Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
Alyssa skrev 2012-01-04 15:23:52 följande:
De två mest fertila dagarna är dagen FÖRE äl och dagen för ÄL inte ÄL dagen och dagen efter ÄL så varför ska man då hålla på att testa fram tills att testen visar negativt och DÅ köra på? Svara på denna fråga då, du får positivt på testet och ägget släpper 24h efter stegringen och du istället koncentrerar dig på att kolla att det är negativt så hinner du ju missa ÄL pga det.
Du kan ju inte mena på allvar att ägget släpper 24-38h EFTER att man fått negativt på stickan? Alla faktasidor och vad jag har fått lära mig på min utbildning så släpper ägget 24h efter stegringen inte 24h efter stegringen gått ner.
Eller har jag missförstått dig nu?
Det är ju inte så att jag inväntar negativt resultat.. det tror jag ingen här gör, och fertil är man inte förrän äggert har lossat men man har störst chans att bli gravid de dagar du säger om man nu ska märka ord
Ägget släpper när hormontoppen släpper men man kan ju aldrig säga säkert när det sker om man inte är uppkopplad mot någon slags apparat -som jag inte tror existerar- som talar om när nivåerna börjar sänkas.