Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

splink skrev 2012-01-04 10:46:10 följande:
    Slemtorsk, du som är insatt i hur det går till på Sahlgrenska, tror du jag kan få ta blodprov för att mäta ökning av HCG sen när det gått ett tag? I början är det ju ingen idé att göra vul kanske?
    njae.. beror ju på vad din läkare tycker är nödvändigt.. har man testet plus så har man anser de, när man genomgår IVF gör de ett vul i vecka 8 för att kolla så det inte är utomkveds och så att allt ser bra ut.

De misstänkte att jag var gravid inför min behandling men de tog inget blodprov utan ett vanligt gravtest. Blodprover är rätt så kostsamma så de är ganska snåla med det särskilt nu när de fått göra så många neddragningar men man kan ju fråga.

Nu testade du positivt på BIM -6??? då är det luuugnt att du väntar 5 dagar på progesteronet.

Har du tagit det förrut?
    Jag fick det i samband med ivf-behandlingen och det var vidrigt.. det luktar död bäver när man kissar plus att slemhinnorna blev så sköra att det gjorde ont att ta progestornet till slut
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-01-04 11:03:30 följande:
    Slemmis: aha, så det kan verkligen stämma med min ältest.
    Saken är den att jag normalt inte ägglossar så att hålla koll några mån är lönlöst för mig.
    Att jag gjorde det nu beror på att jag fick mensen igångsatt och ville se en hel mån hur det såg ut, märkte dag 14 att jag hade massa slem (?) i trosorna, antar att det va älflytningar. Då fick jag också stegring ett par dar senare. Haft ont och flytningarna ser ut precis som de ska vid äl och efter. Tempen har dock inte stigit så ägget har väl inte släppt än?
    det där med tempen är ju ett säkert tecken...för en del!!!! det gäller att man tempar på rätt tidpunkt och med exakt samma förutsättningar för att kunna tolka det, samt att man har en mycket exakt termometer (min går alltså fetbort som visade att sonen hade 37.5 medan den på vårdcentralen visade 39 grader!!!!!!!!!!!!!!!!)

jag skulle utgå från att det lossat och nuppa på som tusan
  • slemtorsk i din bralla
    splink skrev 2012-01-04 11:04:26 följande:
    Ja när jag bodde i Sthlm hade jag massor av hjälp. Nu känner jag mig väldigt ensam och får inte alls den hjälpen. Får till och med kämpa för KS här i Göteborg, fastän jag var garanterad ett KS om jag bott kvar i Sthlm...
    Stockholms läns landsting har betydligt bättre ekonomi än Västra Götaland...

Nu har sahlgrenska dessutom fått än mer indragningar, tex kan jag berätta att vi skulle få göra vår andra iv-behandling med start i början av februari..alltså äggplock då.. nu kanske vi får det i slutet av mars... kanske...

Flera par som var inbokade på äggplock i januari har fått flyttas, de hade alltså redan startat medicineringen och får fortsätta med den lite extra tid pga neddragningarna

Jävla politiker som drar ner massor av pengar dit men sen går till Lisebergshotellet och super för nästan 60.000... det är TRE ivf-behandlingar privat de pengarna
  • slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-01-04 11:15:07 följande:
    Har jag bim 14 dar efter pos test eller efter ägget släppt?
    14 dagar efter att ägget har släppt.. om du har en 14 dagars lutealfas, finns de som har längre och kortare, jag har 13 dagar oftast men ibland 14..
  • slemtorsk i din bralla

Knasten... ring hem gubben för råsexande.. ha ha..det ser ut som ägget släppt eller släpper vilken sekund som helst.. så skulle iaf jag tolka det...

• slemtorsk i din bralla
    Knasten83 skrev 2012-01-04 12:12:24 följande:
    Men det måste va bra att vi sexade igårkväll så det ligger "killar" och väntar på "tjejen"? ;)
    jajemensan
  • slemtorsk i din bralla

skulle tro att ägglossning skedde 13 el 14

svårt att säga exakt men eftersom du hade glad gubbe 13 så är det mer troligt att du hade ägglossning 14:e eller tom 15:e

• slemtorsk i din bralla
    Liten Léonie skrev 2012-01-04 12:23:23 följande:
    Men det superstarka testet på stickan den 11e då? Hmmm
    det spelar egentligen ingen roll.. för ägglossning kommer 12-48 timmar (vanligtvis 24-36 timmar) efter toppen.. och då ska man räkna från sista positiva ÄL.testet

Det enda du ska gå efter är Helt positiva tester inga superstarka eller "nästan-positiva"
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester