Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

JosieP skrev 2012-08-18 11:15:11 följande:
    är i V 6+1,
    alla är ju olika och jag har inte varit gravid innan så jag vet ju inte om jag blöder under graviditet vanligtvis eller om det är mf.
    nä jag blödde inte under min första grav heller... så jag har varit väldigt nervös och orolig. Barnmorskan på gynakuten när jag var in andra gången sa just det att "oron kommer aldrig släppa" och det är ju sant...

Men har du varit in o kollat dig? Annars tycker jag att du ska försöka komma in akut i slutet av nästa vecka för då borde man kunna se hjärtverksamhet.
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-18 11:35:03 följande:
    Okej, nej jag pratade med BM igår och då sa hon att jag skulle testa nästa vecka igen eller om blödningen inte slutar så skulle jag ringa..
    Mår illa och kräks och sen samtidigt gå och oroa sig, blir ju inte bättre :/
    skit i BM  Ring gynakuten på typ torsdag och be att få komma in för att du blöder men är orolig eller nåt..

Jag hade inga problem att få komma in redan i vecka 4 men då kunde man ju inte se något.
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-18 11:46:06 följande:
    aa ska göra det :) men dagarna går ju så himla sakta då man bara går och väntar och väntar och hoppas på att allt är okej.
    joo jag vet hur det känns... jävligt jobbigt. Jag hade ju mina värsta besvär mitt under sluttampen av min praktik. Var skönt att alla på kontoret (ett litet ställe bara 12 st som jobbade) var insatta i att vi dels gjort IVF och dels att jag ju faktiskt VAR gravid för det blev lättare att förklara mitt något virriga beteende emellanåt. Sista gången var det en av "kollegorna" som tog tag i mig och sa ifrån att "nu åker du in..." jag vill ju inte vara till besvär men hon hade en poäng i att jag ändå inte skulle kunna göra något arbete om jag var orolig ....

• slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-18 11:55:41 följande:
    usch ja,
    Jag vill åka in men känner att det är inte är ngn mening om man ändå inte kan se ngt än :/
    Kan man inte se fostersäcken på ett VUL ?
    ja.. alltså på mig såg de ju uppklarningar på två ställen redan i v 4 och det är ju fostersäckarna.. när jag var inne andra gången.. minns inte riktigt.. tror det var 6+3 eller nåt sånt så såg man hjärtat och en liten prick Men man brukar säga att först i vecka 7+ kan man se det.. men det är ofta som det dröjer längre också...

På mig ville de ju ta hcg-prover fösta gången så jag tog ett där och ett två dagar senare så jämförde de stegringen för att se så att det såg "normalt" ut vilket det gjorde
  • slemtorsk i din bralla
    JosieP skrev 2012-08-18 12:02:37 följande:
    Okej, men ska ringa i veckan nu, nu har blödningen avtagit och kommer bara när jag torkar mig,
    så hoppas det slutar blöda nu iaf. usch.
    hoppas hoppas hoppas att det är en liten där inne :)
    jag håller tummarna..
  • slemtorsk i din bralla
    Jumjum84 skrev 2012-08-18 12:17:55 följande:
    Igår fick jag ett svagt streck på en sticka från RFSU. Idag ingen tendens på apotekets. Kan det vara för tidigt för dem? Har köpt CB Digital idag men håller lite på det testet. Testar nog imorgo bitti. Ständigt illamående som går över tillfälligt om jag äter något och halsbränna.. Någon som har erfarenhet gällamde apotekets teststavar?
    Apotekets är känsligare än RFSUs ... RFSU däremot ger tydligen ofta spökstreck. Var det tydligt rosa (om än svagt) och inom tiden så är det väl iofs mer troligt att det är positivt men min barnmorska på IVF-kliniken skrattade lite och skojade om att man måste vara i minst 8:e veckan innan de ger utslag... nu var det ju lite överdrivet men jag tenderar att hålla med... fick flera svaga utslag på dem utan att det sedan var något
  • slemtorsk i din bralla
    Jumjum84 skrev 2012-08-18 12:20:53 följande:
    Aha... :(
    Jumjum84 skrev 2012-08-18 12:20:53 följande:
    Aha... :(

Men hoppet är ju inte ute.. var är du i cykeln????? Så länge mensen inte kommit så lever hoppet.
  • slemtorsk i din bralla
    Ellenvillhabebis skrev 2012-08-18 12:38:31 följande:
    Jag fick svagt + för en vecka sedan. I förrgår tog jag ett test mest på skoj för att se om det blivit starkare. Det va varken starkare eller svagare. Serva från testlagret igår tog jag ett till och det va lite starkare men inte jättestark. Köpte ett från apoteket & fick plus dör med men borde det inte va jättestarkt efter en vecka? Fick brun blödning imorse. Mf på gång tror nik lägger upp en bild...

som jag sagt tidigare idag.. det är jättevanligt med bruna flytningar. Brunt blod är gammalt blod och det kan vara någon skör slemhinna. Har du haft sex nyligen kan det vara orsaken.

Det ÄR ju jättestarkt plus på dina bilder, visserligren inte knallblått men inga tveksamheter, är du en vecka förbi BIM?
    Är ju inte heller ovanligt att man inte får plus förrän en vecka över tiden....

Ta det lugnt och är du osäker så avvakta ytterligare en vecka, ta nytt test och/eller ring gynakuten och hör va dde säger
  • slemtorsk i din bralla
    mammelie1891 skrev 2012-08-18 13:01:55 följande:
    På denna bild anar man en svagt streck, iaf när jag kollar via mobilen, men här ser det helt blankt ut...

jag tyckerm ig ana ett svagt streck på den också...
  • slemtorsk i din bralla
    Helen1974 skrev 2012-08-18 14:42:02 följande:
    Är det några flera än jag som får svaga plus varje månad några dagar innan bim med testlagret?? Vanligt med spökstreck på dem verkar det som. Blir tokig snart....
    japp nu mera är det tydligen mer regel än undantag att få spök på dem.... Har varit uppe till diskussion tidigare i tråden.
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester