Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Kuckeliku skrev 2012-08-19 18:54:51 följande:
    Slem: klart man vill veta, jag hade aldrig kunnat hålla mig. Hoppas du på nått speciellt kön...? :)
    jo jag har ju en grabb sen förut så visst skulle det vara mysigt med en flicka nu... men jag tror ju att det är en pojke där inne..
  • slemtorsk i din bralla
    130129 skrev 2012-08-20 00:18:40 följande:
    Jag är redan gravid. Och skulle aldrig få för mig att slänga ut massa pengar på tester innan BIM.

Äl-test kan man dock inte lita på, eftersom att dem i 9 av 10 fall ger utslag försent. Vilket forskare har kommit fram till efter många studier.
    nä det förstår jag om du är 15 år bara. Men eftersom du inte förstår längtan och desperationen som man känner när man försökt i flera månader, kanske flera år så tycker jag att du befinner dig på helt fel ställe och du har absolut inte rätt att döma eller komma med nedlåtande kommentarer.

De studier du hänvisar till vill jag väldigt gärna att du anger källhänvisning på. Då jag har gått på en IVF-klinik där jag läst studier på HÖG nivå (vi talar forskning som varit publicerad i Brttish Medical Journal och även forskning gjord på SU här i Sverige) som säger raka motsatsen... att ÄL-tester ger utslag för tidig och är för otydliga i sina instruktioner så att man missar ÄL. ÄL-tester ger utslag på det hormon, Luteniserande hormon, som höjs i stora mängder INNAN ett ägg släpps, så att testerna skulle ge utslag för sent är i stort sett omöjligt då detta hormons nivåer sjunker kraftigt antingen direkt när ägget släpper eller straxt därefter.

ÄL-tester rekomenderas av både barnmorskor och högt aktade läkare inom fertilitetsenheter så vad en random person i en tråd på nätet (dessutom någon som anger sig som 15 år) känns ganska ointressant egentligen i sammanhanget om du ursäktar.

De flesta av oss här är otroligt pålästa och har försökt få barn i många år och i flera omgångar. Att med några inlägg komma och "dumförklara" oss känns som för det första väldigt oempatiskt, sedan otrevligt och ignorant.
    Men du är välkommen att hänga i tråden och vara med i vår gemenskap om du känner för det, var då så snäll att hålla dig i kragen lite och inte förstöra stämningen.
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-20 06:48:03 följande:
    Slemmis: jag bugar ännu en gång för ditt välformulerade och informativa inlägg!
    Varsågod.. kan tillägga att jag är övertygad om att den forskning som skribenten hänivsar till är den artikel som var med i Aftonbladets bilaga Vendela för en tid sedan.. Aftonbladets artiklar ger jag inte mycket till men dessutom står det ju klart och tydligt där om en jämförelse där man inte använder ägglossningstesterna på rätt vis, dvs man kissar på dem på morgonen (en random morgon bara så där) och går på det resultatet trots att instruktioner säger att man ska börja testa "för tidigt" och aldrig före 10 och helst 2 ggr/dag...och att man ska gå efter första positiva testet då hormonstegringen ligger kvar i kroppen ju äldre man är..

Lite mer information från värsta Besserwissern i tråden
    mammelie1891 skrev 2012-08-20 06:48:54 följande:
    Bim +3, ingen mens... va fan ere här??
    Gravid???? Du testar väl igen?

• slemtorsk i din bralla
    isflikkan1 skrev 2012-08-20 10:01:00 följande:
    Ojjj, nu får jag flashbacks från Södertälje.... Hör även filmmusiken till hajen i huvudet ^^

Södertälje är nog ingen risk ....själv hörde jag temat från Indiana Jones av ngn anledning
  • slemtorsk i din bralla
    Myzan85 skrev 2012-08-20 10:18:29 följande:

Japp fast jag tar nog ett test senare då mer för att få bekräftat att jag ska vänta på mensen.

Har beställt från billiga tester nu men hur snabbt brukar de leverera om man betalat direkt?  
    De brukar leverera med vändande post alltså direkt om man betalar med kort, med internetbank så tar det ju några dagar innan de ser transaktionen men så fort de ser den så skickar de, har tagit 4 dagar max för mig att få tester.
  • slemtorsk i din bralla
    Windra skrev 2012-08-20 10:38:26 följande:
    Nån som vet om Knasten har BIM idag?
    Är så nyfiken hur det går för henne! 
    ja jag också..ska kolla i vår privata tråd om något har hänt men jag tror det är status quo där än så länge
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester