• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

bilden från i dag. 

Togs i går kväll. 

Cattisl skrev 2022-03-27 10:56:41 följande:
    Har du bilder på de nya . Låter onekligen lite knepigt 

Ja jag vet inte vad som händer ???? Aldrig varit med om detta innan. Det jobbiga är att jag måste börja med medicin så fort jag får ett ? för att det ska ha möjlighet  att överleva. 

Så ångesten är hög just nu om jag har missat denna chansen att låta den sätta sig ordentligt ????

• Lojsan DN
    Cattisl skrev 2022-03-27 12:12:26 följande:
    Det ser ju tyvärr mycket  svagare ut idag än igår 
    Ja det gör ju det :( 
  • Lojsan DN

Hej tjejer, jag upptäckte nått i morse som jag inte alls tänkt på innan.

Jag tog ett ÄL-test och ett gravtest (stickor) sen la jag dom bredvid varandra. Efter ett par minuter så hade jag ett positivt gravtest :D Kunde inte tro det jag såg för jag har ju ÄL typ nu. Så jag tog ett nytt gravtest som visade neg. Då kom jag på att mitt ÄL test har färgat av sig på graviditetstestet därför visade det positivt :( 

lägger in bild så ni ser vad jag menar. Jag ville bara tala om detta ifall om fler gjort misstaget. 

• Lojsan DN
    MissMiaMaaria skrev 2022-04-13 08:39:55 följande:
    Va tror ni om detta? ägglossning +9. Hade blivit så fantastisk glad! Vilken påsk present! Vågar man hoppas? MA i feb. Har ont i brösten, svanken samt trött. Och idag mår jag illa. Jag ser ett liitet svagt stäck. Håller tummar och tår. Är ett test från CB Fertilitets monitor

Otroligt tacksam för svar <3
    Jag vill inte vara en glädjedödare nu, men på de testerna visar det ett svagt streck fast det är negativt. Jag vet för jag har också den monitorn.
    Men man får hoppas att det blir en stegring för dig :D 
  • Lojsan DN
    Fialotta122 skrev 2022-04-14 19:29:02 följande:

Hjälp!

Är det alltid 2 streck på clearblue fertilitetsmonitor graviditets stickor? Fick positivt på 1 av dom och de resterande var negativa. Den ena var då dagen efter de positiva. 

Den längst ner gav positiv och den som är över gav negativ

Grattis! 

Ja tyvärr är det alltid 2 streck på de testen, alltid ett som är svagare. Som en annan skrev i gruppen, så är de inte till för att läsas av som ett vanligt gravtes. 

• Lojsan DN
    Norm44 skrev 2022-05-12 09:18:26 följande:
    min mobilkamera är trasig därav bilderna.. måste ta med vidvinkel och zooma då ?närkameran? är trasig.. 

den översta tog jag igår kväll. Visade svaaaaagt nästan så jag tänker att det kan va inbillning. efteråt när det torkat var det ett tydligt streck, vilket jag aldrig någonsin fått innan. Jag har pco och försökt bli gravid ett år. 

nedersta är nu på morgonen, också svaagt men rosa. Inbillar jag mig? är Det vanligt att få tydligt rosa/rött torksträck utan graviditet? pga pco är min cykel otroligt oregelbunden med långa cyklar. hjälp! 
    Det ser ut att vara positivt, men är det tester från apotek365 så är det standard med falsa positiva.
    Jag rekomenderar då att köpa ett digitalt. 
    Jag köpte ett 50 pak och 40 av dom visade falskt. :/ 
  • Lojsan DN
    Jen123 skrev 2022-05-25 12:39:41 följande:

Hej,

Vad tror ni? Bim är egentligen idag men min mens är lite oregelbunden, men bara några dagar, då jag ammar fortfarande.

Ibland tycker jag att jag ser en svag skugga och sen ibland är den borta. Har fått akut illamående idag också som påminner mig om förra graviditeten, dock fick jag inte illamående förrän senare i graviditeten då.

Jag ser ett svagt streck 
  • Lojsan DN
    Smurfananna skrev 2022-05-25 14:55:31 följande:
    Någon som vill tyda? Bim -2 är taget igår vilket ja ser är blankt, men bim -1 är taget i morse!! Ser ni något? Jag ser men vill inte ha för höga förhoppningar :):) hoppas någon vill tyda!!
    Visst är det ett streck där, jag ser det tydligt. Ta ett nytt test på fredag :D 
  • Lojsan DN
    Smurfananna skrev 2022-05-25 19:09:24 följande:
    Jag tog ett till nu, som jag tycker ser starkare ut än imorse. Svårt & hålla sig när man är testoman, hoppas det är ännu starkare imorgon!!! efter så många försök & negativa tester så är känslan magisk just nu!!!
    Jo men visst är det positivt Skrattande Grattis!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester