Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

ak15 skrev 2012-09-11 17:39:14 följande:
    satte tillbaka i onsdags så de är juh tidigt ännu ska ha mens till helgen eller så inte :) har gjort i en vanlig cykel så inge nedreglering :)
    jag testade ju svagt positivt väääldigt tidigt... hade nedreglering innan, satte in embryo 21 april och fick svagt positivt redan 28 april.... då hade mina embryon odlats i tre dygn så det var ju 10 dagar efter "ägglossning".

Men det var sååå svagt att det nätt o jämt var synligt för ögat, men med lite trix på FL syntes en skugga.. 30 april var det dock så pass tydligt att jag vågade tro på det.....även om det var svagt då också
  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-09-11 17:54:20 följande:
    jo får avvakta lite o vänta någon dag om jag nu klarar av de :)
    haha.. jag testade två gånger om dagen tills jag fick ett otvetydigt plus 30 maj... sen tog jag ett till på testdagen som var på fredagen (30 maj var en tisdag om jag inte minns fel) och då tog jag ett digitalt

sen tog jag några till i vecka 5 och 6 också ha ha
  • slemtorsk i din bralla
    makita skrev 2012-09-13 09:57:38 följande:
    Men gud! Det ska vara 17/8 så klart!
    det kan ju inte vara det gamla missfallet som spökar om du tagit ett blodprov som konstaterat att du inte längre är gravid (dvs inte har någon HCG kvar i blodet).

Då MÅSTE det ju vara en ny graviditet...
  • slemtorsk i din bralla

är det nån av er som varit gravid tidigare som fått karpateltunnelsyndrom!?!?

Jag måste ha fått det. Beskrev mina besvär för en bekant och hon högg direkt och menade att det var detta och de tips jag fått av henne (att spola händerna i iskallt vatten bland annat) funkar ju... men så läser jag om det att det oftast drabbar en efter sjätte månaden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag har haft det i mer än en månad nu.. och har inte ens gått in i sjätte månaden än.

Just nu är högerhanden helt domnad...svårt att skriva kan jag säga och händerna är ständigt ömma och jag har svårt att greppa mindre saker som pennor och andra mindre saker. Vad kan man göra?

• slemtorsk i din bralla
    EQ85 skrev 2012-09-13 10:20:12 följande:
    jag hade det med första. det låter som att det är det du har. prata med din bm om eventuell skena.
    jo jag gjorde det förra gången -hade dock en vikarie då- hon skulle kolla upp det för hon visste inte vem hon skulle skicka mig till..min ordinarie ska jag träffa 8:e hon är bortrest nu...men det är bara skena som funkar...får se om jag ska ringa vikarien då o höra för det blir jobbigt i längden även om jag så klart överlever
  • slemtorsk i din bralla
    MrsC74 skrev 2012-09-13 11:15:39 följande:
    Slemtorsk som jag sa förut så måste du få tag i en handledsskena att ha både dag som natt. På 90 % av alla gravida försvinner det när bebis är ute. Många av våra patienter är gravida. Sen finns det tyvärr ett fåtal det stannar kvar för. Dessa opereras för eller senare. Din BM kan hjälpa med skena.
    vikarierande barnmorska visste inte var hon skulle skicka mig ens !!!!!!! HOn sa att hon "ville säga" sjukgymnast men var inte säker...lämnade iaf meddelande NU IGEN till receptionen att jag ville att NÅGON hörde av sig för jag har problem...så hoppas jag att de hör av sig...
  • slemtorsk i din bralla
    FemE skrev 2012-09-13 11:29:24 följande:
    Jag fick det efter att dottern var född, (kan ha med jobbet att göra med, då jag jag arbetar i butik).
    Jag hade stödskena, vilket hjälpte otroligt mycket, men var tvungen att operera handen till slut.

Ring och kolla om du kan få prova ut en skena att ha.
    har ju pratat med barnmorskan eller.. den som vikarierade för min.. men hon visste inte vart hon skulle skicka mig.. haha.. bra med nån som har koll... Sitter o väntar på att MIN bm ska höra av sig...OM hon nu gör det....*suck*
  • slemtorsk i din bralla
    viochdu skrev 2012-09-13 12:40:56 följande:
    Tack Mini :) Man blir ju helt makalöst galen när det blir så här. Pinkar. Analyserar osv osv. Och det kommer jag aldrig komma ifrån. kliar i fingrarna redan nu på mig och det va 1,40 tim sen jag testade mig.. Herregud va ska notan sluta på denna gången..

kan säga att som gravid i snart 6:e månaden så saknar jag testandet...DET måste väl ändå vara sjukt!?!??!?!?

Det där pirret, väntan på att plus-strecket ska visa sig...förväntan, förhoppningarna... jag saknar det haha ha.. sicken idiot man är va???

Och sen att min reaktion inte heller denna gången blev som jag trodde när det visade sig att jag var gravid.. jag varken skrek, grät eller skuttade av lycka utan bara konstaterade med lätt hjärtklappning att "Jaha... vi har lyckats"...galet...

Det värsta av allt...är att jag kan tänka mig gå igenom det en gång till...trots att jag fyller 40 bara några veckor efter lilla busfröken är född...DET måste väl vara det mest galna av allt..
  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-09-13 13:00:53 följande:

billiga tester  va tror ni? hur fort ökar hcg o hur stor ide är de att ta test med typ 12 timmar i mellan?
    hcg.halten dubblas vartannat till vart tredje dygn.... rimligtvis borde en viss ökning ses efter 12 timmar men inte mycket....Jag tog två gånger om dagen och det var nätt o jämt att man anade någon ökning i början..Men lite såg man iaf.
  • slemtorsk i din bralla
    ak15 skrev 2012-09-13 13:00:53 följande:

billiga tester  va tror ni? hur fort ökar hcg o hur stor ide är de att ta test med typ 12 timmar i mellan?
    ja och visst är det positivt... annars skulle jag bli förvånad
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester