• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Amoureux skrev 2022-11-02 08:49:38 följande:
    Ja tidigt är det, men det finns svaga streck 😊

Här är en bild nu när det torkat lite. 
    Jag ser kanske ett streck på äl+10 men svårt att säga nu när det är ett torkstreck. Hur ser det ut om du lyser igenom på baksidan? 
    Ser man ett streck igenom då ja då kan det vara positivt, annars är det nog bara ett spökstreck tyvärr. 
  • Lojsan DN
    Amoureux skrev 2022-11-02 09:18:25 följande:
    Jag har provat lysa igenom det nu och strecket syns 😊
    Åh du gör det, då hoppas vi verkligen på att det är ett plus och att testen blir starkare 😊
  • Lojsan DN
    Amoureux skrev 2022-11-02 15:18:39 följande:

Drog ned ljusstryrkan på testet som fotades inom tidsramen då blixten gör att teststrecket inte syns, så nu kanske det syns bättre.

kan kanske ana något ändå. Det finns en app som heter checker där kan man lägga ut sitt gravtest och låta andra se och tycka. 
  • Lojsan DN
    Erica1996 skrev 2022-11-04 12:13:13 följande:

Hej!

Jag testade idag med morgonurin 10dpo (mensen beräknad till den 7/11) på babyplans testa tidigt stickor och fick detta svaga streck? Testade då med Clearblue ultra tidigt digital med samma urin och fick ?inte gravid?. Vad tror ni? Kan jag ändå vara gravid?

Det ser ut att vara positivt, men om du har is i magen så skulle jag råda dig att ta ett nytt på söndag. För har det blivit starkare då, ja då är det ingen tvekan 😄
  • Lojsan DN
    Cashili33 skrev 2022-11-05 05:22:48 följande:
    Att få fram något genom att mixtra med ljusstyrka eller lysa bakifrån skulle jag inte våga säga är positivt 
    ett positivt test ser man oavsett vad 

jag har själv många gånger  fått upp hoppet då jag klart och tydligt sett streck utan ficklampa osv men det har ändå inte blivit något 

Det är klart man ser om det är positivt om det visar klart och tydligt att det är det. Men ibland kommer ju dessa spökstreck fram, och de gör en lätt förvirrad. 🙂

Av min erfarenhet och 10 Tusen test senare har jag kommit fram till att, om det är positivt så syns det mer om man håller en ficklampa bakom testet. Är det
    spökstreck så syns det inget igenom alls igenom. Mixtra med ljus är jag inte heller ett fan av. 

Det bästa är att det ökar naturligtvis då slipper man vända och vrida på sina test. Alla är ju inte coola och väntar till bim och tar ett digitalt tex, det är ingen sport i det 😄 

Man gör som man själv vill helt enkelt. 

• Lojsan DN
    planerar barn123 skrev 2022-11-05 09:09:06 följande:
    Hej! Testade nyss med RFSU och fick detta svaga streck - vad tror ni?
    Har oräkneligt antal negativa test bakom mig efter flera års försök, så vågar inte riktigt hoppas. Skulle haft mens i onsdags, men den varierar ofta ett par dagar fram och tillbaka.

Det där ser positivt ut 😀 

• Lojsan DN
    lovalivet skrev 2022-12-07 17:47:51 följande:
    Är det torkstreck eller svagt plus. Det översta är idag 4-6 dagar innan BIM. Ca 10 dagar DPO
    Det där är tyvärr bara torkstreck. 
  • Lojsan DN
    lovalivet skrev 2022-12-08 12:25:42 följande:
    Dagens test (översta). Känner att jag vågar tro på att det är ett plus nu. Bim-4 dpo 11
    Det där är ett positivt test  😀 Hoppas det håller sig kvar nu då. 
  • Lojsan DN
    Minmillis skrev 2022-12-14 15:00:14 följande:

Igår och idag 

Jag ser ett svagt streck på nedersta. 😃

• Lojsan DN
    Millannn skrev 2023-01-09 14:59:09 följande:

Hej! 
    Vad tror ni om detta? Kom inom tiden. Endast dragit ner ljusstyrkan, var så konstigt väder idag. :)

Jo det kan nog vara nått där. Testa igen om 2 dagar så hoppas vi på en stegring. Vilken Cd är du på? 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester