• hggeli

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hallonfrossa skrev 2017-03-08 08:07:13 följande:
    Där syns något! :)

Jag har alltid gillat dessa test, de har aldrig visat fel för mig :)

Tror absolut att du borde få starkare redan i morgon, om det är något där :)
    Tack visst gör det. Kunde inte låta bli, tog ett idag med, men är lika svagt :( tror det är äl +10 idag. Dvs 4 dagar innan förväntad menstruation nu när jag studerade mina äl test tror jag att äl var 26/3. 

Hur tidigt såg ni alla att ni var gravida med dessa???
  • hggeli
    Ankissen skrev 2017-03-08 08:51:22 följande:
    Jag tycker att strecket ser så snett och konstigt ut. Alltid när jag testat plus har strecken varit raka och lika tjocka som kontrollstrecket. Men du kanske ser mer som inte syns genom skärmen...
    Jepp men det är glaset, på ett annat ser det rakt ut och när jag drar upp kontrasten. Det ser rakt ut men är speglingen från glaset som gör det så . =)
  • hggeli

Nån som vet med de test jag använder hur tidigt man brukar se. Är de svaga resultat jag får i enlighet med 4 dagar före menstruation idag och 5 dar igår. Om jag har rätt, kan ju va 3 dar före idag också, men tror inte det. Tror det är 4 dar före menstruation idag om jag ska tro mina resultat på äl tester jag gjorde så var det positivt för 10 dar sen =)

• hggeli
    Preet90 skrev 2017-03-08 11:47:22 följande:
    Tycker du ska köpa ett CB digital test. Jag tog det testet ÄL +9 samt BIM-5 och fick ett plus :) så slipper man tolka en massa svaga streck. Lycka till
    Ja kanske, men de är så jdra dyra köpte flera test, men för tidigt. *suck* jag trodde jag var lite tidigare för ett par dar sen för jag tolkade äl testerna fel. Så känner ej jag har råd lägga mer än på lite biligare tester just nu, eller jag vill inte lägga flera hundra till om jag måste göra det en månad till sen hehe. Men tack för tips. Avvaktar till imorrn tar ett till och sen i helgen också. Fram till om 4-5 dagar är inte loppet kört. 
    Hallonfrossa skrev 2017-03-08 11:59:29 följande:
    Fel av mig, trodde dessa testen var en nnan sort så dessa har jag inte testat, ta ett nytt test I helgen annars så borde det vara starkare :)
    Ah ok. Men jag tror dessa är bra, eller jag vet inte, de är billiga men har hört av andra de visar rätt. 
    Yes jag ska göra det , eller kan nog inte hålla mig från att ta ett imorrn med, men tack för tips. Hade velat veta hur tidigt nån annan sett med dessa. Men säger ju eg inte så mkt då vi kan ha olika starka hormoner olika tidigt. 
    Som sagt loppet är ju inte ute förrän på 4-5 dar, men jag hade önskat det visat mer idag. Vill köpa ett till clearblue tidigt, men de är så jädra dyra :O hhe

Dessa ska inte visa förrän en dag efter förväntad menstruation står det. Och jag är -4 dar, så är ju bra att jag ändå ser nått, om det inte är spök. hmm

Tack för svar alla!

• hggeli

Står inte på dem hur hög hcg halt de mäter, ingen som vet?? störigt infon ej finns i bruksanvisning.

Åh hade så önskat mitt resultat var starkt idag, tycker väntan är så olidlig. Ett år sen vi vart gravida sist och fick tidigt missfall. Men 2.5 år sen vi började försöka skaffa barn , tappat två barn ett sent och ett tidigt. Ja vi är inte de enda som har det jobbigt, finns säkert de som har det värre , men längtan tar verkligen över ibland för mig. :( vill så gärna ha bebbe!!!

• hggeli
    mickiprick skrev 2017-03-08 13:41:58 följande:
    Det finns alltid de som har det värre men det gör inte din smärta och längtan mindre verklig eller godtycklig. Har ni blivit utredda? (Jag har inte läst hela tråden direkt så du kan ha skrivit det tidigare inser jag). Det låter ju annars som att ni utan tvekan kvalificerar er för det. Vi har inte alls försökt lika länge men jag kände nästan att de ville pracka på oss ivf så fort som möjligt. Därför hoppas jag verkligen att det är något nu! Kan man få till det på "vanlig väg" är det ju såklart att föredra. Men man ska inte bara nöja sig med att försöka månad ut och in utan resultat. Inte när hjälp finns att få <3
    Det har du så rätt i. Smärtan är individuell och oavsett om det är värre eller bättre än nån annan så är det hur vi upplever det själv som räknas. 
    Jepp jag har normala hormoner, Jojje har för lågt testosteron. Antagligen därför det går så segt. Men vi kan ju bli gravida. Har blivit det två ggr men sen haft så otur. Första ggn en infektion födde redan i vecka 21 tappade vårt barn.Blev gravida direkt sen, men då tidigt missfall. Nu ett år senare vart jag orolig då det aldrig blev av, trodde mitt prolaktin/progesteron? blivit för högt för hade så sena cykler men visade sig de är normala dock jojjes testosteron.

När han får beh. för det kommer han bli steril så vi hoppas vi är gravida nu, men kommer måsta göra ivf med nedfryst sperma (ursäkta detaljerna här hehe) i fortsättningen. Men jag e glad om vi blir på naturlig väg nu för är lite rädd för tvillingar, vill vår första lyckade grav ej ska va en högrisk. Då vi ju tappat ett barn i vecka 21 pga för tidig födsel, vill jag inte ha tvillinggrav :O

Var det du som skrev nått om hormontabletter? Har ni också haft svårt bli gravida. 
  • hggeli
    ***!!!Btw mitt test är dubbelt så starkt idag som igår ser jag då det legat ett tag. Jämför samma test från ett par dagar sen, inga streck alls! Inte tillstymmelse. Igår ett litet, och idag dubbelt så starkt. Nu är jag 99 procent säker med alla symptom också. ***!!!

Ska ändå testa imorrn och lägga ut det. Är ändå lite ljust idag för att synas på bild. Men känns bra det är starkare ! Yay! Skulle ju inte vara streck om man inte är gravid ellerhur?!?! som blir starkare. 
  • hggeli
    sw1986 skrev 2017-03-08 14:37:38 följande:

Fick jättesvagt på PE, så testade en vanlig (25)sticka som till min förvåning visade svagt! Var helt blankt igår, bara ett testa tidigt test som visade svagt igår. Hursomhelst så blev jag tokig o testade vanligt cb och det blev ett svagt plus! :D konstigt att PE visar svagast av alla.

Det kommer jag inte köpa igen. Kanske är svårt att se på bild :/

Grattis. Ser det :D så glad för din skull. 
  • hggeli
    Ankissen skrev 2017-03-08 14:27:03 följande:
    Okej! Då är sannorlikheten större för ett svagt plus ju! :) 
    Jepp och idag vart det starkare. Nu när jag jämför stickor från för 4 dar sen, ser man inget. Igår, ser man lite lite lite och idag ser man lite lite, men lite mer än igår ;) haha. så börjar känna mig rätt säker. Men vill ha ett starkt också, så ska testa nån dag till. Känner mig lite testgalen hehe. Bra se att det ökar som det ska också :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester