Inlägg från: slemtorsk i din bralla |Visa alla inlägg
  • slemtorsk i din bralla

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Swallow.... på översta testet finns det nog inget.. kan anas en svag skugga...

på det understa har jag bara förstärkt skärpan och klarheten... och tycker mig se något.. om det är ett spök eller ej vågar jag dock inte uttala mig om.. var är du i cykeln?

• slemtorsk i din bralla
    swallow the moon skrev 2012-08-24 07:57:55 följande:
    trixxy: Jag tror jag och Slemmis väntar ..på nåt .....
    hehe.. hon får skynda sig liiite.. för snart ska jag ut med voffan o sen ner till grannen......
  • slemtorsk i din bralla
    Trixxy skrev 2012-08-24 08:02:59 följande:
    Utan förstärkning:

Med förstärkning:

Som ni ser är det lite svagare än igår
    jaa men det är ju något där helt klart.......
  • slemtorsk i din bralla
    Meja JP skrev 2012-08-24 13:25:06 följande:
    Trixxy,men neeej det måste inte vara så {#emotions_dlg.flower}

Bms test var givetvis negatinv,testerna gör ju lite som de vill tyvärr,de flesta är pos men nått emellan är neg. BM sa att det ev är någon hormonrubbning och att jag måste boka tid hos gyn och kolla upp detta.En gyn läkare tyckte via telefon att detta var väldigt skummt och även han tyckte jag skulle åka till gyn akuten.
    Så ja,jag vet ff inte vad det är som pågår,men vill inet åka in till stan och sitta där i flera timmar.ååååh.men kanske måste....
    om läkaren tycker att du ska åka till akuten så tycker jag att du ska göra det.
    Trixxy skrev 2012-08-24 13:03:39 följande:
    Min tro på att bli gravid har försvunnit....jag har väl blivit steril eller nåt efter alla kejsarsnitt..ha en trevlig helg..kram
    Helt vansinnigt att du inte är gravid.. om det nu är så...kramar

• slemtorsk i din bralla
    Niicesara skrev 2012-08-25 14:13:45 följande:
    Hej tjejer.

Har en fråga - vad kan det vara om det gör ont i sidan? Känns precis som att en muskel är för kort eller något på höger sida i magen.
    Brukar komma när jag gått eller städat.
    är det högre upp mot revbenen eller lägre....??

Lägre är helt klart ligament och muskler, om du är "Högersidad" så arbetar ju höger sida lite mer när du tex städar och då kan det kännas mer där..

Är det högre upp kan det vara gallan, men varför den skulle göra ondare efter städning är ju en gåta... för mig lättade gall-besvären när jag rörde på mig.
  • slemtorsk i din bralla

jag blödde ju i flera veckor men är gravid i 21:a veckan nu.. har iofs aldrig fått ett negativt test under den tiden.....

Min erfarenhet av RFSUs tester- både de tidiga och de vanliga är dock att de är skit...så jag skulle inte lita på dem- def inte de tidiga för de verkar ge streck när de känner lite för det oavsett om man är gravid eller inte.

Har blödningarna varit rikliga..som en mens???

Brukar du få mens på ÄL+12?

Det kan ju lika väl ha varit en nid-blödning... de kan vara rätt rikliga har jag förstått..eller en skör slemhinna som brustit...

Jag skulle avvakta några dagar typ till helgen och ta ett till test... och är det plus då så är det nog plus.

Om man får sååå tidigt missfall så hinner ju inte HCG-halten upp i några högre siffror och därmed tar det inte så lång tid att gå ner.

jag hade ju ett tiiiidigt missfall i mars-april... det tog inte mer än 3 dagar innan jag gått ner till under 5 i Hcg.. och då fick jag min blödning på ÄL+14 men hade testat svagt positivt på ÄL+12

• slemtorsk i din bralla
    o0lenao0 skrev 2012-08-27 14:01:21 följande:
    Gjorde ett test till nu på em, kunde inte hålla mig, tyckte allt att det blivit lite starkare. Får fortfarande inte in bild i forumen, vet inte vad jag gör för fel eller varför det inte går. Måste man vara plus medlem eller nåt? Här är en länk iaf till det nya testet, hoppas det funkar; www.familjeliv.se/hem/o0lenao0/gallery/php2tk...
    om du inte laddar upp från telefonen så ska det inte vara några problem att ladda upp bilder direkt i tråden.

• slemtorsk i din bralla
    MammaTillEliasTuvaOchLeila skrev 2012-08-28 11:09:45 följande:
    Som ni vet har jag plusat innan, BM tyckte jag skulle ta om mitt test.. Ska vara 5+3 enligt sista mens och ficka 2-3 på digitalt, borde de inte varit 3+ ?
    testet talar om hur gammal bebisen är.. inte hur långt gången du är så det är ju helt okej att du är 2-3 veckor enligt testet..

Sen är dem ju inte exakta, det är ganska stora diffar i hcg halterna, 3-4 veckor efter befruktning är det normalt att ha 5 000 - 200 000 .... och  1-2 månader 10 000 - 100 000 så du ser att om det är 2-3 veckor eller 3+ kan ju hänga på ett hårstrå. Det är ett digitalt test som på intet vis kan vara exakt (trots vad reklamen säger)
  • slemtorsk i din bralla
    Michaelaar skrev 2012-09-01 11:35:11 följande:
    Hej jag är kompis till Mucklis , så det är mig hon har pratat om. Tog som sagt ett test igår som va väldigt väldigt väldigt svagt. " spökstreck" men tog ett nytt idag, o jag tycker jag ser " spökstrecket " tydligare idag.

vad tycker ni jag kan tolka detta som?

Lägger upp en bild från testet igår och IDAG:

DETTA TEST ÄR SEN IGÅR! :

OCH DETTA ÄR IDAG! :

jag skulle tolka det som svagt positivt.. ser ut som mina gjorde 5 dagar före BIM
    alexander2011 skrev 2012-09-01 11:32:41 följande:

Trixade
    TYVÄRR  tror jag inte det är positivt.. det ser ut som skuggor och sk spökisar

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester