• Anonym (ARG)

VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?

Jag bor i en villa i centrala delen i en liten ort. Vi har trädgård utan staket, men ungarna håller sig på tomten ändå. Jag fick för 2 månader sedan en liten bebis till, så jag är mammaledig.

Problemet:

En av mina grannar som bor i ett litet familjelägenhets hus rätt över gatan har småbarn och en SCHÄFER. Personen har haft hunden sedan valp och nu har det gått 3-4 månader så hunden är stor. Allt har vart lugnt tills h*n skaffade hunden, eller tills 2 månader sedan när hunden börjat skälla på saker och ting. Detta iriiterar mig.
    H*n är ofta ute med sin hund och ibland så reagerar hunden på andra hundar, precis utanför vårt hus!!
    Ägaren säger nej eller nonchalerar hunden och går vidare, med hund och barn. Så gör man INTE.  

Ser ibland ut genom fönstret och hunden reagerar mot katter och skäller på deras bostadsparkering, vad säger dennes nära grannar?

Idag fick jag nog, ägaren och dennes hund tränare skulle göra nån övning på deras parkering, dvs utanför vårt hus. Min lilla ligger i vagnen utomhus och sover.

Denna äckliga hund börjar skälla under övningen och håller på i evighet, enligt mig. Sedan går då paret och hunden fortsätter att gny och skälla. Jag blir arg och ryter ifrån att dem väcker mitt barn som ligger utomhus och sover.
    Vart kan jag anmäla detta jäkla liv?           

• Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?
  • Anonym (ARG)

Tänk själva ist för att spy galla.

du har ett kolikbarn som är vaken större delen av nätterna, som äntligen sussar dagtid, då vill man ha lugn ingen jävla äckelhund som ylar eller skäller!! 

• Anonym (Super!)
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 20:31:04 följande:
    Menar naturligtvis att träning kan ske utan ljud!!
    Men hur ska det gå till om hunden är skällig och man vill träna bort det? I någon ände måste man väl börja? Klart hunden skäller från början, men tanken är förhoppningsvis att den ska sluta?
  • Mymemlan
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 20:25:10 följande:
    Oavsätt alla kommentarer om hur mkt man skall acceptera, så kommer jag att anmäla.

Ingen chans i världen att hundträning skall ske på min gata. oavsätt om man är polis eller ej. Som hundförare grannen är. Man skaffar sig helt enkelt skog och mark att träna på. INTE i centrala delar där det finns  småbarn. 
    Om hundarna bara tränas i skogen kommer den GARANTERAT att skälla om dom sen kommer tillbaka till civilisationen. Och då kommer du få ännu mera störande enligt dig. SCHÄFERN (som förövrigt är en helt underbar ras som jag är uppväxt med) behöver naturligtvis träning i båda miljöer, så sluta stör dig. Du gillar ju versaler, så tänkte jag använder dom kanske du förstår bättre.
  • Anonym (ARG)
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:07:55 följande:

du har ett kolikbarn som är vaken större delen av nätterna, som äntligen sussar dagtid, då vill man ha lugn ingen jävla äckelhund som ylar eller skäller!! 

Ang. hundhåren så har jag inte sagt jag skall anmäla detta. Tycker det är ohygieniskt och mina kläder som TEX torkar ute förfärligt äckligt att ha hundtossar på
  • Sessie82
    Anonym (ARG) skrev 2011-09-16 21:10:14 följande:

Ang. hundhåren så har jag inte sagt jag skall anmäla detta. Tycker det är ohygieniskt och mina kläder som TEX torkar ute förfärligt äckligt att ha hundtossar på

Tror inte en sekund på att du får hundhår på dina kläder :/
  • Anonym

Det är klart man vill. Jag vet precis, jag blev tokig när det körde förbi mopeder när vår första bebis äntligen somnat i vagnen ute. Men ÄNDÅ funkar det inte som du vill - andra måste få ha hund, köra moped osv. Det du beskrivit är inget man kan få rätt i. Det vettigaste av dig vore att prata med hundägaren och förklara hur du ser det och snällt be att den försöker vara med hunden lite längre bort. Inget du kan kräva - med eller utan 2-miljonersvilla.
  • Mymemlan

Vad skulle du tycka om grannen refererade ditt kolikbarn som ett jävla äckelbarn (och nej, jag har inte sagt att jag tkr ditt barn är det) som bara skriker på nätterna och stör hela grannskapat samt gör sin morsa till en jävla surkärring (och nej, har inte sagt det heller) rent ut sagt? Prata istället med grannen och säg att det stör dig, och om dom kanske tränar bort det, så får du en förklaring eftersom du inte verkar lita på det folk skriver här?
  • Nutta

Tänk själv TS -  istället för att spy galla.

om MITT barn hade kolik hela nätterna och ÄNTLIGEN sover dagtid så ´skulle jag inte riskera den sömnen genom att sova ute. vilka ljud som helst kan sabba..

borde man inte unna bebisen den sömnen och lite stilla ro istället?

Du faller, du faller, du faller -du är nästan där..
  • Lollilock

Man kan nästan tro att du är mitt ex granne

En hund som förväntas i tjänst brukar vi träna mkt miljö redan från start. Detta innebär "högklassområden" som ditt till slummen i förorter. Naturligtvis gör vi mkt träning i skog och icke allmänt område. Finns tyvärr ingen lag som stödjer ditt argument. Så länge, som tidigare person meddelat, träning sker sker på dagtid (utan att allmänhet kan skadas). Tala med din granne eller är du feg som sätter frågan i fokus på internet? ÄR din granne hundförare som du säger, så har denne individ, större kännedom om lagar, regler och vett än vad du utger dig att kunna!

Svar på tråden VART kan jag anmäla grannen och dess SCHÄFER hund?