• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

AlexandraViberg skrev 2012-03-29 13:30:01 följande:
    Öland: Ja det är sant! Med mitt X plussade jag på bim-6.. trodde att man hade lågt hormon när man hade fostret i äggledaren men idag var det iallafall tok negativt bim-8 med ett känsligt test.. I give up!

Ja då har jag ont av någon annan anledning tror jag, för jag har haft ont hela veckan! Dvs från äl+5/bim-11.. Är nog bara inbillning.. stickningarna också och molvärken och halsbrännan.. Jag tror att jag helt enkelt börjar bli galen. Skönt att kunna börja utredning om två månader iallafall då kanske man får lite vett i skallen!
    give up????????????på BIM-,är du tokig tös=) du har ju lång tid kvar =)
  • sweasmamma
    Diorali skrev 2012-03-29 13:39:45 följande:
    Hej tjejer!

Fick hjälp av er förra gången i december och det gick ju bra Tyvärr slutade den graviditeten i mf i jan-feb och vi har försökt på nytt sen dess. Vad tror ni om denna bilden? Tog ett gravtest precis (det översta) och det understa är från förra veckan. Vet inte riktigt när min Bim är, troligtvis i dagarna, senast i början på nästa vecka iallafall. Så.. någon som ser något?

grattis , du är gravid=)
  • sweasmamma
    Diorali skrev 2012-03-29 13:39:45 följande:
    Hej tjejer!

Fick hjälp av er förra gången i december och det gick ju bra Tyvärr slutade den graviditeten i mf i jan-feb och vi har försökt på nytt sen dess. Vad tror ni om denna bilden? Tog ett gravtest precis (det översta) och det understa är från förra veckan. Vet inte riktigt när min Bim är, troligtvis i dagarna, senast i början på nästa vecka iallafall. Så.. någon som ser något?

beklagar , vilken v fick du mf i =(
  • sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-30 08:25:20 följande:
    Godmorgon godmorgon jag är på solskens humör fastän det är mulet ute
    Ältestet visat fullt utslag fortfarande så blir mys idag med

Detta verkar bli en underbar dag  
  • sweasmamma
    MissÖland76 skrev 2012-03-30 08:40:33 följande:
    God morgon! Igår hade jag jätteont i min mage, svullen och fisig, värsta magknipen. Är det någon annan som börjat känna samma?
    sån är jag nästan hela tiden 
  • sweasmamma

jag och min vän ska åka till vår hemstad med döttrarna imorgon och vara där ett par dagar !! inatt ringer hon och har värkar!!! i v 33+2!! 

såå vi får se hur det blir med vår lilla roadtrip =) kanske blir bebis ist =) 

• sweasmamma

ja vi va på ul för tillväxt i måndags , då vägde bebis 2558 vilket är ganska stort för att vara i v 32+6 som hon va då ..så det är en bra vikt så det är ju ok om bebis föds ,det är ju bara tillväxt för lungorna som krävs nu då ! hon är sååå stor!!! hon kommer föda snart 

• sweasmamma
    EQ85 skrev 2012-03-30 08:44:52 följande:
    för jag e så rysligt nyfiken av mig när testet blir svagt igen. tidigare har jag haft starkt i 2 dagar och sen blir det svagt igen. så vill kolla om det stämmer nu med verkar som att jag har en cykel på runt 38 dagar nu o då vill jag veta om äl är i 2 dagar eller en

igår morse, igår kväll och i morse.. de ligger på olika håll bara

nice test men som mini sa , man ska bara testa tills man får pos 1 gång , det andra är hormoner som ligger kvar så utgå från ditt första pos 
  • sweasmamma
    Mini Léonie skrev 2012-03-30 08:56:35 följande:
    Swea;
    En vän hade så från vecka 32 och låg inne och det satte igång men aldrig mer än att det slutade igen. INGEN läkare ville lägga sin hand på en igångsättning förrän vecka 38 så stackaren fick snällt vänta med värkar HELA tiden. Hoppas att det avtar lite för din vän så att litens lungor hinner med men OM det blir bråttom så är de ju så himla duktiga nuförtiden

Ska ni åka iväg ändå??
    alltså vi TROR, (vi= jag , min vän plus läkare)tror hon kommer få tidigare..... hennes mage är såå långt ner, värkar osv ...dom säger att dom tror inte hon kommer gå över 34-35 veckor men man vet aldrig ! pratade med henne nu och man hör på hennes andning att hon har ONT !!! hon ska till en bm nu så ska vi se vad dom säger 
  • sweasmamma
    AG11 skrev 2012-03-30 09:02:42 följande:
    Kan inte EQ85 få testa sig som hon vill?
    Man vill ju veta när det sjunker igen .....

Dela glädjen med henne istället , ibland låter de som hackkycklingar bara för att man får pos i 2 dar
    JAG är ingen hackkyckling det ska gudarna veta!! jag säger iaf att hon ska GÅ efter FÖRSTA pos testet och att det sen släpper 24-36 timmar efter det testet !!! för följande test är pos pga hormonerna!!!  det är inte att hacka tycker jag =) det är att peppa att det antagligen släpper snart 
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester