• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:07:23 följande:
    Jag äger en 2 miljoners villa och har rätt till icke skällande hundar i mitt område
    det spelar väl ingen roll vad ditt hus kostar. då ligger antagligen grannens på samma då, och han har rätt till icke skrikiga barn!
  • Anonym (?)

Du anmäler åt samma håll som en MOPS eller SANKT BERNHARDT

• NeLi
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 22:31:20 följande:
    Faktan: hunden skäller  och ylar. När den ser andra hundar och katter. Störningsmoment.
    Ägaren nonchalerar detta och går/rycker med sig sin äckelhund utan och säga ifrån.
    Jag hör hunden skälla varje dag.

Detta stör min dotters sömn!!    

Sen på köpet göra övningar så det låter ännu mer på min gata är förkastligt 
    men geez kvinna, om du har sådana problem med din dotters sömn, kan du inte bara låta henne sova inomhus? hundägaren har all rätt i världen att ha sin hund ute!
  • Anonym (Men HERREGUD)

Är du sann eller?? Låt ungen sova inne då så är ju problemet löst. Och sätt upp ett staket kring din 2-miljonersvilla. Eller flytta ut till skogen så slipper du ju ljud omkring.dig. Fast det är klart, fåglarna KAN ju kvittra där ibland..kanske dina grannar stör sig på dina ungar när de gapar och skriker, har du tänkt på det?? De kanske resonerar som du: Jag äger en 2-miljonersvilla, då ska jag minsann slippa skrikande ungar..herregud, snacka om att vara överkänslig.

• krillelkpg

Äckelhund? Om ngn kallar din unge för äckel så är det lugnt eller? Måste det ju vara med tanke på vad du säger om andra

• Anonym (goldenägare)
    Anonym skrev 2011-09-17 10:13:20 följande:

Det skulle vara större anledning till att anmäla om dom inte var ute och gick med hunden eller inte tränade den bland allmänheten. Då får du en hund som inte går att lita på bland andra människor. En valp skäller lika mycket som ett barn skriker! Ska grannarna komma ut och skälla på dig när ditt barn skriker utomhus och stör deras hund som låg och sov utomhus?

Bor man bland andra människor fårman tåla att ljud. Köp ett hus på landet isället om det blir för jobbigt med ljud!

En valp skäller väll inte alls lika mkt som en bebis skriker?? När vår hund var valp skällde han inte alls, beror väll både på bebis och hundras, eller?
    Jag kan förstå TS, skällande hundar är jobbiga både de man möter ute på promenad men också de man är granne med.
    Men vill man ha det helt tyst får man nog flytta ut i skogen.
  • Anonym (Helt rätt TS!)

Jag tycker att du har helt rätt TS!
    Det är ju jättejobbigt med en hund som skäller hela tiden när din dotter skall sova!
    Du gör helt rätt i att anmäla detta.Gärna hos polisen.
    Beskriv det lika bra och psykologiskt rätt som du har gjort i den här tråden, dvs:
    1. Grannarna har en hund.
    2.Det måste uppenbarligen vara något fel på hunden eftersom den skäller. Detta är ett högst onormalt beteende hos hundar.
    3.Grannarna är exceptionellt ansvarslösa eftersom de har mage att LYDNADSTRÄNA sin hund med en hundtränare UTANFÖR ditt hus.
    4.Grannarna är uppenbarlighen helt omedvetna om att du köpte rätten till hela gatan när du köpte din lilla bostadsrätt.
    På dom jävlarna bara, på dom!!

• NeLi
    Anonym (Helt rätt TS!) skrev 2011-09-17 11:01:46 följande:
    Jag tycker att du har helt rätt TS!
    Det är ju jättejobbigt med en hund som skäller hela tiden när din dotter skall sova!
    Du gör helt rätt i att anmäla detta.Gärna hos polisen.
    Beskriv det lika bra och psykologiskt rätt som du har gjort i den här tråden, dvs:
    1. Grannarna har en hund.
    2.Det måste uppenbarligen vara något fel på hunden eftersom den skäller. Detta är ett högst onormalt beteende hos hundar.
    3.Grannarna är exceptionellt ansvarslösa eftersom de har mage att LYDNADSTRÄNA sin hund med en hundtränare UTANFÖR ditt hus.
    4.Grannarna är uppenbarlighen helt omedvetna om att du köpte rätten till hela gatan när du köpte din lilla bostadsrätt.
    På dom jävlarna bara, på dom!!
    hahha!
  • Anonym (anonym)
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 17:07:23 följande:
    Jag äger en 2 miljoners villa och har rätt till icke skällande hundar i mitt område
  • krillelkpg

Min granne spela musik igår kväll, vart kan jag anmäla idioten? Haha fy vad löjligt

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?