• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Anonym (ARG)
    Anonym (Loloo) skrev 2011-09-16 21:30:15 följande:
    Oj min mamma äger en lägenhet inne i stan i vasastan(stockholm) värderad till över 6 miljoner. Men inte ens hon gnäller på skällande hundar . Inte på andra människor som lever sina liv heller.

Jag bor inte i stockhom. Utan i en mindre ort.
    Jag bryr mig inte om grannnar med pli på sin hund, men denna granne är utöver det vanliga 
  • Sessie82
    Nutta skrev 2011-09-16 21:45:04 följande:

öööööh... tänderna?!  dessutom skäller de och uppfostras på parkeringar i stan.
    PLUS att deras hår flyger med vinden.

Ja nu fattar ja din ironi....
  • Apocalypso

Ja, klart han är en granne utöver det vanliga, han är hundförare, med en unghund som är under utbildning. Vad har du för ursäkt med en skrikig unge? 

Only weak men fear strong women!
  • Sessie82
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:46:09 följande:

Jag bor inte i stockhom. Utan i en mindre ort.
    Jag bryr mig inte om grannnar med pli på sin hund, men denna granne är utöver det vanliga 

Utöver de vanliga?

Om de stämmer att detta är en polis då e de verkligen nått utöver de vanliga. Du ska isåfall vara tacksam med en granne som är polis. Eller iallafall utbildar polishundar. 

Och tror du att en valp föds super tränad och superlydig?

Föds din unge med MVG i alla ämnen? Tänk lite på vad du skriver, du gör ju bara bort dig :/       
  • Nutta
    Sessie82 skrev 2011-09-16 21:47:14 följande:
    Ja nu fattar ja din ironi....
    Ja, jag står på SCHÄFERNS sida Solig
    I min egen bubbla gör alla på Mitt sätt -det enda rätta.
  • Anonym (ARG)
    Apocalypso skrev 2011-09-16 21:48:43 följande:
    Ja, klart han är en granne utöver det vanliga, han är hundförare, med en unghund som är under utbildning. Vad har du för ursäkt med en skrikig unge? 

Barn är naturligt. Dem skriker då dem inte kan tala, men mina grannar störs inte!!!
  • Sessie82
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:51:19 följande:

Barn är naturligt. Dem skriker då dem inte kan tala, men mina grannar störs inte!!!

En hund skäller för den kan inte prata människospråk :/ Tyvärr.
  • Anonym (Deee)
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:51:19 följande:
    Och hundar skäller för att DE inte kan tala
  • Anonym

Jaha och hundar de skäller och gnyr väl för att de inte kan tala eller? 
    En talande hund har jag då aldrig stött på men det om något hade ju varit ganska onaturligt...det kan jag ju hålla med om... 

• saken01

Jag har 3 st hundar av mindre variant.. Jag tycker att du kan ge hunden och dess ägare mer tid. För hunden var inte så gammal, sen kan det vara så att ägaren tycker också det är jobbigt att hunden skäller. Sen är det så att vissa hundar är mer skälliga liksom som vi människor vissa babblar på som bara den. Ge dem tid

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?