• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Linjeprogression. Första (överst): 4 dar sen och man ser inget, Andra(mitten): Igår och jag ser tillstymmelse till en linje en svag en, Tredje(längst ned): Idag och jag ser en linje om än väldigt vag ännu och knappt synlig på bild men i verkl starkare än igår. 
    Störigt också att det liksom vart lite missfärgat på testet från idag nära linjen som ännu mer drar fokus. Men iverkligheten så ser man tydligt en linje. Har dålig kamera också :( hoppas jag kan visa imorrn.

Ni ser inget nu va? Säkert inte på nått av dem, men jag lovar är inte galen , de är där i verkligheten. Hahaha :D

• hggeli
    sw1986 skrev 2017-03-08 15:06:04 följande:
    Åå tack och grattis själv!! Hoppas att det stannar kvar denna gång! Men konstigt det med PE. Och då hade jag hållt mig länge, men jag kissade igen direkt efteråt och fick starkare på vanligt cb :O
    Tackar :D 

Jag hoppas det jag med! har du också haft tidigt missfall? Jag är supernervös att nått ska hända. Därför ska jag testa lite så det stiger som det ska. 
    Vad är PE? hmm cb är kanske för lägre koncentration av hcg?? 
  • hggeli
    sw1986 skrev 2017-03-08 15:07:54 följande:

Och ändå bara äl +8 ev 9 :O

Oj så tidigt. Jag är också bara äl + 10 -11 tror jag idag. Trodde för ett par dar sen jag var äl +10 då och tog cb. Fick nån skugga men inte nog starkt för att kunna lita på alls. Tog det som negativt. Men var ju bara äl +6 eller äl +7 kanske så inte så konstigt. Tror det kan visa jädrigt tidigt. Har för mig folk sett linjer på riktigt tidiga test på äl+5. Vet ej med cb, men har sett folk som sett vid äl+9 med dem. 
    Man kan ju ibland va lite tidigare eller senare än man tror, om du nu inte kollat med äl stickor. 
  • hggeli

MEN viktigt. Att man inte ser så tidigt betyder ju inte att man inte är gravid :) är så olika hur snabbt hcg stiger i början och kan ju variera lite med tid då man vart gravid från det man tror. 
    Endel ser ju inte förrän 8 dar efter förväntat menstruation, även om det nu är extremfall. 

• hggeli
    sw1986 skrev 2017-03-08 15:24:21 följande:
    Nej tvärtom :) PE är "CBs testa tidigt" :) det mäter från 10 tror jag. Ja fick ett tidigt MF förra månaden. Så hoppas att testen ökar som de ska nu. Jag vet hur det känns, man blir lite nojig, och jag testar hellre och är förberedd i så fall. Använde äl-stickor så är ganska säker på när äl var :)
    jepp man blir ju det. man väntar och längtar så, så känns bäst veta i tid om nått är galet istället för att man ska gå och vara glad länge och bli besviken ju =)
    jag håller tummar för dig! verkligen och för mig! 
  • hggeli
    Hallonfrossa skrev 2017-03-08 15:31:55 följande:
    Såg på hemsidan att de mäter från 25, så som ett normalt test, tror att du skulle få tydligare om du köpte ett cb +
    Ahh du hittade info. Förstod att de var lite högre ,, eller som ett normalt test iaf. Tack för info!
    Jepp jag tror det jag med, men jag e lite snål nu hehe ;) har köpt så mkt tester så många månader. Har beställt hem några tester från baby plan, testa tidigt. Köpte 3 st som borde komma imorrn och 2 till av dessa. Men jag tror också cb skulle ge tydligare utslag nu, men de är så jäkla dyra och har spenderat så mkt på tester. Tog 3 cb denna månad, men för tidigt! tog för 4 och 6 dar sen för tänkte fel kring min äl. 
  • hggeli

Har verkligen massor med molvärk. Haft det av och till i en vecka nästan, eller åtminstone kanske 4 dar. Idag är det ganska mkt. Känns som mensvärk men brukar aldrig ha det förrän andra dagen in på min menstruation då den drar igång rejält. Antar det är från grav. Någon som haft mkt molvärk tidigt?

• hggeli
    mickiprick skrev 2017-03-08 17:07:26 följande:

Jag förstår. Nej jag har inte skrivit om tabletter. Däremot har jag använt Progesterall-kräm den här månaden. Bioidentiskt hormon. Och nu återstår det att se om det gett effekt. Mina test visar extremt svagt efter 3 min men är tydliga efter ett antal timmar. Men man ska ju inte läsa av så sent så jag känner mig väldigt osäker! Och jag har inte testat så många gånger förr så jag har inte så mycket att jämföra med. Testade förra månaden och det var totalblankt. Samtidigt kanske det är lite osannolikt att få spökstreck på tre tester på raken.

Åh vad jag hoppas för er skull så att ni slipper ivf och frysta embryon! Är det en behandling din man/kille/sambo behöver göra snart eller?

Såhär ser mina test ut efter ett antal timmar. Kan det se ut såhär utan att man är gravid?

Du är gravid om du såg streck direkt. Gör inget om de blir starkare sen det kan de bli men det måste synas det är streck inom rätt tid också! Har jag läst .

Aha jag tyckte jag såg nått sånt. Jepp ska till rmc 21/3 så han ska börja fortast möjligt och måste va den resten av livet. Är vi gravida nu får vi ändå göra IVF nästa gång. Är vi gravida med det händer nått så blir det antagligen ivf och om vi ej är gravida så blir det nog det. Är viktigt han får behandling för det påverkar honom lite och han blir tydligt steril resten av livet sen. Så hoppas verkligen vi är gravida nu för vill helst på naturlig väg nu som sagt är mest rädd för tvillingar o riskgraviditet ännu mer. För kommer ju redan va bedömd som risk då jag födde i vecka 21 för 1.5 år sen :( har du erfarenhet av IVF?? Är det mkt besvärligt? Kan inte så mkt om det faktiskt.
  • hggeli
    mickiprick skrev 2017-03-08 17:07:26 följande:

Jag förstår. Nej jag har inte skrivit om tabletter. Däremot har jag använt Progesterall-kräm den här månaden. Bioidentiskt hormon. Och nu återstår det att se om det gett effekt. Mina test visar extremt svagt efter 3 min men är tydliga efter ett antal timmar. Men man ska ju inte läsa av så sent så jag känner mig väldigt osäker! Och jag har inte testat så många gånger förr så jag har inte så mycket att jämföra med. Testade förra månaden och det var totalblankt. Samtidigt kanske det är lite osannolikt att få spökstreck på tre tester på raken.

Åh vad jag hoppas för er skull så att ni slipper ivf och frysta embryon! Är det en behandling din man/kille/sambo behöver göra snart eller?

Såhär ser mina test ut efter ett antal timmar. Kan det se ut såhär utan att man är gravid?

Glömd säga Grattis ju :D stort grattis
  • hggeli

Detta var mitt igår, visst ser ni det svaga strecket???:

Tog ett idag och strecket syntes också direkt, men det är nån skit på det testets skärm så det liksom speglar sig på bild och får inte av luckan. Men nu måste jag väl vara gravid då alla visar svaga linjer och de ter sig öka, litegrann iaf från dag till dag. Hoppas jag får riktigt starka i helgen!

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester