• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

beijer skrev 2013-02-09 22:34:35 följande:
    Vad menas med att d mäter 50? Är d starkt ? Jag jämför bara med dem andra barnens tester haha. Men så länge d är ett plus är kag glad. Men jag behöver inte göra fler tester eller ?
    Dom mäter alltså 50 mIU/ml ... HCG nivån i ditt urin.

CB, Tesllagret och de andra mäter 25 alltås en lägre nivå och strecken blir ju starakre ju mer hcg man har i sig.

Men ditt test börjar ge utslag vid 50

alltså har du ett hcg värde HÖGRE än 50 idig.. DU ÄR GRAVID....
    - Försök #8- ÄL 7/2 -- BIM 20/2
  • viochdu
    beijer skrev 2013-02-09 22:39:33 följande:
    Tack för hjälpen :) aa ska nog köpa d :)

Aha så d är därför då. Detta var inte väntar. Vi som har hållt på ett tag och tog en pause för att jag skulle börjar med mina nya medciner men så blir d inte nu. Så blir ringa min läkare och fråga hur vi gör nu. Tur jag inte började med dem.
    Tack igen :) sååå lycklig jag är
    Förstår det :)

Är det din första??
  • viochdu
    beijer skrev 2013-02-09 22:45:00 följande:
    Nä detta kommer bli min fjärde om allt går vägen. :) har en född 08 en född 11 en född 12 så blir den 13 rätt roligt :)
    Oj det va tätt :) Hur lyckadas du? :)

Är du inte rädd för att kroppen ska bli helt knas?

Sägs ju att man ska vänta minst ett år emellan.

Ta absolut inte illa upp. Jag är bara nyfiken.

Men här inne vågar man inte fråga ngt förens et bli rama ski på folk att man gör påhopp..

• viochdu

Fidelis: kan ju ta några extra dgr innan det slår över till 2-3 .

Sen vet jag inte hur det är med IVF riktigt. Vilken dag va insättningen??

• viochdu

För vid insättning flyter väl ägget runt där inne oxå och ska hitta en bra plats och boa ner sig i och det tar väl några dgr?

• viochdu

Beijer: jag har inga barn. Började försöka oktober 2011 då jag tog ut min sprirsl 1-3 veckor efter ångrade sig min sambo och böev rädd. La det på hyllan till juli 2012.

MF augusti MF september. Sen dess inget. Försök åtta nu sen juli 2012 och försök sex sen sista mf.et

• viochdu

Lijkan: jag ser! Men jag vekar vara den enda. Men jag brukar ite se. Och så länge det är ett stteck på RFSU så ser jag det som ngt bra. Eftersom dom mäter 50. Men det vet du juhe. MEN jag har aldrig sett fuktstreck eller torkstreck på dem .

• viochdu

Fast orolighet är ju inget man kan trolla bort. När man föröskt så länge och sen börjat med IVF förstååååår jag att man är orolig. Självklart är man glad. Men man oroar ju sig inte med flit. Tankarna bara kommer ju . Från att se ett plus som försvinner eller som visar sig som en röd fläck i trosan. Hela ens värld rasar ju samman. Självklart kan man inte påverka. Men tanken av att behöva gå igenom ivf om igen och det som faktiskt innebär runt hela behandligen måste vara sjuuukt påfrestande.
    Orohet är väl lite som att hålla tummarna vid ett luckohjul. Ibland vinner man men oftat förlorar man. Och procenten över grav som slutar i mf är ju inte särskilt rolig.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester