Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Gummsan skrev 2012-01-05 19:06:42 följande:
    Slemmis: något skymtar jag allt.

Du som kan detta med äl och ältest vad tror du om mina?
    hmm vart är dem ....ska kika om jag hittar dem
  • slemtorsk i din bralla
    Gummsan skrev 2012-01-05 19:06:42 följande:
    Slemmis: något skymtar jag allt.

Du som kan detta med äl och ältest vad tror du om mina?
    det är ju svårt att se på foto men jag tycker det ser ut som att det är på väg att bli positivt.....men som sagt..svårt att avgöra...bara att pippa på
  • slemtorsk i din bralla
    mamma Linder skrev 2012-01-05 19:12:23 följande:
    Herre gud vilken stämning det är Skrikandes
    Grattis lilla M till plusset.

Nu några frågor till er som vet Flört har läst ang sköldkörtel om man har för höga värden så blir man inte gravid??? när jag läser symtomen för det så har jag i stortsett alla Förvånad. kan man ringa vc och ta ett sånnt prov+ eller måste det finnas en anledning?

Fråga 2: om man inte alls har något Äl sekret/flytningar är det svårare att bli gravid då?     
    det där med sköldkörteln pratas det mycket om i ivf-trådarna och det ska stämma, för höga värden kan ställa till det när man vill bli gravid.

På fråga 2 svarar jag spontant nej.... men jag vet inte säkert men har svårt att tro att sekrettillverkningen skulle ha någon inverkan
  • slemtorsk i din bralla
    05091112 skrev 2012-01-05 19:41:54 följande:
    Förlåt att jag drar upp detta igen, jag har egentligen ingen som helst koll men . Jag fick veta av BM och läkaren sist att för att det skulle ses som en normal graviditet skulle det fördubblats nör jag tog nästa blodprov, 48 timmar senare.
    Men det är så för vissa kanske att det dubblas varannat dygn?
    det är säkert väldigt individuellt och man kan läsa allt från var 24:e till var 36:e timma...sen beror det på VART i graviditeten man är också finns hur många källor och länkar som helst till det där egentligen men det som är gängse är att det dubblas var tredje dygn ( iaf på min klinik) men att det hela tiden stiger så en skillnad ska ju märkas från dag till dag.
  • slemtorsk i din bralla

Together.. du ÄR gravid.. sätt dig nu ner.. lägg fötterna på bordet och ta det lugnt. Jag skulle bara vilja åka till dig och ge dig en stor varm kram och lugna dig.
    DU ÄR GRAVID.... förstår att det känns jobbigt och oroligt efter några missfall men just nu är du iaf gravid och du kan inget göra mer än att försöka ta hand om dig själv och vara lugn.

NJUT och var lycklig av det, oroa dig finns det tid för att göra sen när bebisen är tonåring.

Du måste försöka vara lugn, stress och oro är varken nyttigt för bebis mamma eller pappa

Ta en lugn helg nu och ta hand om varandra och familjen , ät gott... choklad är jättenyttigt har jag hört

• slemtorsk i din bralla

ååå Lilla Pluppen också.. GRATTIS.. vad härligt och nej inte alls avundssjuk

Morgonens test är lika o-positivt som de tidigare...... kanske finns någon skugga där men absolut inget plus..

kolla själva och analysera.. ni som kan och vill får gärna trixa o mixa

Bim???? kanske...-4 el-5.....el-6 vet inte...

• slemtorsk i din bralla
    Lillis2012 skrev 2012-01-06 12:41:22 följande:
    Alltså en liten fråga; är inte det en myt detta med att om man sett hjärtslag så minskar risken för MF! Vet artiga läst detta på en FAKTAsida och inte bara på FL men nån annan kanske också har sett den? Är det inte så att hjärtat börjar slå och fungera LÅNGT föra andra minst lika viktiga organ och störst risk för MF är när mellan vecka 9-11 alltså långt efter hjärtat börjat slå?

Var nån här på FL som frågat en läkare och fått detta till svar:

FRÅGA Hej! Jag har på VUL sett vår "lilla skatts" hjärta slå (var i v7, är i v9 nu) och allt såg bra ut enligt barnmorskan. Minskar risken för missfall om man har sett hjärtat slå?! Hälsningar en blivande mamma.

SVAR: Nej, så kan man inte resonera. Under de första tre månaderna formas barnets livsviktiga organ, vilka också ?provkörs? under denna period. Hjärtat börjar slå väldigt tidigt under utvecklingen, eftersom cirkulationen av näring och syre blir viktig redan då fostret är några enstaka millimeter stort. Även om hjärtat fungerar bra, kan det vara andra organ som inte fungerar som de ska, varför hjärtat inte är en indikator för detta. När tre månader har passerat är systemen i kroppen färdiga och behöver bara växa till, varför man anser att den största risken för missfall är över efter den tredje månaden. Om barnmorskan säger att allt ser bra ut, finns ingen orsak att tvivla på detta.
    nä men det är väl sjävklart att risken för missfall inte minskar bara för att man har sett hjärtat.... det kan ju vara fel på hjärtat också... förstår inte varifrån denna myt kommer

Däremot vet man ju att risken för missfall sjunker markant efter 12;e veckan, fast när jag väntade barn för 7-8 år sedan sa faktiskt min barnmorska efter 15:e eftersom det faktist sker många missfall just runt 12:e veckan och de missfall som sker då gör det pga fostret inte är livsdugligt, det naturliga urvalet som Darwin skulle sagt... riktigt ledsamt men samtidigt är det ju barn som inte skulle klarat livet på utsidan.. Jag skulle bryta i hop om jag fick missfall oavsett när oavsett.....
  • slemtorsk i din bralla

Nej.. ALyssa.. jättefel.. stress orsakar INTE missfall...däremot kan stress- i slutet av graviditeten- orsaka att värkarna startar för tidigt men detta är främst efter 7:e månaden.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester