Körsbär skrev 2012-09-05 11:15:43 följande:
Mini Léonie : Ja precis!Grattis till dig! 6:e månaden nu då eller hur? Vad underbart Har ni tittat vad det blir för kön?
Slemtorsk i din bralla : Tack så hemskt mycket!!! Ivf resan har än så länge varit kort men intensiv!! Vi fick en 4 cellig tillbaka ovh en 5 cellig fick vi till frysen,tyvärr blev det inte så många, men bättre än ingenting! Grattis till dig med!!! Såg att ni skulle få en flicka, har ni kommit på något namn ännu?
Jag slänger in ett sista test,nu får det vara nog! Jag är med barn för första gången någonsin, inget spök utan ett riktigt plus!
vi hade det ju tufft med vår IVF-resa.. som var väldigt kort och intensiv också.. första gången fick vi 7 ägg varav 2 klarade sig..3-celliga bara..fick båda tillbaka men blev inget...andra gången fick vi 14 ägg..alla blev befruktade men de delade sig inte som de skulle...så de fick ligga en extra dag i värmeskåpet och då dog alla utom 2, en 4-cellig och en 6-cellig fick vi och troligtvis satte sig båda för jag fick blödningar och det syntes "uppklarningar" på livmodern men i vecka 8 var det "bara" ett hjärta som slog...men det är mer än tillräckligt och vi är lyckliga..
Namn ja... hm.. vi har vääääldigt olika smak kan man säga.. Jag har ett familjenamn som ligger mig OTROLIGT varmt om hjärtat, detta vill jag ha som tilltalsnamn, mannen har förlikat sig med att ha det som mellannamn än så länge men jag jobbar på det. Han har ett famljenamn som han vill ha med men inte som tilltalsnamn.. så vi jobbar på det.. har ju några veckor kvar