Niicesara skrev 2012-08-20 18:20:51 följande:
Åhh! Vill att det ska åska och regna här med så luften rensas upp lite. Jag blir varm bara av att sitta i soffan. Haha. Inte helt lätt att vara gravid och förkyld. ;)
Tapetserat? Blivande barnrum?
Vi håller på med vårt blivande barnrum. Eller vi och vi, vi har en kille här som gör det åt oss. Lyxen med att bo i hyresrätt. :D
Nej det är sonens.. han stod först på listan. Vi köpte ju hus i november 2010 och bestämde där o då att inte göra NÅGOT estetiskt med huset förrän efter minst ett år. De har tagit väl hand om huset och trots att två barn har fötts här (ett bokstavligt talat i badrummet) och vuxit upp här är det inte slitet alls, bara omtaptetserat i hallen en gång...
Så jag började med sonens rum eftersom jag tycker att det är viktigt att han får det som HAN vill ha det- han bor ju hos sin pappa så det är lätt att göra om när han är där. Sen blir det en liten överraskning för han fyller år i september också- så i två veckor har jag skrapat jävla strukturtapeter... skiiiit alltså.. vem kom på den idén med strukturtapeter..., målat tak och lister och nu i dag tapetserat efter att ha letat land o rike kring efter just den färg han sagt att han vill ha.. vad han inte VET är att han även ska få nya möbler. Han har drömt om en loftsäng så det ska han få.. och nya gardiner, ny lampa och lite annat smått o gott. Han förtjänar det nu när han ska bli storebror och har det jättejobbigt i skolan.
SEN om jag orkar innan bebisen kommer... vilket jag iofs betvivlar haha.. så kanske jag ger mig på "kontoret" också som då ska bli barnrum 2, men bebisen kommer ju ändå att bo inne hos oss i början. Finns massor att röja ut från kontoret innan vi ens kan börja tapetsera där