Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Squeezy skrev 2012-01-05 08:42:18 följande:

Slemmis: Om man förstprar ditt test, så man ser stickan närmre så ser man ett rosa streck på det. Utan att trixa med det. Om du inte gjort det, så gör det. För där syns ett.

Trixade lite med det ändå. Och då ser det en aning utsmetat ut dock. Men vid otrixat endast förstorat gör det det inte.
    ha ha.. ja där ser man..

Bara att hoppas att det är därför bröstvårtorna har stått i givakt i två dygn nu... det börjar faktiskt göra lite ont *ASG*

Har lite ont i magen också.. men skulle absolut inte säga att det är molvärk... utan lite skarpare värk men i "de regionerna"...men det är bara att vänta, hoppas och se vad som händer.
  • slemtorsk i din bralla

NIKAS.. vad underbart... och så gullig, Det var nån som sa att bebisar på ultraljud inte är söt.. de har uppenbarligen aldrig sett ett ultraljudsbarn

• slemtorsk i din bralla

så kom frågan upp i mitt huvud..... ska jag ta ett eftermiddagstest eller inte??

vet ju att hormonhalten inte förändras så särdeles mycket på några timmar men eftersom den dubblas vartannat dygn (eller var det var tredje) så skulle det ju rent generellt efter 12 timmar kunna synas något lite mer OM där är nåt i magen på mig??

Eller så letar jag bara ursäkter för mitt test-knarkande

• slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 16:07:22 följande:
    det tar ca 48 timmar för hcg att fördubblas, lite individuellt. du kan ju testa om du vill, men ja tror dessvärre att det är lönlöst om det bara gått 12 timmar emellan typ...
    här var vi positiva som vanligt
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 16:07:22 följande:
    det tar ca 48 timmar för hcg att fördubblas, lite individuellt. du kan ju testa om du vill, men ja tror dessvärre att det är lönlöst om det bara gått 12 timmar emellan typ...
    dessutom är det ett faktafel men det spelar ingen roll
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 16:14:17 följande:
    det ÄR så (taget av läkare insatta i fertilitet och studier).

så nej det är inget faktafel alls.

jag är själv testoman så ja vet hur d känns att vilja testa hela tiden. ja e likadan själv. ja skrev bara att det antagligen va lönlöst då d gått så kort tid emellan. du frågade, ja svarade. men du gör precis som du vill och får naturligtvis testa om du vill. har ej sagt nåt annat. 
    Det fördubllas  VAR TREDJE dygn och det är ju inte så att det gör det i ett snäpp utan det är en långsam stigning....

Det är väldigt vedertaget iaf av min fertilitetsläkare... hon sa till och med till mig förra cykeln att ta ett nytt test senare på kvällen (förutsatt att jag hade hållt mig minst 4 timmar och inte druckit så mycket) då jag fått en skugga på ett morgontest- utifall jag inte kunde vänta till nästa morgon.
  • slemtorsk i din bralla
    lilaemma skrev 2012-01-05 16:20:33 följande:
    Åh Slemtorsk! Jag borde verkligen säga; nej, du kommer inte kunna se nått mer på ett eftermiddagstest... men jag vill ju så gärna se dina tester att jag inte kan låta bli..

TESTA! ;)
    ha ha.. men visst är det sjukt kul med tester... både  ens egna och andras...som trisslotter som någon så smart kläckte för ett tag sen..
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 16:19:22 följande:
    nej, på 48timmar, som sagt taget från både läkare insatta i fertilitet och från studier. inget påhittat. skulle ej skriva om ja ej VISSTE.

och ja har ej sagt att du ej kan ta test, ja har sagt att du får göra precis som du vill. men bli ej sur när du får svar då du frågar bara för att de ej verkar passa det du vill höra. men lägg ner diskussionen nu, ta ett test om du vill ch lägg upp bilden så tråden kan få handla om det den ska
    fast det är var tredje dygn.. bara att googla

och jaaaa jag älskar att få sista ordet hehe.. sorry.. ta det inte personligt det är bara sån jag är när jag vet att jag har rätt... OUCH det där sista skulle jag ju inte säga... blir bara fel i dag *S*

och du får det att låta som att jag hittar på.. jag har också kontakter med läkare insatta i fertilitet och studier men men....jag ska lägga ner diskussionen nu.
  • slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-05 16:26:32 följande:
    google e knappast tillförlitligt så nej, det litar ja en en sek på. och nej, ja vet att ja har rätt, så nej ja ger mig inte och nej du får inte sista ordet. ja viker bara om ja vet att ja har fel och så är inte fallet nu :-P

men ja vi lägger ner d nu
    splink skrev 2012-01-05 16:24:24 följande:
    Jävla skit CB! Mamma kom hem med två stycken till mig och jag rusade in som en knarkare på dass och tog testet. Och så funkade det inte! Kontrollstrecket kom inte upp och inget annat heller. Jag gjorde på rätt sätt (har ju en del erfarenhet hrmm) så det måste varit nått fel. Men så störigt! Går det att reklamera?
     tror att man ska kunna det men vet ej hur...
    men kan inte du ge källor på din info då istället?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester