Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

TessLiihten skrev 2012-09-19 15:50:13 följande:
    Lägger mig och vilar med illamående, vaknar kissnödig, illamående och med huvudvärk! Oj vad roligt att vara gravid!!!!
    ja det är ju det som gör att man ORKAR... en kursare frågade mig försiktigt i går hur jag mådde för jag pustade o stånkade lite på väg upp för trappan (har ju svårt att gå uppför pga foglossningarna) och jag gnällde på lite... men jag avslutade med att "det är ju värt det".... fick veta en liten stund senare av hennes kille (som också går i min klass) att hon fått missfall förra terminen..... snacka om att jag kände mig dum... herregud hon hade ju LÄTT stått ut med foglossningar om hon bara fått behålla sin bebis...

Sååå typiskt mig att gagga på liksom..men hon kom fram sen på nästa rast igen.. och hon o jag brukar inte prata så där jätteförtroligt och hon började fråga lite försiktigt om vi hade gjort IVF, det är ju inget jag har hållt hemligt direkt och hon ville fråga lite om hur det gick till, hur man mådde och sånt så jag var ärlig och sa att det var ett helsicke att ta sprutorna men .... att det är värt det.. och att det är jobbigt med sparkar, illamående och foglossningar men att det är så kort period i ens liv att det väger upp... fick en kram av henne..så där spontant bara.. fattar inte riktigt varför men kanske behövde hon "normalisera" sina tankar lite....Hon sa inget om missfallet men däremot sa hon att hon tyckte de var jobbigt att vi var tre stycken i storklassen som är gravida så jag sa att jag förstår henne och att man FÅR tycka att det är jobbigt också....

Ska nog lägga min klagosång hemma istället för i skolan för vem vet vem som försöker och har misslyckats liksom.. de flesta är ju över 25 i klassen nu..
  • slemtorsk i din bralla
    MissJibs skrev 2012-09-19 17:20:55 följande:
    Swallow: e inte RFSU tidiga tester opålitliga? D e väl rätt svårt att få ngt på dom?
    pressbyrån brukar ha dem men jag har fått streck på dem hur många gånger som helst utan att vara gravid..
  • slemtorsk i din bralla
    MissJibs skrev 2012-09-19 17:40:25 följande:
    Slemtorsk: ok. Ja, då e d kanske ngt man inte köper i första taget... Brukar dom inte sälja TL på apotek? Kanske ett sånt om dom nu blivit bättre??
    jag har aldrig sett det.. däremot köpte jag TL på en hälsokostbutik i Majorna i Göteborg
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-09-19 18:31:50 följande:
    Allvarligt tjejer ! i den här otroliga tråden har många blivit gravida och stannar kvar sen. Många klagat över grav symtom , en del klagar över andra saker. En del visar upp tester gång på gång som är negativa. En del testar för tidigt. Några har försökt två månader några i i flera år. Vi lyssnar på allt om alla. Alla är välkomna här och vill någon gnälla över att nå dåligt eller något annat så får man göra det. Vi kan väl glädjas åt dom som blivit gravida utan att vara bittra. Tråden har hållt i gång över ett år och aldrig någon gång innan har någon fått skäll för att ha talat om hur man mår när man är gravid.
    Tycker det är lågt att gnälla på det.
  • slemtorsk i din bralla
    lillnosie skrev 2012-09-24 07:55:32 följande:
    Är detta en synvilla eller är det ett supersvagt streck på gravtestet också? Jag ser det irl, men vette tusan om ögonen spelar mig ett spratt.

jag ser något svagt också faktiskt.. men än så länge för svagt för att jag ska våga säga grattis
  • slemtorsk i din bralla
    lillnosie skrev 2012-09-24 08:21:42 följande:
    Ah, fast det nedersta är ett äl-test :P Jag tog det bara för att kunna jämföra då jag såg på det översta supersvagt..
    jaahaa..d et såg jag nu Hmm det var ju det jag såg streck på.....

TÄnk på att det kan "smitta" av sig på ett gravtest, färgen kan färga av sig så man ska inte ha testerna så nära varandra.

Jag såg inget på det översta men jag kan se om det går att förstärka lite i bildbehandlingsprogram.
  • slemtorsk i din bralla
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-09-24 08:39:46 följande:
    jaahaa..d et såg jag nu Hmm det var ju det jag såg streck på.....

TÄnk på att det kan "smitta" av sig på ett gravtest, färgen kan färga av sig så man ska inte ha testerna så nära varandra.

Jag såg inget på det översta men jag kan se om det går att förstärka lite i bildbehandlingsprogram.
    hmm går inte att "trixa fram" något iaf
  • slemtorsk i din bralla
    hea skrev 2012-09-24 09:19:26 följande:
    Nu skall jag försöka ladda upp bilden igen, jag tog detta graviditetstest i lördags efter att jag gjort min första insemination. Jag skall iväg och köpa ett nytt test i dag, måste övertyga killen om att jag är gravid.

ja det ser ju positivt ut

Men du gjorde inte inseminationen i lördags va Det ser nästan så ut i det du skriver ....Hoppas killen fattar nu iaf då.
  • slemtorsk i din bralla
    Patricia Helena skrev 2012-09-24 09:39:00 följande:
    Varför får jag plus på mina stickor från CB, efter 15-20 min ser man klart o tydligt ett plus.

Har givetvis läst i papperna att man måste avläsa testet efter 10 min. men varför varför får jag plus efter dem 10 minuterna?? Gråter

Är på BIM-4 idag, är jag gravid eller vad?
    ganska vanligt att det blir ett sk "fuktstreck" där plusset skulle vara. Det är ju inte klarblått väl???

Det ska vara samma färg och samma bredd som kontrollstrecket OCH inom rätt tid...
  • slemtorsk i din bralla
    laila88 skrev 2012-09-24 10:11:38 följande:

hallå tjejer! vad skulle ni säga om dessa? jag ser lite, men jag kanske inbillar mig, sen har ja en vecka kvar till mens också!
    nää jag ser inget heller
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester