Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Knasten83 skrev 2012-09-14 17:14:35 följande:
    Så om jag inte hade varit gravid hade jag inte fått det strecket alls?
    jo det hade du men svagare.. jag fick tre streck då jag var INTE gravid men när jag VAR gravid var det understa starkare

Jag tror man ska vara försiktig med att "tro" på de där isärplockade digitala..för enligt dem var jag gravid flera gånger under året... MEN det vanliga CB visade ju positivt på dig Knasten Knusten Kluster eller vad du nu heter nu för tiden.. jag tror bara det var för tidigt för ett digitalt.....
  • slemtorsk i din bralla

ja jag tycker att det är helt okej att vi engagerar oss i en åt gången.. man får väl ha lite tålamod eller starta en egen tråd. Man får posta igen helt enkelt.

Det är väl jättekul när någon är så pass "Nära" ett plus till skillnad från andra som postar helt blanka tester i två veckor då om vi nu ska särskilja några (vilket jag inte tycker att vi ska) man kan väl utgå från att får man inget svar så är det ingen som ser något... för iaf JAG reagerar om jag ser något som ser ut som ett plus eller svagt plus och då skriver jag, bara blanka test svarar jag på om jag hinner, orkar och har motivationen.

• slemtorsk i din bralla

Ja Knasten.. slappna av och var lite med familjen...tittade in på din hemsida och jag bara älskar allt du syr.. och är SÅÅÅÅÅÅ avis för jag kan nätt o jämt fålla en gardin eller ett par byxor *S*

Såg att du sålde en del grejer, men de där seten med tajts och klänning..är det något du syr och säljer också??? Du kan ju inboxa mig om du inte vill svara här.

• slemtorsk i din bralla

Jag som försökte TRE jävla år med mitt första barn... då kan jag tycka att alla här är löjliga då

Längtan blir inte mindre eller mindre värd för att man har försökt 2 månader eller 2 år. Det går inte att gradera eller mäta hur mycket man längtar, önskar, vill ha barn. DET är löjligt att säga att "jag har minsann försökt längre än du har så jag har större rätt att känna besvikelse"....det är INTE okej........

Att ta ett digitalt reducerar inte missfall eller gör en mer gravid. Blöder man kan ett digitalt test absolut inte avslöja om det är missfall man fått eller inte... efter ett missfall (även ett sk "tidigt") kan man ha hcg kvar i blodet flera veckor efteråt så ett test kan ingalunda säga något om den saken.

OCH ja.. vi har alla kunnat vänta till BIM+3 och tagit digitala tester men då hade denna tråden inte funnits, människor hade inte funnit varandra och kunnat stötta varandra genom kampen att skaffa barn.

Det finns dem (vi) som plockar i sär tester av olika skäl (för att se bättre för att kunna analysera in i absurdum, för att få upp hoppet), dem som trixar tester av samma orsaker och det finns ingen gräns för hur länge man ska ha försökt bli gravid för att "få vara med" i gänget..

OCH JAAAA vi råkar i luven på varandra i bland, vi är bara människor och sånt händer.

Men att fördöma någon bara för att den är ledsen men inte har försökt tillräckligt länge??? Då kanske vi ska börja sålla bort oss som redan ÄR gravida... och dem som inte ens har börjat försöka än utan bara sitter här och deltar???

NÄÄ skärpning och jag säger som Leonie.. här byts inga trådar... kan godkänna att du hoppar mellan trådar och är engagerad i flera "viodu" men lämna helt får du fan inte göra...

• slemtorsk i din bralla
    Tiril94 skrev 2012-09-17 12:51:01 följande:
    Gjorde ett test idag med clearblue (morgonurin) jag är på Bim - 7 alltså 7 dagar kvar till Beräknad mens. Testet visade negativt. Är det FÖR tidigt eller finns det en chans?
    det är för tidigt.. det är extremt sällan det visar plus så tidigt även om det händer då och då.. och OM det visar plus så är det extreeeemt svagt så tidigt. 7 dagar efter ägglossning alltså...

Vid ägglossning kan det ta upp till ett dygn innan ägget blir befruktat (även om det är i överkant men ägg och spermie ska mötas) sen ska det färdas ner mot livmodern och dela på sig detta tar 3-5 dygn ibland mer om det delas långsamt först efter att det har fäst börjar produktionen av HCG och det kan ta upp till 7 dagar innan halten av hcg är så hög att den kan mätas, ibland stiger den fortare och man kan få ett positivt test några dagar före BIM men 7 dagar är nog önsketänkande även om det så klart sker ibland

SÅ NEJ hoppet är definitivt inte ute
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-09-17 13:04:49 följande:
    Grannen knackade på och hade fått mitt brev med testerna.

Ser inte så bra ut :/ Äl+13 då och det borde vara starkare nu när jag haft plus sen onsdags... På sex dagar borde varit dubbelt så starkt.. Inte testat billiga tester innan. men spelar ju ingen roll...

tycker det ser jättebra ut.. man kan inte mäta hcg med hjälp av tester så hur starkt strecket är säger eg ingenting, det är dessutom olika sorters tester och de har olika färghalt i sina teststreck, olika känsligheter och en massa saker som kan diffa..

Det är ett positivt test, bara att nöja sig med det...

• slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-09-17 13:32:44 följande:
    Och strecket tog tiiiid på sig att komma fram...
    blödningar behöver inte betyda något.. du har inte en "normal mensblödning" iaf???

Jag blödde och hade bruna/rosa flytningar i nästan 3 veckor...det är vanligt. över 30% av alla gravida kvinnor har blödningar i början och över 40% har det regelbundet en bit in i graviditeten...

så länge du iaf får ett plus, även om det tar tid på sig så har du HCG i blodet vilket tyder på graviditet.
    Så länge du inte har ont eller en mer riklig blödning skulle jag ändå utgå från att du är gravid, det var vad de sa till mig när jag åkte in akut iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    Leeroy skrev 2012-09-17 14:57:00 följande:
    ja jag trodde ju med att det var 1 år som gällde här. Men icke...frågan är om man kan söka sig till andra landsting..
    nej.. de regler som gäller i ditt landsting gäller även om du söker dig till ett annat, trots vårdvalet för det handlar ju om att DITT Landsting ska släppa dit pengarna då.

DÄREMOT kan du söka dig privat men får då bekosta det själv. Vilket landsting tillhör du? En del kör med längre väntetid om man är yngre, Är man över 35 är det 6 månader som gäller i de flesta landsting också dessutom.
  • slemtorsk i din bralla

Hur länge... tja... jag tog ut spiralen 15 april 2011, 1 maj 2012 testade jag positivt men pga min mans skada har vi ju haft en lite "annorlunda" väg... vi försökte "på egen hand" kanske 7 av dessa månader då vi först och främst fick lära oss att ge honom utlösning till att börja med... sen fick vi ju utredning och behandling direkt pga skadan så i okt-nov hade vi vårat första IVF-försök som inte gick vägen.

Nästa försök var i mars-april och tja... det lyckades då mot ganska hårda odds är vi alltså gravida.

Förra gången tog det 3 år, då fanns inte IVF och utredning under vårdgarantin men vi fick iaf lämna spermaprov på mannen och det visade att han hade otroligt få spermier och de få han hade var av dålig kvalitet så vi ställdes i kö för ivf, dit fick vi kallelse två veckor innan sonen föddes. (detta var med en annan man)

• slemtorsk i din bralla
    Tess 195 skrev 2012-09-17 15:47:06 följande:
    ja. ville ha svart på grått och köpte digitalt. ÄL+12 gissar jag. INTE GRAVID. Så. Bara invänta mensARSLET då!
    men det kan ju fortfarande vara för tidigt..
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester