• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Fembarnsmamma12345 skrev 2022-07-27 11:19:09 följande:
    Oj är lite ställd, födde barn för tre månader sedan :)
    får säga Tack och jag får kanske ta ett digitalt oxå men mår så illa och konstigt känns som jag hamnat i klimakteriet typ haha.. haft konstiga symtom minst en vecka så tankarna rullar 
    Man kan ju faktiskt ha kvar lite hcg långt efter förlossningen med, om det är det som har gett utslag? 
    Men fast har du fått nya symtom från en vecka tillbaka så kanske det är en ny graviditet. 
  • Lojsan DN
    Fembarnsmamma12345 skrev 2022-07-28 15:37:14 följande:
    Tog ett digitalt igår och det va positivt det oxå, samma bf dag som när minstingen låg i magen :)
    Grattis :D Exakt ett år emellan då, va roligt! 
  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-29 09:55:23 följande:

Hej! 
    så glad jag blir när jag läser denna tråden, som ett hjälp i mörkret! ???????? 

Jag är på BIM + 11 idag och har testat ihjäl mig snart. 
    Mår illa & spyr av resan till jobb på morgnarna, dålig i magen, frusen, huvudvärk, molvärk och lite flytningar. Kännts som att mensen ska titta fram i två veckor men icke då! 

har testat mig sedan bim +3men bara negativt. Ett av två tester imorse dök det här upp på? kan inte avgöra om det är början till något svagt eller om det är ett spökstreck ???? ?? Fick även upp ett svagt men lite tydligare streck på ÄL-test. samma urin. 

är det ens möjligt att ha så låga nivåer på så långt BIM+? 

Det ser ut att det kan vara nått där, men har det gått 5 min sen du tog kortet på testet? Jag menar det ser inte ut att ha "tänkt klart" haha 
  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-29 11:15:24 följande:

Ja det stannade tyvärr så, känns dock inte så hoppfullt längre när man är så långt efter BIM och med så många negativa hittills. :( 

ÄL verkade dock med ge ett svagt svagt streck men har inte riktigt förstått om man kan koppla dessa till grav eller bara ÄL? 

Får väl vänta några dagar och testa igen men man blir så nervös för fler negativa! 

Men det kan ju vara så att ägget fäste senare, därför finns det inte tillräckligt med hcg att mäta. Men jag tycker mig se ett streck på gravtestet, man kan inte förlita sig på äl test heller. De kan visa positivt när mens är på g med, talat av egen erfarenhet. 

Har du kvar gravtestet?  
  • Lojsan DN
    Miss Maria skrev 2022-07-29 11:46:19 följande:

Frågar åt en vän .

ser bara 1 streck 
  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-29 12:17:08 följande:
    Hjärta

Ja, det stannade tyvärr så, känns dock inte så hoppfullt längre när man är så långt efter BIM och med så många negativa hittills, borde väl ändå vara liiite starkare? :( 

ÄL verkade dock med ge ett svagt svagt streck men har inte riktigt förstått om man kan koppla dessa till grav eller bara ÄL? 

Får väl vänta några dagar och testa igen men man blir så nervös för fler negativa! Har en skum känsla som får en att tro att där är något där men man kan knappt ens lita på sin egen spökhjärna i sådana här lägen Drömmer

ser sååååå många av er här som fått minus efter minus och ändå orkat fortsätta testa, ni är fan mina idoler Hjärta

Är det ett gravtest eller ett lh test? 
  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-29 13:09:49 följande:

Det eöda svaga längst upp är ett grav-test, äl-testet tog jag på skoj för jag hade ett hemma och visade svagt det med. Eller visar & visar, vet varken in eller ut. 

har kvar gravtestet men tycker resultatet på stickorna svagnar av. 
    har dock rejält lager hemma så får väl hålla ut! 

jobbigt dock när kroppen säger en sak och testen något annat... :( 

är helt ny här på FL förresten, hur lyckas jag svara aom ett citat på inlägg? Riktig nykomling, hoppas man får vara med :D

Har du testat nått mer? 

Det är lugnt alla har vi varit nya på FL :) 
    För att kunna citera så trycker du på kugghjulet om det är från mobilen, från en pc så står det citera ovanför inlägget. 
  • Lojsan DN
    annaskm skrev 2022-07-29 17:08:57 följande:
    Jag tog ett graviditetstest idag samtidigt som jag tänkte ta ett ägglossningstest för har ännu inte lyckats få positivt på ägglossningstestet den här cykeln. fick ett svagt positivt på graviditetstestet och skyndade mig att ta ett liknande test med samma urin samt ett clearingen digitalt test men de två sista testen visade negativt. Någon som vet varför? 
    Jag ser att du tagit ett äl test också, tog du det samtidigt som graviditetstestet? 
    Jag har ju gjort den fina en gång att jag båda samtidigt, sen råkade lägga dom precis bredvid varann, så färgen från äl testet färgade av sig på gravtestet. Kan det vara så i ditt fall med? Eftersom dian andra test efteråt är negativa tänker jag Förvånad
  • Lojsan DN
    TrueResolution skrev 2022-07-30 16:23:28 följande:

Vilken klippa, titta nu går det prima! Tack! 

har så såligt tålamod så testade mig på dagen igår (vet man inte ska göra det och framförallt inte om man springer på toa & kissar var kvart..) självklart var det neg och sedan dess har jag surat lite och inte vågat testa.. 

Känner mig dock OTROLIGT gravid? Har inte planerat PLANERAT att försöka utan mer "händer det så händer det" i snart 1.5 år, så inte så att jag skengravid går och längtat från början. Men hjärnan är helt knasig har man fått bevisat nu! 

lyfte lite lätt på jobb igår och fick otrolig molvärk i ryggslutet, har också fått näsblod för första gången i mitt miv & ja, alla skengravida vet, känslan av att det är något som inte testerna ser..? Men så känner man sig lika dum nästa minut när där inte blir något plus :( 

Jag är med på vad du menar, testoman här med haha 
    Men ta ett nytt test i morgon bitti eller senare i kväll, man brukar inte kissa så ofta på kvällen tänker jag. 

Men håll oss uppdaterade :)
  • Lojsan DN
    annaskm skrev 2022-07-30 18:56:26 följande:

Ja jag tog ett ägglossningstest samtidigten tyckte jag höll isär det rätt så bra, men chansen fin kanske att det är så :(

Ja svårt att säga nu i efterhand om man inte var uppmärksam då. Men har du testat mer? 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester