• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sjp30 skrev 2023-10-27 10:49:40 följande:
    Jag vet inte riktigt när BIM är. Lång historia kort så har jag haft problem med höga prolaktinvärden (haft en cykel på 15-50 dagar och varit helt infertil) och har för en månad sen börjat med medicin för det, så jag har ingen aning om hur lång lutealfas/hur lång cykel jag faktiskt ska ha.
    Fick ett pos ältest 15/10.

Har haft en lutealfas på 3 dagar innan medicineringen?. Så det här är helt sjukt om det är ett + Skäms

Då förstår jag, inte lätt att hålla koll på en cykel som är så i obalans. Men jag kan ju säga att nu verkar du ha turen på din sida ändå. För visst är det ett plus.
    Håller tummarna och tår för att detta ska stanna. 

• Lojsan DN
    Anett83 skrev 2023-10-28 15:54:14 följande:

Ja exakt har sluttat ta p piller😊 svårt lägga bilder här  kommit upp efter en minut 

Svårt att se på den bilden med, har du möjlighet att ta ett kort där det är lite ljusare? 
  • Lojsan DN
    Caligirl90 skrev 2023-11-02 19:49:36 följande:
    Jag har liksom ingen cykel då jag går på en östrogenbehandling för att jag är i för tidigt klimakterie, hade en minimal blödning för 2 veckor sedan som jag får ibland så typ omöjligt för mig att veta :/ men ja ni har ju förstås rätt att jag får testa igen! 

Jag hoppas verkligen att det är ett positivt test du har där. Men bäst är att köpa ett digitalt test. 

Av en slump så läste jag om just klimakterie, och där stor det att man kan få falska positiva test för att hcg nivån kan ligga högre då. Är det något du hört?

Annars hade jag nog bett läkaren om ett blodprov 😊

• Lojsan DN
    Goodispodis skrev 2023-11-04 00:14:46 följande:
    Tack! Känner inga graviditetssymtom dock förutom lite molvärk och lite känsliga bröst som ömmar litegrann, har svårt att lita på testet.
    Man behöver inte ha symtom så här tidigt, men det där testet ska du absolut lita på. Grattis! 
  • Lojsan DN
    Tusse89 skrev 2023-12-10 06:30:16 följande:
    Den sista är inte redigerad!:)

Det testet syns det bäst på, så det hade du inte redigerat. Jag tycker det absolut ser positivt ut 😃
  • Lojsan DN
    Tusse89 skrev 2023-12-10 07:02:39 följande:
    Tack 😃 tog två till imorse som också visade positivt. hoppas inte mina symtom är något dåligt bara, hade inte såhär tidiga symtom med min första. 

Ja men grattis!

Det är hormonerna som spökar för dig, ingen är den andra lik 😊

• Lojsan DN
    Lind85 skrev 2023-12-30 19:01:14 följande:
    Strecket kanske inte syns? Vet att clearblue early Kan visa streck fast det är negativt,  gäller det dessa också? Är på ägglossning +10 så fortfarande tidigt. 
    Det där kan absolut vara en början på något. Se om du kan ramla över ett tidigt digitalt så du får svart på vitt. 
  • Lojsan DN
    DidoAeneis skrev 2024-01-13 05:15:35 följande:

Ni vana ögon, vad säger ni?

Ja det finns ett streck där 😃
  • Lojsan DN
    Anonyyyym8384 skrev 2024-01-12 16:02:56 följande:

Det är det typiska ?torkstrecket?, ser bara ut att vara i upperkant va? 

Men har du tagit något nytt i dag? 

• Lojsan DN
    DidoAeneis skrev 2024-01-13 12:53:53 följande:

Det var plus! Härligt att du såg vad jag såg, Lojsan!

Åh grattis 😃
  • Lojsan DN
    Sallyalicenancy skrev 2024-02-26 10:32:11 följande:
    Vad tror ni om detta?
    Jag ser tyvärr bara kontrollstrecket på din bild, lägg ut ett kort hela testet i stället. 
  • Lojsan DN
    Stjärnan92 skrev 2024-03-22 22:07:07 följande:
    Vad tror ni om de här??? Cykellängden varierar mellan 29-33 ungefär, så vet inte riktigt när jag har bim. Men de här var imorse cd28
    Det där ser ut som ett torkstreck. Tagit ett nytt i dag? 
  • Lojsan DN
    Elio3 skrev 2024-03-24 15:14:40 följande:

hjälp mig snälla ni :) det enda graviditetstest jag hade hemma är ett sånt till min fertilitetsmonitor, men mitt testintervall är mellan 06-11 på morgon och jag tog nyss, så fick inget svar av monitorn men stickan ser ut såhär. nån som har erfarenhet av monitorn och vet om det betyder att jag är gravid? 

Det där är garanterat positiv, är du inte gravid får du inte två blåa streck. Tro mig jag vet! haha 
    Grattis! 
  • Lojsan DN
    Annaalexandras skrev 2024-07-14 16:39:02 följande:

Jag vet att CB early är känt för spökstreck, men vad tror ni om detta? Testet är torkat, var inte alls lika tydligt inom tiden.

Jag vll inte vara gravid just nu så hoppas på negativt haha.

Du behöver nog inte vara orolig då. Ser ut som ett torkstreck 😊
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester