Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Grattis körsbär

• slemtorsk i din bralla

KÖRSBÄR!!! SUUUPERGRATTIS!!!

Vad härligt.. för oss tog det ju till ett andra försök även om min läkare tror att det tog sig på första men "gick sin väg" ganska direkt..Satte ni in ett eller två embryon???

FAN va härligt.. vet ju lite vad ni gått igenom även om vi inte försökt så länge som ni- tyckte vårat år var jobbigt nog så ja tycker verkligen att det är er väl förunnat att ni lyckades

Så här såg det ut i min mage i går vecka 21+6... ser ut som hon hötter med knytnäven åt oss haha

• slemtorsk i din bralla
    fani skrev 2012-09-05 10:44:32 följande:
    Tejer.. vad är detta? Grått? Blått?

Tog i morse. Vet inte hur jag ligger till med bim. Bim skulle varit 26 augusti men inget har hänt sedan dess. Senaste testet tog jag på bim +6 och då var det tokblankt. (dvs om detta är + så har ägglossningen inte varit då ältesten fick utslag?
    )
    Första är original och den andra redigerad med lite mer "definition och kontraster".
    Hoppas sååå mycket. Sitter med hjärtat i halsgropen. Hjärta

Det ser ju onekligen ut som ett svagt plus... kan ju vara så att din kropp fick hormontoppen lite "i förtid" och lurade ägglossningstesterna...
  • slemtorsk i din bralla
    sara8888 skrev 2012-09-05 10:34:16 följande:

Kan inte någon hjälpa mig at trixa med denna bild?
    Sara... jag försökte lite men dels är bilden väldigt liten och svår att förbättra.. sen tror jag tyvärr inte det finns något att trixa fram, någon annan kanske lyckas bättre men i mina ögon så är det inte ett positivt test
  • slemtorsk i din bralla
    Körsbär skrev 2012-09-05 11:15:43 följande:
    Mini Léonie : Ja precis!Grattis till dig! 6:e månaden nu då eller hur? Vad underbart Har ni tittat vad det blir för kön?

Slemtorsk i din bralla : Tack så hemskt mycket!!! Ivf resan har än så länge varit kort men intensiv!! Vi fick en 4 cellig tillbaka ovh en 5 cellig fick vi till frysen,tyvärr blev det inte så många, men bättre än ingenting!  Grattis till dig med!!! Såg att ni skulle få en flicka, har ni kommit på något namn ännu?

Jag slänger in ett sista test,nu får det vara nog! Jag är med barn för första gången någonsin, inget spök utan ett riktigt plus! 

vi hade det ju tufft med vår IVF-resa.. som var väldigt kort och intensiv också.. första gången fick vi 7 ägg varav 2 klarade sig..3-celliga bara..fick båda tillbaka men blev inget...andra gången fick vi 14 ägg..alla blev befruktade men de delade sig inte som de skulle...så de fick ligga en extra dag i värmeskåpet och då dog alla utom 2, en 4-cellig och en 6-cellig fick vi och troligtvis satte sig båda för jag fick blödningar och det syntes "uppklarningar" på livmodern men i vecka 8 var det "bara" ett hjärta som slog...men det är mer än tillräckligt och vi är lyckliga..

Namn ja... hm.. vi har vääääldigt olika smak kan man säga.. Jag har ett familjenamn som ligger mig OTROLIGT varmt om hjärtat, detta vill jag ha som tilltalsnamn, mannen har förlikat sig med att ha det som mellannamn än så länge men jag jobbar på det. Han har ett famljenamn som han vill ha med men inte som tilltalsnamn.. så vi jobbar på det.. har ju några veckor kvar
  • slemtorsk i din bralla
    alexander2011 skrev 2012-09-05 17:33:02 följande:

Men Gråter vad har du för lotnr på dina tester? nu tar jag banne mig inte ett test till :(
    jag ser verkligen inget på dina mer än en skugga och en skugga är ju inte ett positivt streck tyvärr
  • slemtorsk i din bralla
    Mini Léonie skrev 2012-09-07 22:32:34 följande:
    Alex:
    Jag fick ju aldrig någon förklaring. Sökte privat och fick tid direkt, svampen hittades på cellprovet som jag berättat innan och efter kuren för det var plusset där. Ska bli intressant att se när bebis är född om man testar svagt alltid då med. Tror bara det är så att vissa av oss har lite i urinen utan att det för den sakens skull är farligt (även om fakta säger att Hcg inte finns annat än vid grav så är vi ett par personen som verkar bevisa motsatsen)
    Jag hade ringt och bokat en privat tid om jag var du.. Och sen behöver man inte dra på hög växel med vad som ska utredas men mer för en koll och kanske slappnar kroppen av att få kollas.. Kanske va det därför jag plussade med? Man får aldrig veta liksom

Hejar på dig! Din tur nu liksom...
    ja det har ju varit ganska många.. och som jag skrivit tidigare berättade min läkare på Sahlgrenska just att man VET att det finns kvinnor som ständigt har runt 2-3 i Hcg-halt.. detta är att beteckna som inte gravid (allt under 5 är inte gravid) och man vet inte varför man har det men att det finns vet man... bedrivs en del forskning på området just nu vet jag men det är ju inget som är klart så det finns inga resultat i forskningen ännu. Försökte få ut lite info om det via universitetet men det lämnas inte ut något innan man har klara papper så att säga.. men det kommer att bli intressant att läsa framöver om de kommer fram till orsakerna.
  • slemtorsk i din bralla
    Meja2011 skrev 2012-09-09 11:48:55 följande:
    För annars skulle min senaste mens varit den 4/7, och då skulle jag vara i vecka 10 och det kan ju inte stämma riktigt=/ 
    jodå.. du är i tionde veckan. Har du en standardcykel på 28 dagar är du i vecka 9+4.

Du utgår från senaste mensens första dag, så även om du är i tionde veckan har du ju bara varit gravid rent tekniskt i 8 veckor för befruktningen äger ju rum 2 veckor senare.

Det var därför jag har fått lite olika datum på min BF eftersom jag gjorde IVF och det var lite längre än 14 dagar från sista mensen till äggplocket (som räknas som ägglossning) men räknar man RÄTT i mitt fall så räknar man äggplocket som vecka 2+0 och det är ju det samma som ägglossning för dig....

Hängde du med? *S*

• slemtorsk i din bralla
    Meja JP skrev 2012-09-09 16:29:07 följande:

den övre är original och den under är trixad.och den otrixade syns tydligt men svagt

jag tycker också att jag anar ett streck på det otrixade... men jag vågar inte ropa grattis...hur ligger du till i cykeln?
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester