaka skall du störs av. En valp under träning kan skälla okontrollerat och söka husses/mattes bekräftelse på att det t.ex är en verklig fara att skälla på. Även om denna "fara" visar sig vara en av grannarnas barns glömda cykel så är det nödvändigt att valpen får lära sig vad en riktig fara är och när det är okej att ge skall.

Kolikbarn kan vara en mardröm för grannar... Tack och lov växer valpar fortare än barn och inom några månader har säkert ägarna fått bukt med problemet. Att ditt barn kommer att fortsätta leva rövare i området är en närmare 20 årig process... I ditt läge skulle jag vara ödmjuk!!
  • Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:24:00 följande:
    anser inte du detta som en seriös tråd, så håll dig väck!
    JAWOHL....... *sträcker ut högerarmen*....
  • Nutta
    Anonym skrev 2011-09-16 22:53:28 följande:
    Men det är alltså helt i sin ordning när din äckelunge gapar och skriker??
    Men det gör den ju på nätterna?!?! Då är ju ingen skällande SCHÄFER ute och lydnadstränar. 

Konstigt vore nog om gatan skulle vara tyst någon gång på dygnet. Det verkar som att de jobbar i skift.. 
    SCHÄFERN och kolikbebisen i maskopi MOT TYSTNADEN!  
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • h8him
    Anonym skrev 2011-09-16 22:50:54 följande:
    Så du menar att det är helt okay att klaga på hundar som skäller, men inte på ungar som för ett jävla oväsen?? Bara för att BAAAARN är NATURLIGT??? Jo men tjena!
    Men det vet väl alla att hundar inte reproducerar sig naturligt... Drömmer Klart ts barn kan störa grannarna, precis som ts får ryta över att en valp skäller... Vi lever på 2000talet lilla gumman! *ironi*
  • h8him
    Nutta skrev 2011-09-16 22:58:34 följande:
    Men det gör den ju på nätterna?!?! Då är ju ingen skällande SCHÄFER ute och lydnadstränar. 

Konstigt vore nog om gatan skulle vara tyst någon gång på dygnet. Det verkar som att de jobbar i skift.. 
    SCHÄFERN och kolikbebisen i maskopi MOT TYSTNADEN!  
    hahahahahaha, jag skrattar så enormt mycket åt denna tråd!

Nu är ju schäfrar rätt smarta för att vara hundar och den skälliga störande valpen vill säkert leka, medan ts skrikiga jobbiga bebis med kolik bara vill få ut gaserna. Klart valpen ska anmälas........ Om ts grannar kan sova eller inte spelar ingen roll för ts (med respektive) har betalat 2 millar för boendet... *gäsp*
  • SeTa

Min Egen Bubbla: Du har gjort min kväll! Underbart! Att ts inte själv har förstått att SCHÄFERN och kolikbebisen är i MASKOPI!

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?