• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Rainei
    Morcheeba skrev 2011-09-16 21:46:05 följande:
    Har svårt att förstå vad du ens stör dig på ts? Är det att det är en SCHÄFER? Oj oj, jo för alla vet ju att det är värsta mördarrasen.

Faktum är att du inte kan göra någonting. Så länge de inte gör något olagligt som att plåga hunden eller föra konstant oljud (vi pratar förmodligen flera timmar per dag) så är det bara att stå ut. Jag är säker på att dina barn skriker mer än vad hunden skäller.
    Word.

Det beror väll på hur pass van man är vid att höra hundar skälla. Jag blir fruktansvärt irriterad på barnskrik och undrar varför föräldrarna inte kan någon bra metod att få barnet att sluta. En hund som skäller blir jobbig efter den skällt konstant i timmar, och så länge orkar de inte hålla på ens om de vill det. Varför är det så? Kanske för att jag aldrig haft kontakt med barn under min uppväxt som är yngre än mig själv och jag har alltid haft en hund eller katt hemma. 

Dessutom, barn slutar inte vara dryga före 10 års åldern hur väl man än försöker skola dem. Hundar slutar sin trots och blir "vuxna" vid ungefär 2½ års ålder, det kombinerat med en ägare som tränar hunden rätt ger en harmonisk hund. Vad gör din 2½-åring under den tiden? Skriker för minsta lilla såklart. Och kommer fortsätta göra det i många år till....
  • Anonym
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:51:19 följande:

Barn är naturligt. Dem skriker då dem inte kan tala, men mina grannar störs inte!!!

har du frågat,
  • Lea10

TS, vad ska du anmäla? Att hunden skäller och att din BABY vaknar?

Tomte *kastar sand*

• mion

vad du inte förstår el kan ta till dig är ju ETT STORT problem, för du tänker enbart på dig själv o inte på nån annan,tycker man att "10min" är en evighet så är det nog ingen ide o försöka få dig o förstå heller!   Men kan ju prova!     Dom kan ju inte rå för att du är trött o har ett kolikbarn om du INTE berättar det,man kan prata med sina grannar vet du..  det går kanske att lösa men jag tror abslout att du överdriver nåt fruktansvärt,o det kommer bara tillbaka o bita dig i baken =) lite ordspråk  du vet...  

Ang hundhåret,är du sann el??     

• Skaylar

Okey nu ska jag säga nått som säkert många andra redan har sagt. Men jag förstår inte problemet ? Okey hunden kanske skäller mycket men det är väll inget annat som är fel ? Att hunden är en schäfer spelar väll ingen roll alls för schäfrar är en av dom finaste raserna som finns men i fel händer och fel uppfostran så kan till och med en liten chiuaua (stavning) bli en mördar hund. Jag har själv en Husky och den räknas som en av de topp 5 farligaste hundarna i amerika men snällare hund än hon får men leta efter. Och om nu hunden skäller mycket så ditt barn vaknar så dra in vagnen i garaget eller huset eller någon annanstans så den får ro. Tror inte du kan anmäla hunden eller dess ägare bara för det är en schäfer eller att den skäller.

• Rainei
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 16:49:07 följande:
    Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.                                    
    Hur kan du kräva tystnad av andra utomhus? Förvånad Du har väll ett eget hus att sova i? Tror inte din 2 månaders är tillräckligt medveten om omvärlden för att uppskatta att sova ute heller för den delen.

Eller varför inte sätta utegånsförbud på alla hundägare mellan de tider som passar TS, så hon slipper alla äckliga hundar. *sarkasm*
  • Rainei
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:58:08 följande:
    Jag störs ju inte av enstaka skall. Varför först¨r ni inte mitt missnöje?
    Sitta och försvara en hund med dennes ägare uten mer fakta än att jag ogillar hund skall? 
    Ge oss mer fakta då. Det är ju inte precis som vi får mer att gå på...
  • Anonym (ARG)

Faktan: hunden skäller  och ylar. När den ser andra hundar och katter. Störningsmoment.
    Ägaren nonchalerar detta och går/rycker med sig sin äckelhund utan och säga ifrån.
    Jag hör hunden skälla varje dag.

Detta stör min dotters sömn!!    

Sen på köpet göra övningar så det låter ännu mer på min gata är förkastligt 

• Anonym (Mammy)

Skärp dig. Det är bra att barn vänjer sig vid ljud. Jag har alltid kunnat baka,damsuga och spelat musik när mina barn sover. Och sluta kalla stakars hund/valpen för äckel hund. .Blir mer äcklad av ditt språk. Hunden är ju bara bebis ännu ju han måste ju lära sig medans han är busig som våra barn är. Trött på folk som stör sig så mycket på andra. Om du kanske är trött för att du har en liten bebis låt inte det gå ut över andra.

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?