Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 16:53:47 följande:
    Sus78. Jag är 99% säker på att du inte ägglossar nu. ÄL test känner inte skillnad på LH hormon och hcg så det är missfallet som spökar. Har haft svaga plus och blött på bim som mens ett par gånger och då visar ÄL testen pos i ca 1 vecka. Så din ÄL kommer nog precis när den ska, men mys på :)
    fast i så fall skulle ÄL test alltid visa positivt när man är gravid och det gör dem INTE kan jag intyga.....

Det är inte alls omöjligt att få igång sin ägglossning direkt efter ett missfall.. beror ju lite så klart på hur långt gången man var men jag känner flera som blev gravida direkt efter missfall, när de inte fått sin mens 5-6 veckor efter missfallet togs graviditetstest och då var de gravida ... och inte "nygravida" utan i 6:e veckan....så det är fullt möjligt.

Men om hon tar ett gravtest också och kollar så får hon ju svar på det hela.. ger det ett utslag så finns HcG kvar i blodet, om gravtestet är negativt så är det garanterat ägglossning
  • slemtorsk i din bralla
    Den lilla M skrev 2012-01-07 17:03:14 följande:
    hos mig har dem alltid varit positiva vid graviditet... men precis som allt annat är det säkert individuellt..
    jupps.. det är ganska många här på FL som testat just med ÄL-tester men inte fått positivt när de varit gravida..så det är nog trots allt ganska ovanligt även om det händer....så klart
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2012-01-07 17:06:40 följande:
    Jag har alltid fått positiva ÄL test de 4 ggr jag varit gravid. Då använt CB s test bara för att kolla om det stämmer att det blir så.
    lustigt att så många helt plötsligt har haft det ....har funnits trådar med hundratals inlägg om folk som testat med ägglossningstester och fått positivt tex men INTE varit gravida... folk som använt ÄL-tester för att de inte haft grav-tester hemma osv... men inte fått överrensstämmande resultat.

Hade det varit vattentätt hade man ju inte behövt gravtester överhuvudtaget. Jag vet när jag var gravid att jag också testade med ÄL-tester först (just för att jag inte hade grav-tester hemma) och det blev tokblankt...men gravtestet skrek positivt Och nej jag var inte låghormonare heller, tvärtom.....

ÄL-testen är inte så känsliga, det är det som är grejen har jag fått höra... de KÄNNER skillnad på de olika hormonerna men eftersom de olika hormonerna är så lika i sin uppbyggnad så kan det ge utslag på ÄL-tester..däremot inte tvärtom då Gravtesterna är betydligt känsligare.

Men jag har också läst mig till att ett ÄL test kan ge positivt utslag pga många orsaker och därför ska man inte använda det som gravtest....

Olika för olika personer alltså...som allt annat

Men jag tycker att ...va hette hon nu då.. ska ta ett gravtest för att utesluta att det är kvarvarande hormoner från graviditeten....jag tror nog ändå att det ÄR ägglossning...men det är ju jag det
  • slemtorsk i din bralla
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-07 17:09:37 följande:
    Och slemmis, jag ser ett tydligt men svagt rosa streck på det översta testet. Tittar på mobilen, lättare att se på den än datorn.
    hmmmm lustigt.. får kolla på mobilen jag också hah a...... jag kan inte se något IRL men mina ögon är inte riktigt bra heller..särskilt inte sen jag hade linserna i någon vecka för mycket och tog glasögonen igår... (dem är svagare än linserna)...

men nu blir jag ju nervös..haha
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2012-01-07 17:24:38 följande:
    Slemtorsk; Jag tycker det är väldigt vanligt att ÄL test blir positiva vid graviditet. Det står ju t o m i instruktionerna.
    Vad menar du med att det är lustigt att så många plötsligt haft det? Ska man hitta på och säga att man inte fått det ? ;)
    nää men det är lustigt att så många är inne samtidigt som varit med om det...

De ger också ganska ofta fullt utslag på menshormonerna... så det är lika vanligt vad jag har förstått....

inget av det har hänt mig... har visserligen "BARA" en grav att jämföra med men dessto fler menstruationer....
  • slemtorsk i din bralla
    Lindis1974 skrev 2012-01-07 17:33:05 följande:
    På mens har jag aldrig fått utslag. Kan det veklingen göra det? I instruktionerna till ÄL testen står endast att de kan ge utslag på både HcG och LH hormonet då dem är så lika Har man högre LH i samband med mens då eller ?
    japp... det är också samma "typ" av hormoner som stiger då, de är så närbesläktade att de "okänsliga" testerna som vi använder för att testa ÄL kan ge fullt utslag på det också.

Nu minns jag inte vilket hormon det är som stiger före mens.... men det är ju östrogen och progesteron som styr hela menscykeln.....

Ja ja.. att kroppen är förunderlig och absolut ingen maskin är ju lätt att se här.. alltså .. ingen fungerar exakt likadant. Det är ju snarare våra kroppar som är olika än testkvaliteterna om man säger så....
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-07 17:39:19 följande:
     Funderar dock på om medicinen kan försvåra för ett befruktat ägg att fastna... 
    beror ju vad det är för medicin????
  • slemtorsk i din bralla
    Hoppaspåfler skrev 2012-01-07 17:48:14 följande:
    Ingen aning, det var en fråga..
    Nä det tror jag INTE.....

Antibiotika har inget med slemhinnornas kvalitet att göra så vitt jag vet(??)

Together.. du ÄR gravid .... hade det inte fastnat ordentligt så hade du inte fått gravid på testerna
  • slemtorsk i din bralla

jag sitter o mixtrar med mitt test...jag veeeet hopplöst hoppfull eller vad??

men jag seeer verkligen nåt där.... gaaaaah.... är jag dum eller???

• slemtorsk i din bralla
    Zelmilainen skrev 2012-01-07 18:04:31 följande:
    ja kommer antagligen va precis likadan när det är dags att testa för min del, hehe. ältest e svagt idag, men får hoppas försök ikväll och imorrn tar sig iaf (me tanke på att spermier ändå klarar sig ett tag).

tyvärr ser ja inget på dina bilder slemmis... 
    man blir ju galen *ASG*

Fast nu undrar jag om det är nåt fel på mina ögon för jag ser verkligen ett streck till på den bilden..var ju för fasen hos optikern för bara 4 månader sen *S*
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester