V79 skrev 2012-09-13 15:20:55 följande:
Jag köpte ett angelsound i v 12 och lyssnade 2 gånger ena för att jag var orolig konstant och en gång till för att dottern skulle få lyssna på bebisen då hon längtat efter en liten syster efter att ha två storebröder och en lillebror, men nu på rul visade det sig att hon ska få en lillebror så hon har gråtit och sörjt över att inte få en syster men nu är hon ändå glad över en lillebror till. En fråga, passar inte in här men har funderat över detta ett tag. Jag frågade bm om hon kunde se könet när vi gjorde rul och efter mycket letande så sa hon att hon trodde det var en liten kille då hon tyckte att hon såg pungkulorna men hon såg ingen snopp. Han låg bra och hon fick upp bra bildkvalite på bäckenet men såg ändå bara kulorna och ingen snopp. Kan man lite på att det mest troligt är en kille då eller kan hon sett fel? Funderar på om det är värt att boka privat ul eller inte, dom har ingen 3D och kliniken som är närmast oss ligger 15 mil bort enkelväg.
man måste inte ha 3d för att se könet för det första.
Jag bokade könsultra för det gick inte att se vilket kön vår tös hade.. hon knep så hårt med benen att barnmorskan skrattade åt "eländet"....*S*
Om hon såg pungkulorna så är det nog troligt att det är en pojke dock, ibland kan man missta navelsträngen för snopp och det är "värre" men finns pungkulor så är det ju inte troligt att det är en flicka. Där vi gjorde det extra ultraljudet för att fastställa kön så visade hon navelsträngen och slog över på värmebild så man såg att det pulserade i den, det gör det INTE i snoppen haha.. för vi såg ju verkligen en "slang" mellan benen på henne men vi såg också ganska tydligt blygdläpparna.
Jag tycker att det var väl värt att gå på det extra ultraljudet, inte bara för att få veta könet utan för att det var roligt.. kanske kan du ta med din flicka också. På den kliniken vi var så var det okej att ta med barn över 7 år men man kan alltid fråga.