• viochdu

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Mammelie: det låte rbra. Troligtvis börjar ju tjyvteta redan i morgon med testa tidigt tet. Alldeles för tidigt då jag är på äl+6(7) då men har ju plussat äl+8 så det ör ju fullt möjligt . Och jag måste ha ett tidsfördriv under tiden :)

Sussi: vissa får stegribg fran till fult utslag på ÄL test vissa har nästan helt neg sen pang full utslag. Fortsätt du testa. ÄL är nog på ingång. Du testar flera ggn om dgen va? Vissa cyklar får jag full utslag på kvällen och då har de vari neg på eftermiddagen och denna cyklen fick jag pos mitt på dagen.

Fidelis: jag förstår din oro. Allt pendlar mellan hopp och förtvivlan. Tyvärr är ju mf synptomer väldigt lika vanliga grav symptomer. Men jag hoppas såååååå

Frånochmeddu: efter jobbet har det väl gått mer är 30 min så nej då är testet inte tillförlitligt.

• viochdu

Längtan: det gäller även HCG men eftersom vi har LH i oss hela tiden har svaga streck ingen betydelse. Och ju närmare mens man kommer höjs även LH. Så det går inte att se på ett ÄL test om man har HCG i sig. Då måste teststrcket vara mkt starkare ä kontrollstrecket men detfinna folk som får fullt utslag innan mens.

• viochdu

Längtan: det gäller även HCG men eftersom vi har LH i oss hela tiden har svaga streck ingen betydelse. Och ju närmare mens man kommer höjs även LH. Så det går inte att se på ett ÄL test om man har HCG i sig. Då måste teststrcket vara mkt starkare ä kontrollstrecket men detfinna folk som får fullt utslag innan mens.

• viochdu

Sussi: bästa tiden att testa LH är mellan 10-22 på kvällen. För tar du morgonurinet så är det LH nivån sen dagen innan.

• viochdu

Får jag fråga er här inne hur länga och många försök ni haft eller är på? Även ni som bara smygläser eller fått barn?

• viochdu

All credd till er som försökt så länge. Det får inte jämföra med sina egna försök. Kan inte föreställa mig hur ni känner när en annan känner så här efter våra små försök.

• viochdu

Efter åtta försök och jag vill bara lägga mig under täcket och inte vakna. PRECIS så känner jag mig. Alla andra månader har kännts okej. Vet inte varför denna månad är så fruktansvärd.

• viochdu

Aaa653: på mitt andra mf började jag känna molvärk och hugg på äl+7 samt det drog till i underlivet i 1 min. Dagen efter plussade jag med digitalt.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester