• Lojsan DN

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

rubie skrev 2023-07-06 21:47:30 följande:
    Vad är det som händer? 😂 Hade ägglossning 25/6. Nu ikväll tog jag ett äl-test för skojs skull (?) och det var så positivt det kan bli? 3 dagar innan mens? Förstår ingenting. Någon som varit med om det? 
    Ja det kan bli positivt i samband med mens, har haft det så många gånger utan att vara gravid. 
  • Lojsan DN
    HejEllie skrev 2023-07-15 07:18:21 följande:

Där vad det, svart på vitt. Vilket betyder att min ÄL måste ha kommit 5-6 dagar senare än vanligt. Då borde jag vara vid min BIM typ nu. Det skulle också stämma med att blödningen kan ha varit någon form av nidblödning. Vi får se hur det utvecklas. Ska hålla koll ett tag framåt om det stegras. 

Grattis! 😃
    En app kan inte säga till dig när du har ÄL, så lita inte på den. 

• Lojsan DN
    HejEllie skrev 2023-07-15 08:46:37 följande:

Tack!

Nej det har du helt rätt i. Förra graviditeten körde jag LH-test och tempade med Natural Cycles (och sen IVF, men lyckades bli spontant gravid mitt i processen) så vet att det kan diffa rätt mycket. Tror i ärlighetens namn att jag bara inte vågade tro det pga tog ju över tre år senast och var helt inställd på att vi nog skulle behöva sätta in från frysen för att få ett syskon. Plus då att jag hade den där lilla konstiga mensen/nidblödningen. 

Men det är väl typiskt att just den månad man absolut INTE tror på är den något händer.

Då kan jag förstå att du är i chock haha. Men va roligt att det gick bra den naturliga vägen.
    Jag hoppas allt går vägen för er nu. 

• Lojsan DN
    Aleeexa skrev 2023-07-15 21:36:48 följande:

Hej!!
    Klipper in lite bilder, vad tror ni? 

Man ser tyvärr inget på testerna, det speglar sig för mycket. 

• Lojsan DN
    Mammanhär skrev 2023-07-24 13:46:34 följande:
    Vad tror ni? Är på bim+3
    Jag vet att man inte ska bryta upp testen meeeen gjorde de ändå. Hade inte gjort de om jag varit osäker på första testet.. 😅

Den stickan med ett streck ska vara starkare än det ljusaste strecket på den stickan med 2 streck. Då börjar den känna av hcg. 

Ju starkare ju mer hcg naturligtvis. Så här såg mitt test ut och då visade det 1-2 veckor, det är en aning mörkare 

• Lojsan DN
    Mammanhär skrev 2023-07-24 17:53:19 följande:
    Aah. När plussade du? Innan eller efter bim? 😊
    Jag plussade innan bim, men det slutade i mf nu i maj tyvärr. 
  • Lojsan DN
    Nommsan skrev 2023-07-25 08:06:52 följande:

Behöver lite åsikter.

Är i v 6+3 idag. Tog ett nytt digitalt och ett vanligt test. Testet visar fortfarande 2-3 och dom vanliga tycker jag har en stadig ökning (längst ner också från idag), men är inte 2-3 lite lite i denna veckan?

Någon som vet eller har erfarenhet? 

Det där är en fin stegring på stickorna, det ser ut att det nu tagit fart. För att veckoindikatorn ska slå om till 3+ så ska man tydligen ha mer än 2000 mlU hcg i urinet. 

Jag kan inte så mycket om IVF, men kan du inte få lämna blodprov för att kolla värdet? 

• Lojsan DN
    PrettyTiedUp skrev 2023-07-31 06:24:37 följande:

Tog ett babyplan early idag, veeeet att dessa kan ge spökstreck och ska slänga de tester jag har kvar om detta visar sig vara spök. 
    Är det inte lite för tydligt för att vara spök?

Det där är inget spökstreck, det är positivt ur min synvinkel. 
  • Lojsan DN
    PrettyTiedUp skrev 2023-07-31 07:47:16 följande:
    LojsanDN; ja visst borde det vara positivt? De gånger jag har fått spökstreck så syns inte strecket längre när testet torkat, men nu syns det även då. Bifogar bild.
    Ja men absolut är det så, jag tror t.o.m om du tar ett digitalt i morgon så kommer det visa. 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester