• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Carmen85 skrev 2022-05-27 16:26:58 följande:
    Blir så arg! Jag tog detta testet igår morse, min mens är 4 dagar sen nu. Idag gick jag till barnmorska. Nu  vid 14 tiden. Då visar deras test negativt! Varför händer detta? Testar jag för tidigt? Jag drack ju mycket innan också under hela dagen, Hade ingen aning om att det kunde göra nåt. Igår på kvällen tog jag ett test som också visade ett streck men svagare. Säg att jag inte inbillar mig att där är ett plus, om än otydligt! ????
    Jag ser tydligt ett + där, och ja för mycket vätska kan spä ut urinen. Men om du testar i morgon igen med ett digitalt. då vet du ju till 100% att du är gravid. 
  • Lojsan DN
    Ebjkpg skrev 2022-06-21 09:19:24 följande:

Vad tror ni om detta, äl+7/8. RFSU testa tidigt, tyckte mig se sträcket redan efter 2 min. 

Det ser väl lovade ut :D 
    Öppna upp det och se om strecket blir tydligare. 
  • Lojsan DN
    Ebjkpg skrev 2022-06-23 15:17:38 följande:
    Tog dessa testen nyss och både blev positiva direkt!! Dock är bilden tagen efter ca 1h så strecken har bleknat lite, men det var inga tvivel på att det var positivt. 
    men blir så fundersam när ena torkat och det blivit ett smalt streck, känns lite som att det ser ut som ett spök? Vet att man inte ska kolla på dom efter 5 min, men kunde inte låta bli. Känner mig osäker nu typ. 
    Åh grattis!
    Nej du ska inte känna oro, visar det positivt redan efter 1 min så ska du ju gå efter det :) 
    Alla tester är ju olika i sig så ta ett digitalt på lördag (om du kan) så får du bekräftelse Plus
  • Lojsan DN
    Koloni090 skrev 2022-06-23 21:16:12 följande:
    På den sista bilden såg jag strecket :D 
    Ser positivt ut. 
  • Lojsan DN
    flisan1989 skrev 2022-06-24 07:41:22 följande:

Nu kom de i fel ordning.. första lite fixad..

Det syntes nått lite svagt på det fixade kortet.

Har du tagit ett nytt test i dag? 
    Tips, lägg testet på en bit toapapper när du ska ta kort. ????

• Lojsan DN
    flisan1989 skrev 2022-06-25 11:27:19 följande:

Ja hoppas! Idag syns det även lite utan redigering, inte tillräckligt starkt för att säga att det är positivt dock, och främst när man zoomar.  vet inte hur kvaliteten blir men lägger till här o hoppas någon mer kan se! 
    Jo jag ser strecket, ser du ett streck så är det ju positivt :D 
    Hoppas att det blir starkare om två dagar. 
  • Lojsan DN
    flisan1989 skrev 2022-06-25 16:51:51 följande:
    Tack snälla för att du tog dig tid! Tålamod nu och hoppas det ökar!! Glad midsommar!!
    Ja men självklart, detta är ju bara roligt att få se alla tester :) 
    Håller tummarna för dig, uppdatera oss gärna. 
    Glad midsommar {#emotions_dlg.flower}
  • Lojsan DN
    MBEKCB skrev 2022-06-30 12:39:32 följande:
    Tog precis detta Gravtest - 2 dagar efter Bim..Vad tror ni? 
    Det där är garanterat positivt :D 
  • Lojsan DN
    MBEKCB skrev 2022-07-02 11:15:13 följande:
     Tack för ditt svar! Nu har jag även tagit positivt digitalt, så denna gång stämde det! 
    Grattis till pluset :D  
  • Lojsan DN
    Bluepie skrev 2022-07-02 12:48:05 följande:

Hej!
    Vill inte ta ut något i förskott så håller mig skeptisk, men hur skulle ni tolka detta? Är det ett svagt plus??

Är det ett rfsu? Det kan mycket väl vara positivt, men det kan också vara ett spökstreck. Det är tyvärr kända för det :(
    Jag hade tagit ett digitalt om jag ville vara helt säker. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester