• sweasmamma

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

pult=PULS såklart =)

• sweasmamma
    Mamma060812 skrev 2012-03-30 13:36:17 följande:
    Ja det tror jag den gör, var evigheter sen jag fick barn, 5 år sen, man glömmer så fort
    jag kommer ihåg att min dotters gjorde men .... kommer inte ihåg när exakt om det va precis innan eller om den kan göra det innan förlossningen sätter igång !!

min kompis va hos bm idag , hjärtslagen har legat 144-150 hela grav och idag 120-124, samt smärtsamma sd! så jag misstänker det är på g  
  • sweasmamma
    AlexandraViberg skrev 2012-03-30 13:37:35 följande:
    Från när ska man börja räkna från äl. När man får utslag eller dagen efter när det blev svagare stickor? Tänkte om jag är på äl+9 (räknat från positivt test) eller äl+8 (dagen efter det positiva strecket)
    Bara funderar lite :)
    Bim-7 i vilket fall :)
    från första pos test 
  • sweasmamma
    Meja2011 skrev 2012-03-30 13:41:30 följande:
    Menar du när den fixerat sig?
    I sånna fall så var det inte så på mig, fixerade sig gjorde hon i vecka 34 och innan dess hade hon legat på 142-152 efter fixering steg den och låg mellan 165-176 som högst.  
    nej nej , bebisen har redan fixerat sig men hon har kraftiga smärtsamma sd som under natten kom varannan minut sen har det varit mer längre emellan , idag hade hjärtslagen sjunkt så jag tänkte det kanske snart är dags ?
  • sweasmamma
    Mamma060812 skrev 2012-03-30 13:41:01 följande:
    Fast 120-124 lät väldigt lågt i mina öron, men det kanske är så ? 

Tror mina låg på 130-150 i omgångar, men som sagt, det var längesen  
    hon sa att det inte va nåt att oroa sig för ?? men det fick inte gå under 120 
  • sweasmamma
    Meja2011 skrev 2012-03-30 13:45:59 följande:
    Okay, ja men som sagt mina steg, dem sjönk inte, det är ju sånt tryck när det väl är dax och det blir påfrestande för bebisen. Men under själva förlossningen i värkarna sjönk dem, men aldrig annars. 120-124 låter lite lågt faktiskt, sa inte hennes bm nåt om det?
    nej inget att oroa sig för tydligen , fy nu blir jag nervös =(

dotterns sjönk precis innan krystvärkarna ... hm ja återstår att se , åker upp till gbg till henne idag ! om ifall att  
  • sweasmamma
    Mamma060812 skrev 2012-03-30 13:52:22 följande:
    Men då är det ju säkert ingen fara
    hoppas !!! blev lite sådär nu .... vi skulle åka iväg imorgon men jag tycker hon ska hålla sig hemma=)
  • sweasmamma
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-03-30 14:33:02 följande:
    Om vi släpper tjafset nu då..nån som varit med om det jag beskrev för ngr inlägg sedan?
    SÅ HAR JAG NU ..OCH JAG ÄR JU GRAVID =)
  • sweasmamma

VILKET UUUUUNDERBART VÄÄÄÄDERSolig
    snart hämta min lilla sessa på dagis och skutta hem för att stryka kläder . Här skickar jag en vårfin bild på ett solsken 

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester